- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پیام سردار باقری به مناسبت شهادت شیخ نمر

مهمترین واکنشها به اعدام شیخ نمر [1]

شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر/ سرویس منتظران:

 

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

هنوز داغ هزاران قربانی فاجعه‌ی منا بر دل و جان مسلمانان تازه است،

هنوز دنیای اسلام و جهان بشریت، مسئولیت‌ناپذیری و بی‌قیدی مسئولان حکومت عربستان را در برابر قربانی شدن هزاران مسلمان در سرزمین وحی فراموش نکرده است،

هنوز پیکر برخی قربانیان به آغوش خانواده‌هایشان بازنگشته که جهان شاهد جنایت دیگری از جانب کسانی است که به ‌دروغ نام خادم‌الحرمین بر خود نهاده و عنوان اسلام و مسلمین، تنها پوششی بر قدرت‌طلبی و منفعت‌جویی و فرقه‌گرایی و تحجر و جمود فکری و اعتقادی آن‌هاست.

جهان اسلام این داغ را به کجا ببرد و از این درد کجا فریاد برآورد که به نام اسلام و به نام خادم‌الحرمین، فرزندان و عالمان راستین اسلام را تنها به‌جرم دفاع از حق و عدالت، به قربانگاه می‌برند.

شهادت مظلومانه‌ی عالم شجاع آیت‌الله نمر باقر النمر را به محضر رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی، ملت فداکار ایران، امت اسلام و همه‌ی وجدان‌های بیدار بشری و تمام آن‌ها که دل و جانشان سرشار از دغدغه‌ی حقوق و کرامت و سعادت انسان است، تسلیت می‌گویم.

بی‌گمان وظیفه‌ی فردی و جمعی مسلمانان در برابر چنین حوادث و فجایع دردناکی، روشن‌گری روزافزون و افشای ماهیت جریان‌ها و قدرت‌هایی است که در پوشش اسلام، بزرگ‌ترین ضربه‌ها را بر پیکر امت اسلامی وارد آورده و بیش‌ترین خدمت‌ها را به استکبار و صهیونیسم کرده‌اند.

بدیهی است چنین جنایاتی اگرچه مایه‌ی تألم بسیار است اما هرگز نمی‌تواند و نباید مایه و بهانه‌ای برای تحریکات مذهبی و تفرقه و درگیری بین پیروان مذاهب اسلامی شود. چرا که بعید نیست یکی از اهداف پنهان و آشکار سران سعودی و جبهه‌ی کفر و صهیونیسم و استکبار از چنین اقداماتی، دامن زدن به منازعات مذهبی در جهان اسلام باشد.