تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
7

صلاحیت آیت الله احمد مبلغی جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان تایید شد

  • کد خبر : 82521
  • 06 بهمن 1394 - 15:47

  به گزارش اختصاصی میرملاس ؛ صلاحیت آیت الله احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان لرستان  تایید شده است.   زندگی‌نامه آیت الله احمد مبلغی آیت الله احمد مبلغی در سال ۱۳۳۸در خانواده‌ای روحانی و سرشناس  دیده به جهان گشود. […]

 

به گزارش اختصاصی میرملاس ؛ صلاحیت آیت الله احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان لرستان  تایید شده است.

 

زندگی‌نامه آیت الله احمد مبلغی

آیت الله احمد مبلغی در سال ۱۳۳۸در خانواده‌ای روحانی و سرشناس  دیده به جهان گشود. رفت و آمد پرتعداد مردم به خانه پدری و مشاهده نقش دلسوزانه پدر در حل و رفع مشکلات مردم شعله عشق به آموختن دانش دینی را از همان ابتدا در جان وی فروزان کرد. حاصل آن پیوستن در اوان نوجوانی به جمع رهپویان علم در حوزه علمیه قم بود.
وی دروس مقدماتی و سطح را نزد اساتیدی همچون آیات اشتهاردی، ستوده، پایانی و اعتمادی به انجام رسانید و در مقطع تخصصی دروس خارج از اساتید مبرز و به نامی هم چون حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی و مرحوم میرزا جواد تبریزی بهره برد.
در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی، تب فعالیت سیاسی بر ضد رژیم ستم شاهی پهلوی کوی و برزن را فراگرفته بود. آقای مبلغی نیز در کنار حضور در حلقه‌های درس و کلاس‌های تحصیل، بنا بر وظیفه، به مبارزه با حکومت ستم شاهی روی آورد. زندانی شدن در دو مرحله توسط حکومت از جمله عواقب این مبارزات بود.
پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، هنوز خستگی نبردی بی‌امان را با حکومت طاغوت در بهار دل انگیز پیروزی انقلاب از تن نزدوده بودند که کشور عزیزمان آماج یورش ناجوان‌مردانه صدام حسین و حامیان جهانی او گشت. حضور در جبهه‌های نبرد با دشمن بعثی این مرز و بوم هم گام با بردار شهیدش محمد سربندی، از جمله فعالیت‌های اصلی او در این سال‌ها بود.
وی همزمان با حضور در جبهه ها دریافت که در کنار مباحث ارزشمند حوزوی، آگاهی از تحولات نوآمد و جدید شرط لازم هر گونه فعالیت علمی و پژوهشی است؛ از این روی بخشی از فعالیت‌ها و تلاش‌های پژوهشی وی از همان ابتدا به تحصیل، تحقیق و استفاده از مکاتب فلسفی جدید، مقایسه آن‌ها با معارف آسمانی اسلام و کوشش جهت دوری از هر گونه التقاط اختصاص یافت.
پس از بیرون راندن دشمن از سرزمین اسلامی، فضا برای علم اندوزی و دانش افزایی کاملا فراهم بود. تلاش بی‌وقفه حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در این راه وی را به پژوهشگری به نام و استادی برجسته در حوزه بدل نمود.
حضور پررنگ و پیگیرانه در مجامع دانشگاهی کشور از جمله اصلی‌ترین فعالیت‌های وی می باشد که به گفتگویی پیوسته با ذهن سرشار و روح افزای جوانان در حوزه های مختلف منجر شده است. قریب ده سال تدریس در مراکز مهم دانشگاهی در استان‌های مرکزی، تهران و کرمان به این ارتباط صمیمانه جایگاهی علمی و ثمربخش بخشیده است.

