تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

تاکید آیت الله احمد مبلغی بر طراحی یک نظام جامع اداری مبتنی بر مبانی دینی

  • کد خبر : 82797
  • 19 بهمن 1394 - 9:01

    آیت الله احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، طراحی یک نظام جامع اداری مبتنی بر مبانی دینی را که راهگشای جامعه کنونی باشد را ضروری قلمداد کردند. به گزارش میرملاس ،آیت الله احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، در نشست شورای پژوهش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس که با حضور دکتر حبیب […]

photo_2016-02-08_09-00-10

 

 

آیت الله احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، طراحی یک نظام جامع اداری مبتنی بر مبانی دینی را که راهگشای جامعه کنونی باشد را ضروری قلمداد کردند.

به گزارش میرملاس ،آیت الله احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، در نشست شورای پژوهش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس که با حضور دکتر حبیب نژاد معاون پژوهشی، عزیزالله مالمیر معاون مالی و برنامه ریزی و سایر مدیران گروه ها و هسته های علمی برگزار شد، اظهار داشت: می توان در ارتباط با مقوله مهمی همچون: تامین اجتماعی، طرحی پویا در چارچوب توسعه کشور ارائه نمود.

وی در نشست شورای پژوهش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس که با حضور دکتر حبیب نژاد معاون پژوهشی، عزیزالله مالمیر معاون مالی و برنامه ریزی و سایر مدیران گروه ها و هسته های علمی برگزار شد، اظهار داشت: می توان در ارتباط با مقوله مهمی همچون: تامین اجتماعی، طرحی پویا در چارچوب توسعه کشور ارائه نمود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در این زمینه گفت: تامین اجتماعی از مقوله های مهم و جدید است که تهیه قانونی جامع در ارتباط با آن، مستلزم داشتن نگاه پیشینی به مقوله هایی چند است؛ از جمله نظریه “مسئولیت اجتماعی از نظر اسلام” و نظریه “رفاه در اسلام و …

آیت الله مبلغی اظهار داشت: در این صورت است که می توان در ارتباط با مقوله مهمی همچون: تامین اجتماعی، طرحی پویا در چارچوب توسعه کشور ارائه نمود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس همچنین در ارتباط با طرح اشتغال زنان گفت: اگر مطالعات دینی و فقهی و حقوقی در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی مسبوق به داشتن مدل مطالعاتی درست و دقیق باشد می توان به این مطالعات دل بست.

وی گفت: در مطالعات معطوف به پاره ای از موضوعات که دارای جایگاه اجتماعی و فرهنگی شده اند؛ همچون زن، باید یک مسیر چهار مرحله ای را در پیش گرفت که عبارت است از موضوع شناسی آن موضوع، ارایه نظریه کلامی و دین در خصوص آن موضوع، نظریه فقهی در باره آن موضوع، و استنباط احکام فقهی با نگاه به اقتضاءات حقوقی آن موضوع.

آیت الله مبلغی طراحی یک نظام جامع اداری مبتنی بر مبانی دینی را که راهگشای جامعه کنونی باشد را ضروری قلمداد کردند.

در این نشست برخی طرح ها مانند گزارش “مطالعات زن و خانواده”، طرح نظام جامع اداری، طرح تامین اجتماعی، نظام حقوق بشر دوستانه که در دستور کار مرکز قرار دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه برخی مدیران گروه های علمی نیز گزارشی از فعالیت های خود را ارائه کردند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=82797

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۳
  1. درود بر آیت الله مبلغی انشالله برنده قطعی انتخابات هستند.

  2. به همراه ایت الله نیازی پیروز انتخابات هستند

  3. آقا چرا فوری دورود دورود راه میندازین… صبر کنین با حوصله چهارتا کاندید داریم واسه خبرگان
    کامل به شناخت برسین بعد انشالله حمایت کنین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.