- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آیت الله احمد مبلغی : شهادت شیخ نمر خاستگاه پرظرفیتی برای تعمیق زمینه های وحدت در امت است

520

 

 

 آیت الله احمد مبلغی استاد حوزه علمیه در مصاحبه ای ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه “نمر باقر النمر” گفت: این شهید مظلوم، زندگی سراسر پاک و شفافی داشت و یقینا خون او توان به راه انداختن گفتمانی فراگیر را در جهان اسلام داراست؛ گفتمانی با محوریت  عدالت خواهی، و با قطع نظر از مذهب.

وی خاطرنشان کرد:  واقعه به شهادت رساندن شخصیت عالم و فقیه اسلام، شیخ نمر باقر النمر توسط دولت سعودی در حالی انجام گرفته که فضای التهاب آلود و تکفیر زده بر بخش هایی از جامعه اسلامی حاکم شده است و از این نظر احتمال این که طراحی آن با هدف ملتهب تر کردن این فضا انجام گرفته باشد، جدی است.

وی با اشاره به این که به موازات جریان تکفیر، جریانی از تکفیرگریزی و “طائفه گرایی ستیزی” به راه افتاده، و بحمد الله طیف های مختلفی از شیعه و سنی را در بر گرفته، و می رود تا در جامعه اسلامی رشد یابد، گفت: به دلیل این جریان رو به رشد،این واقعه هر چند با خود بهانه هایی را برای تقویت حرکت های تکفیری و تعمیق شکاف های مذهبی دارد، اما تاثیری در تقویت اختلافات مذهبی و طائفه ای بر جای نمی گذارد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس یادآورشد: حتی می توان فراتر رفت و گفت: از آن جا که آن شهید بزرگ تقریبی بود و خود در سخنرانیش گفته بود هر یک از شیعه و سنی که به دیگری ظلم کند، خداوند او را دوست ندارد، واقعه شهادت او می تواند حتی به خاستگاه و ابزاری برای تعمیق زمینه های وحدت در امت با محوریت گفتمان عدالت خواهی بدل گردد.

آیت الله مبلغی با تاکید بر لزوم هوشیاری گفت: در هر واقعه که در جهان اسلام رخ می دهد ( و از آن جمله این واقعه) باید قبل از هر چیز به فکر تقویت امت رسولخدا (ص) بود که صلاح و فلاح همه و از جمله گرفتن زمینه از دست تکفیریان و پشتیبانان آن در این تقویت است.