تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

ماجرای پست اینستاگرامی وزیر بهداشت/ «نورخدا» کجاست؟

  • کد خبر : 82384
  • 02 بهمن 1394 - 14:29

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین پست اینستاگرامی خود با عنوان «نور خدا اینجاست» از اولین شهید زنده کشور سخن گفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین پست اینستاگرامی خود با عنوان «نور خدا اینجاست» از اولین شهید زنده کشور سخن گفت.

به گزارش میرملاس : در پست اینستاگرامی سید حسن قاضی زاده هاشمی آمده است: در واپسین ساعات دیشب، توفیق یافتم به عیادت اولین شهید زنده کشور و دیدار با خانواده ای در استان لرستان بروم؛ که هشت سال است رنج ناشی از ترورریسم را به جان خریده اند و با شرایطی سخت، اما با افتخار و سربلندی روزگار می گذرانند.

 می شد با تمام وجود عطر ایثار را در کلبه پر مهرشان بویید و مفهوم از خودگذشتگی را لمس کرد؛ می شد شمیم شهامت و جوانمردی او را در تماشای قاب عکسی که بالای سرش بود و برق جوانی چشمانش را روایت می کرد، استشمام کرد. و چقدر دردآور است، دیدن کوه استواری که هشت سال است، بی رمق به روی تخت افتاده و زندگی نباتی دارد.

 همسر فداکار او، چه بسا در ایثار و از خودگذشتی، رتبه ای کمتر نداشته باشد. این همه سال با مهربانی و پرستاری بر بالین وی، تلاش می کند سایه سترگ او را بر سر کودکانش حفظ کند؛ و چه عشقی ستودنی.

پسرک نوجوان خانواده هم اینگونه است. با افتخار و بی گلایه به همراه مادر از پدر پرستاری می کرد. قطعا او هم، با هر بار دیدن قاب عکس سالهای دور و چهره شاداب و جوان پدر، همچون همه ما بغضی سخت گلویش را می فشرد. به او گفتم پدر تو یک قهرمان است.

قهرمانی که برای صیانت از امنیت ما و هموطنانمان به دل خطر رفته و برای پاسداری از وطن در مقابل گروهک تروریستی ریگی به درجه صد در صد جانبازی نایل شده است.

از خداوند مهربان برای جانباز عزیز «سید نورخدا موسوی» شفای عاجل می خواهم و برای خانواده اش سلامتی و اجر و  توفیق روزافزون آرزو می کنم.

فراموش نکنیم امنیت وجب به وجب خاک این سرزمین را مرهون جان فشانی های امثال نورخداها هستیم. در تمام لحظاتی که خدمتش بودم، درونم می گفت؛ «نور خدا» اینجاست.

ماجرای شهید زنده لرستانی

حکایت شهید زنده لرستانی، روایت مردی است که سالهاست روی تخت دراز کشیده و به آسمان خیره شده است و با نگاهش با همه وجودمان زمزمه می کند، جانباز ۱۰۰ درصد «سید نورخدا موسوی منفرد» نزدیک هشت سال است در حالت کما همینطور خیره به سقف اتاق می نگرد و انگار در عمق نگاهش چیزی است که مسحورمان می کند؛ نه تنها ما را بلکه هر کسی را که اینجا قدم گذاشته و جادو شده است.

می گویند هر روز از هر جای ایران دوستان و آشنایانی به نیت زیارت «شهید زنده» می آیند؛ جانبازی که رد گلوله گروه تروریستی و ملعون ریگی را می توان روی پیشانی اش گرفت، «نور خدا» نماد است، نشانه است؛ نشانه ای از پاسداشت عزت و حفظ خاکی که برایمان بیش از همه دنیای خاکی می ارزد!

اردیبهشت ماه سال ۹۱ بود که به نیت نخستین زیارت راهی این خانه شدیم؛ جایی که «نور خدا» سالهاست جا خوش کرده و برای خودش زیارتخانه ای شده است؛ هر کسی دلتنگ می شود که رد بهشت را در همین دنیا بگیرد به دیدار جانباز ۱۰۰ درصدی می آید که روحش شاید نزد خدا روزی می خورد و ما اینجا برای دل خودمان جسمش را نگه داشته ایم.

کبری حافظی زنی که باید به احترام او ایستاد در این سالها پرستار همسرش بوده است، حرفهایش را در مورد روز حادثه و جانبازی «نورخدا» این گونه روایت می کند:  همه چیز در عملیات کمین در شرق زاهدان و در نبرد با گروهک ریگی اتفاق افتاد. می گوید «سید» مرخصی داشته و قرار بوده همان روز برگردد ولی نوبت مرخصی اش را به همکارش می دهد تا توفیق حضور داشته باشد. می گوید اگر این مقاومت نبود شاید فاجعه ای رخ می داد، شاید!

این روزها هرکسی به لرستان می آید، به زیارت «نورخدا» می رود، جایی که یک «شهید زنده» روی تخت به چشمان آسمان خیره مانده است، اینجا جادویی به وسعت نگاه یک شهید جاریست، با وضو وارد شوید، به نیت«قربه إلی الله»…

منبع:مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=82384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 36در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۳۳
  1. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانواده این شهید زنده که ما ایرانیها امنیت و آرامش رو مدیون این شهدا و جانبازان و ایثارگرانمون هستیم،انشاالله بتونیم پاسدار این رشادتها و جانفشانیهای این سروران گرامی باشیم،اجر همه این عزیزان با آقا امام حسین(ع)

  2. اجرکم عندالله

  3. واقعا دردناکه
    اجر این خانواده محترم با سید الشهدا

  4. اجر این شهید زنده و همه جانبازان سرافراز با آقا امام حسین

  5. ما به احترام این خانواده میایستیم ما آرامش خود را مدیون اینها میدانیم درود بر شهدا و ایثارگران

  6. به دریا رفته می داند مصیبتهای طوفان را . خانواده محترم موسوی بدانید که اجر شما را فقط خدا میداند و نمی شود آنرا با مقام و پول و پست و حتی بهشت جبران کرد . مطمئن باشید خدا شما راقابل دانسته که این جور مورد لطف و عنایت خودش قرار داده .

