- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اطلاعیه همراه اول در خصوص سوء‌استفاده از پیامک‌های انبوه

پیامک [1]

 

به گزارش سرویس فناوری/میرملاس:در ابلاغیه جدید شرکت ارتباطات سیار به شش شرکت اصلی ارسال کننده پیامک‌های انبوه، درج شماره حساب و یا شماره کارت بانکی در پیامک‌ها که مشترکین را تشویق به واریز هرگونه وجه کند، بدون دستور کتبی و موافقت مدیرعامل همراه اول ممنوع شد.

این ابلاغیه به منظور جلوگیری از افزایش سوء استفاده از مشترکان همراه اول از طریق پیامک های انبوه صادر شده است.

نایب رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص این اطلاعیه گفت: همه اپراتورها موظفند به عوامل خود برای اجرایی کردن دستورالعمل‌های کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کنند و در غیر این صورت خسارت‌های احتمالی و کلاهبرداری از مشترکان برعهده اپراتورهای تلفن همراه است.

سبحانی فر با اشاره به آشفته بازار پیامک‌های انبوه افزود: کلاهبرداری‌هایی که اخیرا از طریق پیامک‌های انبوه صورت گرفته است، امنیت پولی و فکری مردم را به خطر می‌اندازد و هم اکنون در عرصه پیامک انبوه با نوعی شرایط باری به هرجهت روبرو هستیم.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های کمیسیون تنظیم مقررات، مسئولیت پیامک های انبوه برعهده اپراتورهای تلفن همراه است و این اپراتورها باید بر کارگزاران خود نظارت داشته باشند و اقدامات بدون مجوز و بدون مبنای این کارگزاران رفع کننده مسئولیت اپراتورها نیست.