تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

بانوان زاگرس تبار، در لیست اصلاح طلبان در تهران / فریده اولادقباد و پروانه مافی افتخارات مردم زاگرسی

  • کد خبر : 83484
  • 05 اسفند 1394 - 14:38

. . پروانه مافی  ( اهل کرمانشاه) (کد انتخاباتی: ۷۸۷۱) عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اولین بانوی فرماندار در دولت اصلاحات ( فرماندار شهرستان شمیرانات ) دبیر کمیته مدیریت مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو شورای مرکزی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران مدیر اجرایی کمیسیون اقتصاد کلان مدیرکل امور بین الملل مرکز زنان ریاست جمهوری دولت اصلاحات […]

photo_2016-02-24_13-28-35

photo_2016-02-24_15-39-27

.

photo_2016-02-24_15-39-43

.

photo_2016-02-24_15-41-09

photo_2016-02-24_15-38-28

پروانه مافی  ( اهل کرمانشاه) (کد انتخاباتی: ۷۸۷۱)

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران

اولین بانوی فرماندار در دولت اصلاحات ( فرماندار شهرستان شمیرانات )

دبیر کمیته مدیریت مجمع تشخیص مصلحت نظام

عضو شورای مرکزی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران

مدیر اجرایی کمیسیون اقتصاد کلان

مدیرکل امور بین الملل مرکز زنان ریاست جمهوری دولت اصلاحات

_______________________________________

photo_2016-02-24_16-08-09

 فریده اولاد قَباد  ( اهل کوهدشت ) (کد انتخاباتی: ۱۹۶۵)
کارشناس ارشد علوم اجتماعی از دانشگاه تهران
مدرس دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان
فرزند و همسر شهید
بانوی نمونه سال در سطح کشور
عضو کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر تهران
مسئول شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش
عضو کمیته‌ فرهنگی و اجتماعی زنان و دختران و کمیتهٔ سلامت اداری آموزش و پرورش شهر تهران
فریده اولاد قباد: “استقلال دانشگاه‌ها، آزادی تحصیل و ستاره‌دار نشدن دانشجویان دغدغه من است.”
“طرح نشاط و شادی ملی یکی از مسائلی است که من به عنوان یک نامزد اصلاح‌طلب انتخابات سعی در اجرایی کردن آن دارم. رفع نابرابری و تبیعض جنسیتی علیه زنان یکی دیگر از مسائل مهمی است که باید در دستور کار مجلس دهم قرار بگیرد.”
تلاش برای حاکمیت قانون، احیای حقوق ملت بر اساس فصل سوم قانون اساسی و قانونمند کردن فعالیت‌های سیاسی برای همه گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی و دانشگاهی است.”

 

