- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آمادگی سه مجتمع آبزی پروری لرستان با ظرفیت ۱۲ هزار تن واگذاری به بخش خصوصی

1 [1]

 

 

به گزارش میرملاس ؛  بیرانوند گفت: مجتمع سیمره کوهدشت با ظرفیت ۵۰۰ تن یکی از این مجتمع ها بوده که برای تکمیل نیازمند ۴۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: مطالعات این مجتمع به طور کامل انجام شده و تا کنون نیز پنج میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص یافته است.

وی همچنین مجتمع شول آباد را از دیگر طرح های آماده واگذاری به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این مجتمع یکهزار و ۵۰۰ تن ظرفیت دارد.

بیرانوند افزود: برای تکمیل مجتمع آبزی پروری شول آباد به منظور ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۶۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی گفت: مجتمع سپیددشت خرم آباد نیز ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این مجتمع نیز به عنوان یکی از طرح های قابل واگذاری معرفی شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت و امسال نیز ۳۵ میلیارد ریال برای آن تصویب شده که ادامه روند کنونی و استفاده از اعتبارات دولتی این مجتمع تا بیش از ۱۰ سال آینده افتتاح خواهد شد.

بیرانوند افزود: تکمیل این مجتمع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و با بهره برداری از آن شش هزار تن آبزی به صورت مکانیزه و چهار هزار تن به صورت سنتی تولید می شود.

به گفته وی در حال حاضر ۵۰۰ مزرعه پرورش ماهی با تولید ۲۲ هزار تن و اشتغال ۱۳ هزار نفر در لرستان فعال است./باشگاه خبرنگاران