تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
15

هشدار سایبری پلیس فتا کوهدشت -مهم ترین تهدیدات سایبری

  • کد خبر : 82378
  • 02 بهمن 1394 - 13:30

  به گزارش سرویس فناوری/میرملاس: متخصصین امنیتی معتقدند تهدیدات سال ۲۰۱۵ که گذشت بسیار پیچیده تر از تهدیدات سنتی بوده است. مهم ترین این تهدیدات عبارت اند از: باج افزارها:یکی از مهمترین بدافزارها که پس از آنکه سیستم آلوده شد، اطلاعات کاربران را رمزگذاری نموده و دیگر کاربر نمی تواند به اطلاعات خود دسترسی داشته […]

 

پلیس-فتا1
به گزارش سرویس فناوری/میرملاس: متخصصین امنیتی معتقدند تهدیدات سال ۲۰۱۵ که گذشت بسیار پیچیده تر از تهدیدات سنتی بوده است.
مهم ترین این تهدیدات عبارت اند از:
باج افزارها:یکی از مهمترین بدافزارها که پس از آنکه سیستم آلوده شد، اطلاعات کاربران را رمزگذاری نموده و دیگر کاربر نمی تواند به اطلاعات خود دسترسی داشته باشد؛ باج افزار از کاربر درخواست پول می کند تا بتواند اطلاعات را در اختیار کاربر قرار دهد،در سال جاری این دسته بدافزار توسعه چشم گیری داشته و میلیون ها دلار از کاربران سو استفاده شده است
اینترنت اشیاء :دنیا در حال تلاش برای اتصال تمامی اشیاء، از قبیل خودروها و لوازم منزل به اینترنت است. شرکت‌های بزرگ فناوری تلاش می‌کنند تا گام‌های بزرگی در راستای گسترش اینترنت اشیا انجام دهند؛ اما متأسفانه جنبه‌های آسیب‌پذیری این فناوری در حال رشد است و این موضوع،کارشناسان امنیتی را نگران کرده است و آنها این احتمال را می‌دهند که آسیب‌پذیری اینترنت اشیا، به بزرگ‌ترین آسیب‌پذیری تبدیل شود.
جاسوسی سایبری:جاسوسی‌های سایبری، در حال تبدیل‌شدن به یکی از قدرتمندترین سلاح‌ها در دست دولت‌ها برای مبارزه با دشمنان در فضای مجازی است؛برخی از دولت‌ها از این وسیله برای تضعیف دشمنان و گسترش نظارت بر رقبای خود، استفاده می‌کنند،کارشناسان امنیتی هشدار داده‌اند که جاسوسی‌های سایبری، با منشأ دولتی یکی از تهدیدات عمده در فضای مجازی در سال گذشته بوده است.
سرقت سایبری:سرقت اطلاعات مالی در جهان، اتفاق تازه‌ای نیست و سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری، به یک شغل پرسود برای سارقان اینترنتی تبدیل شده است،با رشد فناوری‌های جدیدی نظیر ابزارهای پرداخت تلفن همراه، فرصت‌های بیشتری در اختیار سارقان برای سرقت‌های اینترنتی قرار گرفته است
رمزهای عبور ضعیف:رمزهای عبور، به یکی از مخاطرات کاربران در فضای مجازی تبدیل شده است؛ کارشناسان امنیتی همواره به کاربران در رابطه با تعویض مکرر و مرتب رمزهای عبور هشدار داده‌اند و از کاربران درخواست کرده‌اند که از کاربرد رمزهای عبور قابل حدس، نظیر سال تولد، خودداری کنند.
هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرس http://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=82378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.