تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

شاهرخی قبادی : در انتخابات خبرگان از مبلغی ونیازی حمایت میکنم/ درانتخابات مجلس بر خلاف تشخیص اتان عمل نکنید

  • کد خبر : 83179
  • 28 بهمن 1394 - 10:06

  . به نام او که هر چه هست از اواست مردم شریف و آگاه شهرستان های کوهدشت و رومشکان ضمن تشکر و تقدیر از لطف و محبت همه شما برادران و خواهران گرامی در مورد انتخابات خبرگان رهبری که خیلی از عزیزان به صورت تلفنی از بنده کسب نظر فرموده اند اعلام می دارد: […]

111

 

.

به نام او که هر چه هست از اواست

مردم شریف و آگاه شهرستان های کوهدشت و رومشکان
ضمن تشکر و تقدیر از لطف و محبت همه شما برادران و خواهران گرامی
در مورد انتخابات خبرگان رهبری که خیلی از عزیزان به صورت تلفنی از بنده کسب نظر فرموده اند اعلام می دارد:
آقایان حجت الاسلام والمسلین حاج شیخ احمد مبلغی وحجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ هاشم نیازی دامت تاییداتهما که در لیست جامعه روحانیت مبارز تهران برای استان لرستان قرار دارند ،مورد تایید و حمایت حقیر می باشند.
در مورد انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی استحضار دارید که بنده بعد از قرعه و دادن بیانیه به فعالیت انتخاباتیم پایان داده ام مع الوصف صلاح دیدم پیرامون این انتخابات به صورت کلی عرایضی جهت تنویراذهان عزیزان تقدیم نمایم به امید این که مورد توجه قرار گیرد.
عزیزان می دانید مجلس عصاره ملت است. مجلس به فرموده امام راحل (ره) در راس اموراست .
هر نماینده منتخب با عملکردش در مجلس و اعمال و رفتارش در خارج مجلس مظهر اراده ، اعتبار و آبروی مردمانی است که به او رای داده اند.
مطابق قانون هر یک از منتخبان پس از کسب اعتار از مجلس ، نماینده کل مردم ایران محسوب می شود و می تواند در چارچوب قانون در همه امور کشور مداخله و اظهار نظر نماید. به همین جهت است که مردم سراسر ایران اسلامی ، احزاب ، تشکل ها و فعالان سیاسی با حساسیت زیاد تمامی حوزه های انتخابیه کشور را رصد می کنند و به درستی این را جزو حقوق مسلم خودشان می دانند.
لذا درهر حوزه انتخابیه که مردم آن نسبت به این امر خطیرکوتاهی و اشتباه کنند نه فقط در حق خود و شهروندانشان بلکه در حق همه ملت ایران بی توجهی و جفا نموده اند.
انتظار می رود در هر حوزه ، آحاد جامعه سهم شان را در این امر مهم به خوبی ایفاء و با انتخابی درست و گزیدن اصلح نمره قابل قبولی در کارنامه خودشان ثبت نمایند و سعی کنند در این عرصه نسبت به مردم سایر حوزه ها کم نیاورند و گر نه در پیشگاه عدل الهی مسئول و در نزد افکار عمومی شرمنده خواهند بود
درانتخاب اصلح و معیارهای آن علاوه بر تخصص و تعهد کاندیدای مورد نظر ، جهات دیگری از جمله موارد زیر قابل ملاحظه به نظر می رسد ” سلامت نفس ، صداقت در رفتار و گفتار، خوشنامی و حسن شهرت ، مراوده نداشتن با افراد ناباب به خصوص قاچاقچیان و خانواده آنها، عدم مطالبه رای از طرق نامشروع، داشتن انگیزه جدی برای پیگیری مطالبات و حقوق عامه مردم ، طایفه گرا نبودن ،فاسد نبودن اطرافیان ، اعلام تبعیت از مقام معظم رهبری ، سابقه ایثارگری و حمایت از انقلاب اسلامی ، اصالت خانوادگی و بالاخره رعایت شئونات دینی و حفظ ارزشهای اسلامی ”
نکته قابل توجه و تامل این است که در انتخاب صحیح ، تشخیص مصداق اصلح که دنبالش هستیم با اهمیتی که دارد ،کافی نیست بلکه علاوه بر آن ، وجودعزم ، اراده وهمت بر عمل مطابق تشخیص نیز لازم و ضروری است.
اگرما اشتباهات بزرگ تاریخی را مورد بررسی و تحقیق قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که بسیاری از آن ها در اثر جهل مردم و عدم تشخیص حق و باطل، اتفاق نیفتاده است بلکه آن اشتباهات عالماً عامداً درجهت تامین منافع و اغراض شخصی بعضی افراد و همراهی یا عدم مقابله عده ای دیگر با آنها به جهت عافیت طلبی، محافظه کاری ، تطمیع ، تهدید و مسائلی از این قبیل صورت گرفته است و به عبارت روشن تر این گروه از تبهکاران بعد از اتمام حجت ، تکلیف شان را به خوبی تشخیص داده اند ولی بنا به جهاتی که اشاره شد بر خلاف تشخیص و تکلیف عمل نموده اند.
ورود عذاب الهی بر بعضی اقوام وامم گذشته مئوید این مطلب است که عذاب شدگان جاهل نبوده اند و گر نه گرفتارعذاب نمی شدند چون جهل عقلاً رافع مسئولیت کیفری است و خداوند حکیم است و حکیم عقاب بلا بیان نمی کند. این حکم عقلی هم در آیات فراوانی از قرآن مجید بیان شده است.
از قصص تاریخی که بگذریم شاید مردم شریف و آگاه شهرستان های کوهدشت و رومشکان هم اشخاصی را سراغ داشته باشند که بارها و بارها در عدم مقبولیت بعضی چه حرف ها واظهار نظرهای شدید وتندی پشت سر او ابراز داشته اند ولی در یک فاصله زمانی بسیارکوتاه یکصد و هشتتاد درجه تغییر موضع داده اند. در واقع باید گفت این گونه اشخاص در تشخیص موضوع ، مشکل نداشته و ندارند لکن در عمل به تشخیص شان دچار مشکل شده اند که نظایرآن همانگونه که اشاره شد در تاریخ و قصص قرآنی زیاد به چشم می خورد.
در پایان از خداوند منان مسئلت می نمایم و از شما عزیزان هم می خواهم اینگونه از خدا مسئلت نمائید که در انتخابات پیشرو همه ما را هم در تشخیص اصلح و هم در عمل به تشخیص ، یاری فرماید.

علی شاهرخی (قبادی)

 

 

.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=83179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 12انتشار یافته : ۱
  1. درود بر شاهرخی قبادی و حامیانش

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.