 مبلغی اکنون، با کوله باری از مطالعات علمی در حوزه‌های مختلف فکری، فعالیت‌ها و مسؤولیت‌هایی را به شرح زیر بر عهده داشته و دارد:
تدریس درس خارج فقه و اصول
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
مسؤولیت پژوهشکده فقه و حقوق
مدیریت مرکز تحقیقات مجمع تقریب
مدیریت گروه فقه مقارن مدرسه تخصصی فقه و اصول
حضور در بیش از بیست همایش علمی داخل و خارج کشور
عضویت در هیئت تحریریه سه مجله تخصصی فقهی تالیف بیش از هفتاد مقاله عملی- پژوهشی
عناوین پاره‌ای از این مقالات به شرح زیر است:
فقه هجرت،فقه سیاسی،فقه و جهانی شدن،پارادیم‌های فقهی،بررسی فقهی شبیه سازی انسانی و درمانی،  بررسی فقهی اوراق سرمایه‌گذاری به شیوه اجاره،پیش نیازهای اجتهاد، صکوک الاجاره، ضوابط بهره‌گیری از فقه سلف از دیدگاه خوانساری، فقه مسجد، ساختار فقه سیاسی، مبانی کلامی و کاربرد آن در فقه سیاسی امام خمینی، عقلانیت در فقه سیاسی امام خمینی، تحریری نو از نظریه شهرت یه‌الله بروجردی، بررسی فقهی تغییر جنسیت، التقریب بین المصطلحات الاصولیه‌، پرستاری در نگاه دین، شیوه تقریر نویسی درس خارج، مبانی کلامی و کاربرد آن در فقه سیاسی امام خمینی
– تالیف دایره المعارفی در زمینه یکی از منابع فقه شیعه (با عنوان عربی موسوعه ‌الاجماع فی الفقه الامامی) که به بیش از ده جلد بالغ خواهد شد و تا به حال یک جلد از آن به چاپ رسیده است.
آیت الله مبلغی تاکنون برای فعالیت‌های علمی و سخنرانی در همایش‌های مختلف به کشورهای مختلف از جمله قطر، یمن و عربستان، مالزی، مغرب، شارجه، عمان، بحرین و سریلانکاسفر کرد.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=82521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 40در انتظار بررسی : 11انتشار یافته : ۲۹
  1. ایشان هم خودشان شخصیت بزرگی هستند و هم فرزند شخصیت بزرگی هستند. پاکی و صداقت و مردم داری آیت الله شیخ ماشاءالله مروجی بر همگان عیان است.
    بر ایشان خجستگی و مبارکی آرزو می کنم.

    • سلام دکتر جان
      لطفا سئوال ما را جواب بده
      فرمودید: فرزند آیت الله شیخ ماشاءالله مروجی ،پس باید بگیم آیت الله احمدمروجی نه ….
      آیت الله احمد مبلغی آیا به نظر شما تغییر نام خانوادگی به چه خاطر است،برای تنویر افکار عمومی توضیح دهید؟ آیا زمانی که پدر بزرگوار ایشان در قید حیات بودند،خانوادگی ایشان مبلغی بود؟

  2. با تبریک تایید آقای مبلغی امیدوارم شاهد پیروزی او باشیم .ایشان متولد کوهدشت هستند . خانواده ی وی در شهرما دارای جایگاهی ویژه هستند.

  3. الحمدالله ،انشاالله همه مردم شریف لرستان همت خواهند کرد تا کوشه ای از دین خود را نسبت به آقای مبلغی ادعا نمایند .

  4. به حق و انصاف ایشان و آیت الله نیازی خرم ابادی دو چهره برجسته و خبره علمی کشور و لرستان هستند که فصل جدیدی از انتخاب در لرستان خواهند بود

  5. سلام بر حضرت آقا
    بنده ۳۲سال است ایشان را ازنزدیک می شناسم به حق روحانی است وارسته وبرجسته
    خدا جزای دنیوی واخروی به ایشان وکسانی که برای ایشان تلاش می کنند خواهد داد انشاالله

  6. در زندگی نامه قید نشده در کجا متولد شده است.

  7. به سلامتی و میمنت،امید که همشهریان والبته هم وطنان عزیز قدر ایشان را بدانند و از گوهر وجودشان بهره بگیرند

  8. انشاالله مردم عزیز استان حضرت آیت الله دکتر احمد مبلغی را با اکثریت آری پیروز خواهند کرد.

  9. به حق که دلسوز برای نظام واسلام هستند عالم مجاهد به تمام معنا انشاء الله مردم شهرستان رومشکان به ایشان رای خواهند داد.

  10. امیدواریم شاهد پیروزی این عال وارسته و با اصالت باشیم . ایشان لرستان و کوهدشت را سربلند کرده و خواهد کرد .

  11. الحق.والنصاف.مردم لرستان باید به ایشان رای بدهند

  12. ارزوی موفقیت داریم برای ایشان

  13. آیت الله مبلغی سابقه بیش از ۲۰ سال تدریس درس خارج در حوزه علمیه قم را دارد و هم اکنون نیز رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تهران و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی می باشد. این مسئولیت ها در زنندگی نامه ایشان قید نشده است.
    لطفا اصلاح کنید

  14. امروز حضور ۲۵۰ ماشین پشت سر کورانی فر در طرهان، گراب، زیرتنگ، پشت تنگ، بساط بیگی، کوهنانی و… و استقبال گسترده مردم باور نکردنی بود! این همه اسپند دود برای کوری چشم دشمنان!
    مردم می فهمند! رد صلاحیتش باعث محبوبیت دو چندان شده!

