تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

همدلی وهمزبانی درانتخابات ونقش آن در توسعه استان

  • کد خبر : 83538
  • 05 اسفند 1394 - 17:57

  سجاد عالیخانی / میرملاس :    در سالی که به دولت وملت همدلی و همزبانی معرفی شده است مستلزم چند نکته اساسی می باشد همدلی یعنی درک افکار و احساسات شخص دیگر یا به عبارتی خود را جای دیگری گذاشتن و درک افکار و احساسات شخص مقابل و برای نظرات و احساسات آن ها […]

photo_2016-02-24_17-57-07

 

سجاد عالیخانی / میرملاس : 

 

در سالی که به دولت وملت همدلی و همزبانی معرفی شده است مستلزم چند نکته اساسی می باشد
همدلی یعنی درک افکار و احساسات شخص دیگر یا به عبارتی خود را جای دیگری گذاشتن و درک افکار و احساسات شخص مقابل و برای نظرات و احساسات آن ها ارزش واحترام قائل شوند.
همزبانی در فرهنگ لغت به معنای همدردی ،زبان یکدیگر را فهمیدن است ودر اصطلاح به معنی وحدت در بیان یک امر و موافقت کلامی به دو یا چند نفر است .
همدلی و همزبانی مربوط به یک قشر و یک طبقه یا حزب خاصی نیست مربوط به تمام اقشار جامعه زن ومرد،پیر وجوان ،شاغل وبیکار و غیره است .همدلی وهمزبانی یعنی وحدت ویکپارچگی ،دفاع از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران با حفظ برادری و اتحاد کلی در چارچوپ قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران ، ایجاد همبستگی و اتحاد نیاز به همدلی ویگرنگی دارد که منشاء آن ملت ودولت می باشد دولت وملت مستلزم و وابسته به هم هستند مانند پازلی که اگر یه تکه آن نباشد ناقص وناتمام می ماند .
با همدلی و همزبانی می توان به اتحاد رسید . با اتحاد و همدلی مسئولان و ملت می توانیم بر دشمنان غلبه کنیم . باید دستها را به هم داد و به فضل الهی بر همه ی توطئه ها پیروز شویم .

دولت برای پیشبرد اهداف خود وشکوفایی برنامه های مورد نظر و توسعه آفرین کشور نیازبه پشتوانه قوی و حمایتی همه جانبه دارد که این مهم به عهده ملت است ،ملتی که با مهر(آری) همیشه در همه ی صحنه ها پررنگ تر از گذشته بوده اند و حماسه آفریده اند نظام جمهوری اسلامی از زمان شکل گیری پشتوانه اصلی خود را مردم قرار دادو تا امروز با اتکا به قدرت مردم توانسته موانع را پشت سر گذاشته و به ثبات و تاثیر گذار در منطقه وجهان دست یابد .
با نگاهی به تاریخ گذشته مردم فهیم این دیار متوجه همدلی و اتحاد آن می شویم و نمونه بارز آن ۸ سال دفاع از میهن عزیزمان بود اما آنچه که مهم تر است همدلی می باشد همدلی که دولت را جهت پیش بردن به اقتصادی سیاسی ،اجتماعی و فرهنگ کمک خواهد کرد .
اکنون در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از جهاتی مختلف که مهم ترین آن میزان مشارکت سیاسی مردم و تاثیر مستقیمشان در تصمیمات کشوری است دارای اهمیت ویژه ای می باشد .در شرایط حساس کشور داشتن اتحاد و همدلی یکی از ضرویات است لذا مسولان و مردم همواره باید این مهم را مد نظر داشته باشند وبا حفظ اتحاد توطئه دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کنند با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در کشور شور انتخاباتی در بین ملت ایران افزوده می شود که در این میان تلاش دشمن برای ضربه وارد کردن نیز بیشتر شده است .
واقعیت این است که یکی از عوامل اصلی توسعه استان‌ها در سطح کشور بعد از انقلاب تاکنون، تلاش و فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، یعنی هر استانی که نمایندگانی کارآمد وتوانمندداشته، از توسعه بیشتری برخوردار بوده و هرگاه در استانی نمایندگانی غیرکارآمد وجود داشته آن استان در جهت مسیر توسعه به مشکلات زیادی برخورد کرده است. اما یکی از شاخص‌های مهم توسعه، وجود نمایندگان فعال، کارآمد و توانمند در مجلس شورای اسلامی است. یک نماینده مجلس می‌تواند با رایزنی و پیگیری با مسؤولان و مقامات کشوری زمینه یک طرح یا برنامه اساسی را در سطح استان فراهم کند و در به نتیجه رسیدن آن تلاش کند و اگر مدیران استانی کوتاهی می‌کنند یا توانایی همراهی ندارند آن را به مردم گزارش کند و از کنار آن راحتی عبور نکند.
به نظر می‌رسد مردم آگاه و فهیم استان لرستان بار دیگر با شناخت کافی در این صحنه مهم حضور یافته و با تجربه‌ای که از گذشته دارند اولاً حماسه‌ای دیگر که همان حضور حداکثری است رقم خواهند زد و ثانیاً با انتخاب نمایندگان انقلابی، کارآمد و توانمند در جهت توسعه استان گام‌های اساسی برخواهند داشت.
انتظار می رود از مردم دلسوز و همیشه در صحنه استان لرستان پر شور تر از همیشه در انتخابات شرکت کنند و صدد تخریب کاندید اهای یکدیگر نباشندو در بین نامزد های انتخاباتی اصلح ترین فرد را انتخاب کنند .
ما ۷ اسفند به امید اینکه لرستان هرچه بهتر رشد و توسعه پیدا کند و به آبادانی برسد به پای صندوق رای خواهیم رفت برای بهترین انتخاب ها…

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=83538

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.