تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

لذت لمس کاغذ و رنگ در پروژه عکاسى تبلیغاتى

  • کد خبر : 81806
  • 18 دی 1394 - 4:21

      در دورانى که مراحل تولید آثار گرافیکی، بیشتر با صفحه کلید و ماوس انجام می شود؛ برخی از طراحان با بازگشت به اصول اولیه طراحی و لذت لمس کردن کاغذ و مقوا و رنگی کردن انگشتانشان، سعی در احیای مهارت های هنری و لمسی دارند. کار کردن با این رویکرد باعث می […]

 

 

عقیل-حسینیان-تبلیغات-روزرنگ-610x350

 

در دورانى که مراحل تولید آثار گرافیکی، بیشتر با صفحه کلید و ماوس انجام می شود؛ برخی از طراحان با بازگشت به اصول اولیه طراحی و لذت لمس کردن کاغذ و مقوا و رنگی کردن انگشتانشان، سعی در احیای مهارت های هنری و لمسی دارند.
کار کردن با این رویکرد باعث می شود که طراح گرافیک به جای اسارت در سیطره ی تکنولوژی، دانش و فن آوری نوین را به خدمت بگیرد. قاعدتا کار دستی چالش های زیادی به همراه دارد؛ اما در عین حال لذت کار کردن را چندین برابر می کند. از طرفی آثاری که تمام فرآیند تولید آن ها با نرم افزارهای کامپیوتری طراحی و اجرا می شوند؛ مسلما از آن لذت ها محروم خواهند بود.

پروژه امروز به عکاسى تبلیغاتى «عقیل حسینیان» براى کرم هاى گیاهى دلبان اختصاص دارد. عقیل در مورد این پروژه مى گوید: «ما بعد از پذیرش سفارش، به صورت گروهی دور هم جمع می شویم و ایده پردازی می کنیم. اما ایده هایمان را به سمتى سوق می دهیم که علاوه بر اینکه کار نهایی، اثری با کیفیت بالا و قابل پسند خودمان و سفارش دهنده باشد؛ از فرآیند تولید هم لذت کافی ببریم.
در این پروژه تلاش کردیم که مواد تشکیل دهنده محصولات معرفى شوند. با در نظر گرفتن این کانسپت، انتخاب تکنیکی که همه ی تصاویر با کاغذ و مقوا ساخته شوند مشخص شد. یکی از مهم ترین چالش های این پروژه اجرای چیزهایی بود که نیاز به آزمون و خطا داشت؛ مانند پیدا کردن رنگ های مقوا که به طرح نزدیک باشند و همچنین انتخاب رنگ زمینه ی کار. یا اینکه مثلا زیتون کاغذى به شکلی برش داده شود که در عین گنگ نبودن، با کل مجموعه هماهنگ باشد، گل بابونه با گل همیشه بهار چه تفاوت هایی دارد که با کاغذ قابل مشاهده باشد و مسائلى از این دست…
گاهی اوقات در کار دستی راه بازگشت وجود ندارد، با یک برش یا محاسبه ی اشتباه ممکن است همه چیز خراب شود. به عنوان مثال برای جوانه گندم یک روز کامل تعداد زیادی دانه ی گندم برش داده شد اما وقتی شکل نهایی گندم در کنار دیگر گیاهان قرار گرفت؛ با عدم هماهنگی آن مواجه شدیم و به ناچار طرحی جدید برای شکل گندم طراحی و اجرا شد.
در این مجموعه تلاش کردیم کانسپت کار روی تمام تصاویر حفظ شود. اما برای کرم ضدآفتاب، اگر باز هم با کانسپت مواد تشکیل دهنده ى محصولات جلو می رفتیم، احتمالا مخاطب عام در نگاه اول متوجه نمی شد که این یک آگهی برای کرم ضد آفتاب است. بنابراین به ناچار مجبور شدیم در این یک مورد استثنا در نظر بگیریم و بیشتر روی حال و هوای کرم ضد آفتاب کار کنیم.»

پروژه عکاسی تبلیغاتی کرم های گیاهی دلبان، آبان ماه امسال در «استودیو کاچ» طراحی و اجرا شد. این استودیو با مشارکت عقیل حسینیان و نادر مجدی از تابستان ٩۴ شروع به فعالیت کرده است. عقیل حسینیان متولد ١٣۶٨ و فارغ التحصیل کارشناسى ارشد گرافیک از دانشگاه هنر تهران است. او که فعالیت حرفه ای خود را از سال ۸۵ آغاز کرده؛ هم اینک در زمینه گرافیک، عکاسی تبلیغاتی و موشن گرافیک مشغول به کار است.

 

پروژه-تبلیفاتی-روزرنگ

 

پروژه-تبلیفاتی-روزرنگ-1

 

پروژه-تبلیفاتی-روزرنگ-2

 

پروژه-تبلیفاتی-روزرنگ-3

 

پروژه-تبلیفاتی-روزرنگ-4

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-2

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-3

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-4

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-5

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-6

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-7

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-8

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-9

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-10

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-12

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-13

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-14

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-15

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-16

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-17

 

پروژه-عکاسی-تبلیغاتی-روزرنگ-18

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=81806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دمت گرم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.