  15. ضمن عرض تبریک به آیت اله مبلغی آرزوی موفقیت روزافزون برای ایشان بدون شک تمام مردم حق شناس لرستان به ایشان رای خواهندداد.

  16. هر لرستانی باید به ایشان رای دهد وی فردی لایق و تواناست

  17. باسلام و تبریک به مردم ولایتمدار لرستان علی الخصوص شهرستان کوهدشت
    انقلاب اسلامی ایران پایان حکومت استبداد و زوال تفکر خان زادگی و آقا زادگی بود و ردصلاحیت بسیاری از بزرگان و بزرگ زادگان که الحق و الانصاف صلاحیت حضور در میدان بزرگی چون مجلس خبرگان را نداشتند موید این ادعاست. و اما خوشحالیم که مغز متفکر و پدیده نوظهور جهان اسلام حضرت آیت الله مبلغی علیرغم اینکه منتسب به هیچیک از جریانهای قدرت و ثروت نبوده و نیستند اعتماد شورای نگهبان را کسب نمودند و انصافا” صرفنظر از نتیجه صرفا” حضور در این میدان بزرگ و تایید صلاحیتشان افتخار بزرگی برای مردم لرستان می باشد.
    برای آیت الله جوان آرزوی موفقیت داریم و با تمام توان از ایشان حمایت می کنیم.
    درود و سلام خدا بر روان پاک بزرگمرد تاریخ لرستان حضرت آیت الله مرحوم مروجی رضوان الله علیه
    ولعاقبه للمتقین

  18. ایشان راهمه مردم کوهدشت می شناسند خودوخانواده اش نمونه واسوه هستند
    وماتوفیقی الابلا العلی الاالعظیم

  19. ایشان راهمه مردم کوهدشت می شناسند خودوخانواده اش نمونه واسوه هستند
    وماتوفیقی الابه اله العلی الاالعظیم

  20. کوهدشت به شما افتخار میکند و همراه شما خواهد بود. در پناه حق

  21. ان شالله که پیروز میدان رقابت هستند

  22. سلام بر جناب آقای دکتر مبلغی انشاالله که پیروز میدان خواهید بود

  23. با سلام و احترام خدمت شما عالم بزرگوار
    امیدوارم مردم عزیز لرستان این حضور شما را قدر بدانند
    و حضور شما در این عرصه زمینه ای برای ارتباط بیشتر عالمانی
    چون جنابعالی با استان خویش باشد . در پناه امام زمان عج ، موفق و پیروز باشید.

  24. واقعا این بیت شریف در سیرت و صورت مصداق عینی مومن و صاحب فضل و کرم هستند و فکر نمی کنم حتی یک نفر در صداقت،مناعت طبع و سلامت نفس این عزیزان شک داشته باشد ولله نگاه کردن به سیمای مبارکشان به انسان آرامش می دهد انشاالله با رای قاطع مردم شریف و قدرشناس لرستان بخصوص کوهدشتی ها گوشه ای از وظیفه قدر شناسی. نسبت به این بیت معظم را نشان دهیم واقعا مجلس خبرگان به این چهره‌های جوان نیازمند است

  25. بابجای آوردن شکر خدا ی عزوجل که اینقدر عمر داشتم تا بتوانم به این عالم فرزانه خدمتی کوچک بنمایم ورای خود. رادراین کهولت سن به کسی تقدیم نمایم که درشناساندن اسلام و اهل بیت ع سرآمد بوده‌اند چه خود و پدر بزرگوارایشان و همچنین اخوان گرانقدر ش که. خداوند این توفیق را عنایت فرمودندالهم عجل لولیک الفرج

  26. آیت اله احمد مبلغی فرزند شخصیت بزرگ آیت اله مروجی (ره ) افتخار لرستان است . انشاءالله ما همه لرستانیها بپاس خدمات ارزنده خاندان بزرگ مروجی به آیت اله مبلغی رأی خواهیم داد

  27. با سلام و عرض ارادت خدمت مردم شریف لرستان
    خدا را شاهد می گیرم از شجره طیبه حاج ماشا ٔالله مروجی جز رنگ خدا ندیده ایم لذا این بیت شریف مخصوصاًحضرت آیت الله احمد مبلغی افتخار استان ماست. دانشمندی که می توانیم با انتخابش اثبات کنیم که لر ستان همواره در دامن خود بزرگمردانی را می پرورد که کم نظیرند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.