- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۱۸۴۱ پروژه نیمه تمام در لرستان وجود دارد/ مهلت یک هفته ای به مدیران استان

photo_2015-12-31_19-59-36 [1]

 

به گزارش میرملاس ؛‌ مهندس هوشنگ بازوند  در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان لرستان هزار و ۸۴۱ پروژه نیمه تمام وجود دارد اظهار داشت: برای اتمام این پروژه ها و همچنین پروژه های ملی هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به میزان تخصیبص اعتبارات در استان برای پروژه های عمرانی لرستان عنوان کرد: سالانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص می گیریم.

 

۱۲ سال برای اتمام پروژه های نیمه تمام لرستان

استاندار لرستان با بیان اینکه اتمام ۱۲ سال طول می کشد که دولت بتواند برای اتمام این پروژه ها اعتبار تامین کند گفت: به طور حتم این میزان زمان بسیار زیاد بوده ضمن اینکه این موضوع با فرض این بوده که ما در استان پروژه را در استان شروع نکنیم.

بازوند با تاکید بر اینکه شروع نکردن پروژه ای جدید در استان نیز امکان پذیر نیست گفت: ما نمی توانیم ادعای توسعه داشته باشیم ولی پروژه ای را در استان شروع نکنیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ممکن است که حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد به پروژه های استان اضافه شود گفت: در این راستا تنها راه این موضوع و با توجه به قانونی که مجلس تصویب کرده این بوده که مردم را در به اتمام رساندن این پروژه ها مشارکت بدهیم.

استاندار لرستان گفت: در این راستا قبلا به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرده ایم که لیست پروژه هایی را که قابل واگذاری به بخش خصوصی است را اعلام کنند.

 

مدیران لرستان در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی مقاومت نکنند

بازوند با بیان اینکه تعدادی از دستگاهها لیست این پروژه ها را اعلام کرده اند گفت: به مردم و کسانی که قادر به اتمام این پروژه ها هستند اعلام می کنیم که در این پروژه ها سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به دستگاههای که تا کنون پروژه های قابل واگذاری خود را معرفی نکرده اند گفت: اخیر فرمی را به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرده ایم تا علت اینکه پروژه را واگذار نمی کنند را به ما اعلام کنند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مدیران این دستگاهها باید ظرف یک هفته دلیل واگذار نکردن پروژه های خود را به بخش خصوصی برای تکمیل اعلام کنند گفت: مدیران در واگذاری این پروژه به بخش خصوصی مقاومت نکنند به دلیل اینکه اگر مقاومت کنند ضرر می کنیم چرا که استانهای دیگر از این شرایط استفاده می کنند و سرمایه گذاران برای جذب پروژه های استانهای دیگر اقدام می کنند.

بازوند بیان داشت: بعضی مدیران مقداری روی این واگذاری ها مقاومت نشان می دهند که ما امروز در جلسه شورای برنامه ریزی آنها را مکلف کردیم که دست از این مقاومت بردارند و نسبت به معرفی این پروژه ها اقدام کنند تا بتوانیم بخش خصوصی را برای اجرای این پروژه ها دخیل کنیم و زمینه اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی نیز در استان فراهم شود./خبرآنلاین