تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس تا ساعت ۲۴ امشب / تنها یک سوم از ثبت نام شده ها احراز صلاحیت شدند!

  • کد خبر : 82126
  • 26 دی 1394 - 15:19

    تکلیف تایید و رد صلاحیت شدن کاندیداهای مجلس دهم امروز مشخص می‌شود. در فاصله ۴۱ روز به برگزاری انتخابات مجلس در هفتم اسفندماه امسال یکی از مراحل مهم اجرایی انتخابات امروز به سرانجام می‌رسد و شورای نگهبان در خصوص بیش از دوازده هزار نفری که برای انتخابات مجلس نام‌نویسی کردند اعلام نظر خواهد […]

201601106839532777_Orig

 

 

تکلیف تایید و رد صلاحیت شدن کاندیداهای مجلس دهم امروز مشخص می‌شود. در فاصله ۴۱ روز به برگزاری انتخابات مجلس در هفتم اسفندماه امسال یکی از مراحل مهم اجرایی انتخابات امروز به سرانجام می‌رسد و شورای نگهبان در خصوص بیش از دوازده هزار نفری که برای انتخابات مجلس نام‌نویسی کردند اعلام نظر خواهد کرد.
 
به گزارش میرملاس ، پس از بررسی وضعیت صلاحیت کاندیداها در هیات‌های اجرایی حالا همه منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در خصوص وضعیت کاندیداها هستند. اینطور که دکتر سیامک ره‌پیک، عضو حقوق‌دان شورای نگهبان و سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کرده تا پایان وقت اداری امروز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد و دلالیل رد صلاحیت شدن کاندیداها به انها اعلام می‌شود. 
 
سیامک ره‌پیک در خصوص روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس افزود: بعد از بررسی‌هایی که در هیئت اجرایی صورت گرفت، فرصتی برای اعتراض به آراء هیئت های اجرایی بود؛‌ در این فاصله هیئت های نظارت استانی پرونده‌های داوطلبان اعم از کسانی که در هیئت های اجرایی رد صلاحیت شدند یا غیر آنها را بررسی کردند. طبق قانون، هیئت های نظارت استانی ضمن اینکه پرونده های داوطلبان را بررسی و اعلام نظر می کنند باید نظر هیئت مرکزی را هم کسب کنند. این کار در حال انجام شدن است و  امیدواریم در مهلت مقرر باقیمانده تمام پرونده های مربوط به داوطلبان، چه کسانی که در مراحل قبلی رد صلاحیت شدند و چه کسانی که به شکل دیگری پرونده‌شان بررسی شده است، مورد بررسی قرار گیرد و نتایج اعلام شود. بر اساس زمان بندی قانونی، انتهای روز ۲۶ دی باید بتوانیم نتایج را اعلام کنیم که امیدواریم در موعد مقرر این کار انجام شود.
 
اگرچه از هفته گذشته گمانه‌زنی‌های فراوانی در خصوص آمار رد و تایید صلاحیت‌های احتمالی مجلس دهم وجود داشت اما با نزدیک شدن به روز نهایی اعلام رای شورای نگهبان و از عصر روز گذشته گمانه‌زنی‌ها شدت بیشتری گرفته و حتی در این میان لیست‌های مختلفی هم ارائه شده که بعضا مربوط به انتخابات مجلس هفتم و یا هشتم می‌باشند که به اشتباه و به عنوان لیست‌های مجلس دهم دست به دست می‌گردند. در این میان البته اصلاح‌طلبان هم که سابقه بیشتری در رد صلاحیت کاندیداعای خود دارند با شور و حرارت بیشتر و البته اخبار درست و غلط بیشتری انتخابات را پیگیری می‌کنند.
 
 
آخرین اخبار رد و تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس دهم
 
 
 
اطلاعیه شورای نگهبان در خصوص اعتراض به رد صلاحیت
 
هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن عده از داوطلبان نمایندگی مجلس که بر اساس رأی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، صلاحیت آنان احراز نگردیده، می‌توانند شکایت خود را تحویل دهند.
 
متن این اطلاعیه به شرح زیر می باشد: 
 
به اطلاع آن دسته از داوطلبان محترم نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که بر اساس رأی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، صلاحیت آنان احراز نگردیده می‌رساند:
بر اساس ماده ۵۲ قانون انتخابات وماده ۳۴ آئین‌نامه اجرایی آن، در صورت تمایل می‌توانند طی روزهای یکشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ الی سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۰/۲۹ از ساعت ۸ الی ۱۶ در تهران به ورزشگاه تختی واقع در بزرگراه بسیج بلوار هجرت و در مراکز استان‌ها به محل‌های تعیین شده از سوی دفاتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مراجعه و پس از تکمیل فرم شکایت، رسید دریافت نمایند.
 
هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات 
دهمین دوره مجلس شورای اسلامی
 
دکتر سیامک ره‌پیک هم در خصوص زمان بررسی اعتراضات می‌گوید: شورای نگهبان مجموعاً برای زمان اعتراض و رأی گیری حدود ۲۰ روز فرصت دارد که بررسی و نتایج را اعلام کند، البته بعد از آن هم یک مهلتی برای بعضی اعتراضات دیگر وجود دارد که در زمان خودش اعلام خواهد شد.
 
 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=82126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.