تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
8

مراقب کلاهبرداری‌های آنلاین باشید

  • کد خبر : 81854
  • 18 دی 1394 - 17:40

اغلب مردم از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند و از این طریق بیشترین فرصت را در اختیار کلاهبرداران آنلاین اینترنتی قرار می‌دهند.

IMAGE11452170297329

به گزارش سرویس فناوری /میرملاس: اغلب مردم از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند و از این طریق بیشترین فرصت را در اختیار کلاهبرداران اینترنتی قرار می‌دهند، کلاهبرداران آنلاین با روش‌هایی بسیار آسان و بدون نیاز به قدرت فیزیکی و آمادگی بدنی، توسط مهارت‌های برنامه‌نویسی به اهدافشان می‌رسند، یعنی اگر کلاهبرداران اینترنتی به قوانین احترام می‌گذاشتند و بجای جرایم اینترنتی بدون ثمر از تخصص خود استفاده می‌کردند، می‌توانستند تبدیل به برنامه نویس، مدیر یا طراح سیستم‌های امنیتی شوند.

در راستای اطلاع رسانی و پیشگیری از این نوع کلاهبرداری هشدارهای ذیل را به عموم شهروندان ارائه می دهیم که ضروریست ضمن هوشیاری ،نسبت به کاربردی کردن آن اقدام کنند.

 

* سرقت کلمه عبور با استفاده از بدافزارها کار ساده‌ای نیست ولی مجرمان سایبری معمولا از روش‌های ساده‌تر مانند فیشینگ استفاده می‌کنند که امروزه این روش بسیار گسترده شده است و هر زمان که دسترسی به اینترنت میسر باشد این خطر در کمین کاربران است، به همین دلیل نباید رمز کارت اعتباری و CVV و نام کاربری را در اختیار دوستان و کارمندان بانک هم قرار داد.

* قبل از ورود به سیستم پرداخت آنلاین بانک مطمئن شوید که از یک وب سایت جعلی با اتصالی بدون محافظت استفاده نکنید. یک URL جعلی می تواند حروف، اعداد و یا نمادهای اضافی در خود داشته باشد ، البته شما می‌توانید اصول محافظت (یا رمزگذاری) را به واسطه دو نشانه تشخیص دهید یکی به شکل قفل قبل از آدرس وب سایت قرار می‌گیرد و دیگری حرف “s” است که باید در آغاز آدرس و در https قرار داشته باشد.

 

* همیشه بعد از اتمام کارهای آنلاین بانکی روی گزینه خروج کلیک کنید، هیچگاه مرورگر را نبندید و یا بر روی گزینه بازگشت کلیک نکنید، هرگز وقتی در اتصال با شبکه‌های وای‌فای عمومی مانند (کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها) هستید کارهای بانکی و معاملات مالی را انجام ندهید.

* شما باید از کلمه عبوری قوی و منحصر بفرد استفاده کنید و از دو عامل احراز هویت برای حفاظت از حساب‌های مالی خود بهره بگیرید، در واقع حفظ کردن یک کلمه عبور ترکیبی سخت نیست اما با این حال اگر از حفظ کردن این کلمات مهم خسته شده اید می توانید از برنامه مدیریت کلمه عبور استفاده کنید.

* متاسفانه هیچ راه حل جهانی وجود ندارد تا ما از تروجان ها در امان بمانیم، تروجان ها می‌توانند در برنامه‌های کاربردی تلفن‌های همراه وجود داشته باشد و زمانی که پیامک‌های رهگیری که از بانک برایتان ارسال می‌شود را تحت نظر بگیرند تا در زمان درست به حساب‌های بانکی‌تان دسترسی پیدا کنند. 

 

هیچ کاربری از دست تروجان‌ها در امان نمی ماند حتی کاربرانی که از فروشگهای App و یا Play Store استفاده می کنند هم نمی توانند بگویند صد در صد در امنیت سایبری قرار دارند، به همین دلیل نصب نرم افزارهای امنیتی قابل اعتماد بر روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی بسیار مهم و لازم است.

به یاد داشته باشید که این راهکارها را در هنگام انجام معاملات آنلاین استفاده کنید چون کار مجرمان سایبری بسیار سخت خواهد شد و به عنوان یک قاعده مجرمان سایبری تنبل تر از آن هستند که بخواهند دوباره برای کلاهبرداری از شما نقشه بکشند، پس به دنبال قربانی دیگری می‌روند./پایگاه خبری پلیس ایران

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=81854

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.