تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
10

کشف ۱۰۰ درصدی جرایم سایبری در لرستان

  • کد خبر : 82472
  • 05 بهمن 1394 - 15:39

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۰ درصدی جرایم سایبری توسط پلیس فتا این فرماندهی از اول سال جاری تاکنون، خبر داد.

IMAGE11453615835769

 

به گزارش میرملاس: سردار “محمد قنبری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: امروزه مطالبات گسترده با منابع محدود باعث افزایش مسائل اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، بیکاری، زورگیری، مزاحمت‌های خیابانی، شرارت، جرایم اینترنتی و فعالیت های غیرفرهنگی در فضای مجازی شده که پلیس فتای فرماندهی انتظامی لرستان همواره با رصد فضای مجازی موفقیت های چشمگیری را در این زمینه داشته است.

 

وی با اشاره به افزایش چشمگیر جرایم فضای مجازی، افزود: از اول سال جاری تاکنون،کارشناسان پلیس فتای استان موفق به کشف ۱۰۰ درصدی جرایم رخ داده در فضای مجازی، شدند.

فرمانده انتظامی استان لرستان، با تاکید بر ارائه توصیه، آموزش و هشدار های پلیسی برای شهروندان مبنی بر این که در انجام معاملات مراقب شیادان باشند، گفت: متاسفانه باز هم شاهد کلاهبرداری از حساب برخی از افراد هستیم.

وی تامین امنیت فضای مجازی و تبادل اطلاعات، صیانت از هویت دینی، ملی و ارزش های انسانی جامعه در حوزه فضای سایبری، حفظ حریم شخصی و آزادی های مشروط و حفظ زیرساخت های جامع کشور در برابر حملات الکترونیکی را از اهداف اصلی پلیس فتا بیان کرد.

قنبری با اشاره به این که برخی از افراد به اشتباه فضای مجازی را محیطی امن برای انجام اعمال بی ضابطه خود می دانند، خاطرنشان کرد: این افراد حتی به خود اجازه می دهند برای سایر کاربران در فضای مجازی ایجاد مزاحمت کنند، غافل از این که پلیس فتا رسیدگی به شکایات شهروندان را جزء اولویت کاری خود قرار داده و با برهم زنندگان آرامش روانی افراد در فضای مجازی، به طور قاطع برخورد می کند.

وی بابیان این که پلیس فتای لرستان نباید به وضعیت کنونی بسنده کند و همواره به فکر ارتقاء سطح علمی و تخصصی توانمندی های خود باشد، گفت: در خصوص انتخابات پیش رو رصد فضای مجازی باید به صورت دقیق و همه جانبه تحت پوشش قرارگیرد.

قنبری از شهروندان خواست: در صورت استفاده از شبکه های اجتماعی با ارتقاء دانش خود به دیگران اعتماد نکنند چرا که کوچکترین غفلت می تواند موجب بروز بزرگترین پشیمانی شود. *

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=82472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.