  7. باسلام

    قدر این ابر انسانها از بشریت بر نمی آید چرا که ثانیه به ثانیه عمرشان ملائک بر بالین دارند و می نگارند و می نگارند

    تا به منزلگه امام شهیدان حسین بن علی (ع) برسند چرا که سید شهدا در انتظار دیدنشان لحظه شماری میکند

    خداوند به خانواده های این عزیزان همچنان صبر عطا فرماید

  8. واقعاماهمه مدیون خون شهداهستیم. اجراین شهیدزنده وخانواده محترمش باخداوندمنان

  9. درود خداوند متعال وتمامی انبیاء الهی ومقربان درگاهش بر این خانواده صبور وایثارگر

  10. هوالشهید
    خداقوت خانواده محترم شهید زنده سید نورخدا موسوی
    جناب آقای یاری “دردناک” نیست،سعادت واقعا سعادتی که نصیب سید وخانواده اش شده.
    خوش به سعادتشون
    التماس دعا سیدجان

  11. دورود خدا بر چنین جوانهای ما هرجه داریم از این جوانهای ایثارگر است

  12. واقعا خیلی سخته
    خدا کمکش کنه .

  13. درود و سلام خداوند بر این شهید زنده وبه خصوص بر همسر وفادار وفرزندش

  14. خداوند انشاءالله در روز قیامت این شهید زنده را با امام حسین (ع) محشور گرداند و به خانواده این عزیز عزت و بزرگی بدهد.

  15. ملت ایران به احترام شما سر تعظیم فرود خواهند آورد وبر دستانتان بوسه خواهند زد.

  16. درود خدا براین مادر مهربان وصبورآجرک الله تعالی

  17. سلام برشما دلاوروقهرمان.خداوندصبرتان دهد.

  18. درود خدا بر شهدای انقلاب
    درود بر نورخدا موسوی
    درود بر وزیر بهداشت

  19. سلام بر تو دلاور که نور خدا را به خانه ات معطوف کردی. تو برای همیشه زنده ای .

  20. این هانمادق واقعی عشق وقهرمانیندواین خداوملت عزتمندند.

  21. دکتر هاشمی زنده باشی و سرافراز و سربلند درود خدا بر شما باد به خاطر احترام ویژه ای که به این خانواده ایثارگر گذاشته ای .

  22. درودخدابراین شهید زنده راه وطن .چوایران نباشد تن من مباد

  23. درود بر شرفت جانباز عزیز و واقعا خیلی سخته. خدا به این خانواده صبر بده.

  24. سر بر استان جانانت باید نهاد,انگاه که فرشتگان در حضورت از خود شرمسارند…ارادت ,شیراهن کوه مرد سالهای مخاطره و خاطره…

  25. با سلام.خداوند به حق ۱۴معصوم این خانواده رو در روز قیامت با امام حسین(ع)و دیگر معصومین محشور کند.الحق که اجر خانم موسوی کمتر از این شهید ذنده نیست.اجرکم عندالله

  26. امنیت و آسایش امروز ما در گرو جانفشانی های این عزیزان است. واقعا نور خدا نور ،خداست. اجر همسر مکرم ایشان یک مصداق کامل ایثار و از خودگذشتگی است. خداوند قادر متعال به ایشان و دیگر اعضای خانواده صبر دهد.

  27. کیه که قدر این جوونا رو بدونه

  28. از وزیر محترم تشکر میکنم بخاطر این پست وبخاطر همینه که اینقدر توی مردم محبوبه

  29. چوایران نباشد تن من مباد بدین بروبوم یک تن زنده مباد
    بنه حقیر بعنوان یه فرزندشهید قدر جانفشانی این عزیزان را میدانم خدا قدر تان رامیداند نزد خدا ارزش بالایی دارید

  30. بشکند دستی که به تو تیر زد خداوند مارا به خاطر تو ببخشد خداوند به خانمت وهمچنین به پسر صبر عطا فرماید پسرم تا می توانی مو اظبت کن از پدر ت چون هیچ پاداشی از این بهتر برای تو نیست

  31. سید جان بنده افتخار هم لباس بودن شما را در ناجا دارم واز چند سال قبل جریان حماسه جنابعالی وفیلم آن درگیری که به این افتخار دست یافتی را مشاهده کردم ولی این را میگوییم حماسه آفرینی همسرمحترمتان نمونه ای از یک دلیری ماندگار است.از آقا پسر سید نورخدا میخوام این مطلب را به نیابت برا سید بخونه

  32. درودوسلام برتمام شهیدان وجانبازان سرافرازوسیدنورخدا که نورخدادرروی زمین است ودرودبرهمسرایشان که درپرستاری ازهمسرش بازنقش معلمیش راچه خوب به نمایش گذاشت وبه همه درس ایثاروفداکاری ووفاداری وخدمت بی منت درراه حق راآموزش دادآفرین برشماخانواده ایثارگر

  33. درود خدا بر شما،فقط و فقط خداوند میتواند اجر شما دهد و بس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.