- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار: سیر کاهشی نرخ بیکاری لرستان کاملا مشهود است

 photo_2016-01-10_16-13-13

 

 

 استاندار لرستان گفت: با اقدامات انجام شده در دو سال گذشته این استان از صدر جدول بیکاری کشور خارج شده و با توجه به فعالیت های در دست اجرا می توان گفت سیر کاهشی نرخ بیکاری در لرستان کاملا مشهود است.

 

هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی لرستان افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری لرستان سه رتبه کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه کاهش رتبه بیکاری استان باید بیش از این باشد اظهار داشت: بیکاری جز با حضور بخش خصوصی و مشارکت مردم حل نمی شود.
وی ادامه داد: باید در یک برنامه پنج ساله ۲۰۰ هزار میلیارد ریال با همکاری بخش خصوصی در لرستان سرمایه گذاری شود تا نرخ بیکاری استان به میانگین کشور کاهش یابد.
استاندار لرستان با بیان اینکه تامین سالانه ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط دولت و شهرداری ها امکانپذیر است گفت: مابقی این اعتبار باید توسط بخش خصوصی تامین شود.
بازوند تصریح کرد: روند جذب سرمایه گذار طی دو سال اخیر در استان مطلوب بوده و علیرغم رکو حاکم بر کشور و صنعتی نبودن استان میزان صادرات هشت ماهه امسال ۹۴ درصد افزایش یافته است.

*** وجودبیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال طرح راکد در لرستان
استاندار لرستان همچنین ادامه داد: هم اکنون ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال طرح راکد در استان وجود دارد که سرمایه گذاری انجام شده در این طرح ها به هیچ عنوان برای استان قابل استفاده نیست.
بازوند افزود: در این راستا ستاد احیا طرح های راکد در استان تشکیل شدو طرح هایی از جمله کشت و صنعت و برج های دوقلوی کیو تعیین تکلیف و مجددا راه اندازی شده اند.
وی با بیان اینکه واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی ارتباطی به اصل ۴۴ ندارد اظهار داشت: اصل ۴۴ بر تبدیل اقتصاد دولتی به اقتصاد خصوصی تاکید دارد.
وی گفت: رونق و توسعه همه جانبه با مشارکت مردم محقق می شود و شعار مدیریت ارشد استان نیز توسعه از طریق بخش خصوصی است.

***
افزایش دوبرابری کاندیداها ناشی از روحیه امید در جامعه است
استاندار لرستان همچنین با اشاره به انتخابات امسال گفت: افزایش دوبرابری نام نویسی کاندیداها بیانگر وجود روحیه امید در جامعه است.
بازوند افزود: در انتخابات امسال اعتمادسازی بسیار مناسبی با محوریت وزارت کشور در تمامی استانها صورت گرفته و افزایش کاندیداها به هیچ عنوان برای کشور تهدید محسوب نمی شود.
وی افزایش کاندیدها ها را فرصت مناسبی برای کشور دانست و گفت: معاون اول رییس جمهوری به تازگی در نامه ای به استانها تاکید کرده اند اصل برگزاری انتخابات قانون است.

***جزییات توزیع دومیلیون تن قیررایگان در کشور
استاندار لرستان همچنین اضافه کرد: جزییات توزیع دو میلیون تن قیر رایگان به ارزش دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.
بازوند گفت: از مجموع دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان قیر، ۶۲ درصد برای روکشآسفالت و آسفالت جاده های روستایی در اختیار وزارت راه و شهرسازی و ۱۵ درصد برای آسفالت معابر شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد.
وی ادامه داد: ۲۰ درصد این میزان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سه درصد نیز در اختیار وزارت آموز و پرورش قرار خواهد گرفت.