تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
4

کوهدشت که از ابتدایی‌ترین خدمات هم محروم بودند، در طول ۲ سال گذشته خدماتی در تراز بهترین مراکز ارائه می‌شود

  • کد خبر : 82723
  • 17 بهمن 1394 - 0:45

میرملاس: حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پیشرفت‌های حوزه سلامت از انقلاب تاکنون بیان کرد: در گذشته در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و لرستان حتی یک پزشک ایرانی هم نداشتیم اما در حال حاضر محققان برتری در سطح منطقه حائز رتبه شدند. همچنین تمام روستاها و مراکز […]

4101894_429

میرملاس:

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پیشرفت‌های حوزه سلامت از انقلاب تاکنون بیان کرد: در گذشته در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و لرستان حتی یک پزشک ایرانی هم نداشتیم اما در حال حاضر محققان برتری در سطح منطقه حائز رتبه شدند. همچنین تمام روستاها و مراکز بهداشتی پزشک ایرانی دارند.
 
وی افزود: در شهرهایی مانند کوهدشت که از ابتدایی‌ترین خدمات هم محروم بودند، در طول ۲ سال گذشته خدماتی در تراز بهترین مراکز ارائه می‌شود، در استان لرستان ۵۷ نفر از افراد بومی وارد دوره پزشکی شدند.
 
هاشمی تصریح کرد: من نمی‌توانم ادعا کنم که خیلی تفاوت ایجاد شده است. انتظار این بوده است که خدمات بهداشتی در کشور بسیار بیشتر از آنچه که اکنون ارائه می‌شود، مورد توجه قرار گیرد. واقعیت این است که در بحث رفاه اجتماعی آن طور که حق انقلاب بوده است عمل نکردیم. البته در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا جبران مافات کنیم.
 
وی اضافه کرد: فکر می‌کنم دولت فعلی موفق بوده است. تاکنون ۲۴ میلیون نفر تحت پوشش خدمات قرار گرفته‌اند، برای ۱۰ میلیون نفر مراکز جامع خدمات سلامت ایجاد شده است، علاوه بر این نزدیک به ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی در امر تربیت نیروی انسانی تلاش می‌کنند. اگر همان طور که سلامت در کشورهای پیشرفته جز اولویت قرار گرفته، در کشور ما نیز جز اولویت‌های برنامه ۵ ساله کشور قرار گیرد، نه تنها رضایتمندی مردم بیش از امروز خواهد بود، بلکه در حوزه اقتصادی هم پیشرفت‌های قابل توجهی خواهیم داشت؛ زیرا ملتی که سالم باشد می‌توانند در همه حوزه‌ها رشد داشته باشند.
 
وزیر بهداشت گفت: پیشرفت‌های حوزه سلامت هم قابل قیاس با گذشته نیست چرا که همه ملت‌ها در حال پیشرفت هستند؛ آنچه در حوزه علم، دانش و فناوری اتفاق افتاده است استقلال است، در عرصه علمی رتبه اول در منطقه را داریم که با بسیاری از کشورها قابل مقایسه نیست اما در حوزه خدمات فاصله زیادی با انتظارات داریم، هرچند که بیان این نکته حائز اهمیت است.
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=82723

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۳
  1. دکترجان این هم بیمارستانه ما داریم،الان در آفریقا هم وضع دارو و درمان از شهر ما بهتره.

  2. از زحمات دکتر ساکی و مشاور ایشون اقای تازنگ تشکر میشود

  3. دکتر از شما سپاسگزاریم.امیدواریم فقط به ظاهر بیمارستان توجه نشه به فکر وضعیت درمان هم باشید مردم ما به علت نبود دکتر بخاطر خیلی مسائل مثل سی تی اسکن و…………..باید به مرکز استان بروند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.