_____________________________________

نگاهی به زندگی فریده اولاد قباد
نویسنده: حبیب الله بدری
انتخاب واژه ای که دلیل افعال و اعمال است و همه از کوچک و بزرگ هویت خود را با آن تعریف می کنند و شادمان از اینکه حادثه ای خوشایند و ارادی و آگاهانه در راه است اما هیچ انسانی قادر نیست که جنسیت و مکان تولد خود را تعیین کند و یا اینکه مشخص نماید در کدام خانواده و با چه سطحی از قدرت و ثروت و منزلت متولد شود و این پارادوکسی است که بشر در طول تاریخ نتواسته است راه حلی برای آن پیدا نماید و سوالات و تلنگرهای خود را پاسخ داده و اقناع نماید.
در تعابیر قرآنی هر انسانی قبل از تولد مورد پرسش خالق یکتا قرار می گیرد که اَلستُ بربِکُم و هرگاه پاسخی مثبت در عالم معنا برآید آنگاه وجود تعین می یابد و فرشتگان در صف های ستایش به قامت می ایستند و به شکرانه این هستی جبین بر خاک بهشت می سایند و سرود خوش تایید می سرایند که خاک بر آتش و باد سروری یافته است.
آفریدگار هستی هم بر این همه شور و کرامت بر خود آفرین گفت تا آقایی و سروری هستی، آقاییش را بدون آی آغاز به بشر بسپرد و فریده را به خانواده ای مذهبی و اهل توحید به امانت گذاشت تا اولاد نیکی ها شود و صادق هم از شوق عشق به خوبی ها مستانه لبخند نشاط بر لب به تمنای وصال آفریده خوبی ها به خواستگاری بهانه دل برود و دلداده خوش را با حریر عشق بر محمل فرشتگان بگذارد و فریده را با قبای حریر و ردای شرافت به سر سفره دل به مهمانی بنشیند. این دو فرشته محبت و پاکی در بزمی عارفانه و عاشقانه به شوق نشستند و ترانه عزت و افتخاررا برامواج معنوی آسمانی به پاکان مأوی گرفته در مقام عبودیت مژده دادند و این یعنی آغاز حیاتی آمیخته به آرامش در حجله معنوی دو نفر به نام صادق و فریده.
فریده تنها آفریده انتخاب آگاهانه صادق در ده سالگی سایه محبت پدر را در شهادت عارفانه او از دست داد و پدر در قهقهه مستانه اش عند ربهم یُرزقون شد و او با سرپرستی مادری مذهبی و اهل دانایی و شرافت به امید صادق به زندگی نشست تا در شانزده سالگی با انتخاب صادق به حجله شادی ازدواج دعوت شد تا با عقد همیشگی ای که با صادق بسته بود به یک پیمان بلند مدت به افق های دور بنگرد و آینده روشن و امید بخش را برای خود و فرزندان احتمالی اش به نظاره بنشیند اما خنّاسان و دیوصفتان خداستیز و انسان گریز در کمین شادی و پیمان این دو فرشته نشستند تا در مرصاد سال ۶۷ صادق را آماج تیر شقاوت خود قرار دهند و این انسان بی قرار وصالِ اصل خویش، ناباورانه و خیلی زود به شوق دیدار معبودش شتافت و اما قبل از پرکشیدنش خدای هستی بخش به بهانه سجده های اخلاص و یکرنگی صادق و دامان پاک مطهر فریده، صاحب فرزندی صالح در سجاده تمنای معنوی خویش بنام سجاد شدند.
اما وقتی فریده خویش را در فقدان پدر و همسر شهیدش یاقت امید را با همت آمیخت و در مسیر آموختن به عبادت پرداخت و بدون هیچ امکان و ابزار تعلیمی قدم در راه کسب معرفت و علم نهاد و تنها با توکل بر خدای ازلی و ابدی به تفسیر واقعی و حقیقی این حدیث پرداخت که تفکر بالاتر از عبادت است لذا با اراده آهنین به تحصیل ادامه داد تا اینکه از سال دوم دبیرستان به ندای درونی خویش پاسخ گفت و بدون اینکه در محضر هیچ استادی به تلمّذ بپردازد موفق به اخذ دیپلم گردید و در سال ۱۳۶۹ در رشته علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان در کنکور سراسری پذیرفته شد اما ذهن خلاق و پرسشگر و درون پرعطش ایشان در کسب علم او را راضی نکرد و برای پاسخ به این تشنگی در سال ۱۳۷۹ در رشته مردم شناسی در دانشگاه تهران مرکز موفق به اخذ درجه کارشناسی ارشد با رتبه عالی گردید.
در سال های ۷۰ و بعد از آن به تدریس در رشته علوم انسانی در دبیرستان ها مشغول گردید و به تربیت شاگردانی اهل فضل و علم پرداخت. خدا در سوگند خویش بشر را تنها مسئول کنش هایش می شناسد و لذا موسم انتخاب دیگری است و ما برای اینکه در مقام مسئول پاسخ گوی اعمال خوبش باشیم باید با عزمی راسخ و استوار در صفحه شطرنج حیات سیاسی آگاهانه و مصمّم در هفت اسفند ۹۴ صندوق های آرا را با رای به اصلاح طلبان و سرکار خانم فریده اولاد قباد که هم در لیست آنان قرار دارد، الیگارشهایی که خود را بر سرنوشت ملت به اجبار تحمیل کرده اند «نه» گفته و با امید به آرامش به رونق اقتصادی جامعه پرداخته تا تدبیر ۹۲ در سال ۹۴ به شکوفایی برسد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=83484

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۱۷
  1. به لطف خدا پیروزی اذان اصلاح طلبان است پیشا پیش پیروزیت مبارک

  2. به امید پیروزی خانم اولاد قباد….

  3. درود بر قلم شیوایتان جناب بدری
    مطمئن باشید در هفت اسفند ایشان را تنها نخواهیم گذاشت

  4. آرزوی موفقیت برای شیرزنان سیاست زاگرسی داریم.

  5. به امید پیروزی خانم اولادقباد

  6. با توکل و استعانت از خدا و توجه حضرت حق به زحمات این بانوی گرانقدر در عرصه تعلیم و تعلم ،ایثار و شهادت پیروزی حتمی خواهد بود .

  7. درود بر استاد حبیب بدری عزیز و تشکر بابت متن زیباشون
    خانم اولاد قباد یک افتخار برای شهرستان کوهدشت است و یقینا ایشان را حمایت خواهیم کرد که انشالله این اسوه ی صبر و استقامت را راهی بهارستان کنیم
    درود بر شیرزنان دیار طرهان بزرگ

  8. خواهش می کنم به این دو شیرزن لک زبان اگر در تهران هستید رای بدید

  9. باز هم اولادقباد

  10. با سلام
    کلامتان شیوا و سبکتان پابرجا…
    قدم هایتان استوار و روحتان چون بیانتان سالم…
    با احترام

  11. سجاد جان آرزویم موفقیت شماست

  12. ما به این خانم افتخار میکنیم و به خود می بالیم که همچین شیر زنی از دیار مادها رشد کرده است.
    سپاس بیکران

  13. واقعا این موفقیت بزرگ را به خانم اولاد قباد تبریک میگم وهمچنین به مردم کوهدشت و
    به تمام لک زبانها تبریک و به امید موفقیت بیشتر لکستان .

  14. من هم به نوبه خودم پیروزی شیرزن لرستانی و لک زبان سرافراز را تبریک می گویم. به امید معرفی فرهنگ غیرت لرستانی به دنیا.

  15. آبا بعد از شهادت همسرش ازدواج کرده یا نه

  16. خانم اولادقبادشیرزن لروکرداست ومابه ایشان افتخارمیکنیم طهماسبی ایلام

  17. کاش خانم اولادقباد در ایلام کاندید مجلس شوند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.