تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
9

آیت الله احمد مبلغی در کلام مراجع عظام و شخصیت های کشوری

  • کد خبر : 83657
  • 06 اسفند 1394 - 0:14

امام خامنه ای در جلسه ای در حضور مجموعه ای از فضلا و بزرگان، آیت الله مبلغی را مورد تفقد و لطف خود قرار دادند و فرمودند: من مقالات شما را خوانده ام و مقالات آقای مبلغی را با لحنی تشویق و تحسین برانگیز ستودند.این امر توجه حاضران جلسه را بر انگیخت.در این جلسه رهبر معظم انقلاب نسبت به فضلای جوانی همچون ایشان توجه و امیدواری خاص خودشان را به ایشان ابراز فرمودند.

کانال رسمی احمد مبلغی @moballeghi را به دوستان خود معرفی کنید

آیت‌الله احمد مبلغی از جمله شخصیت های محدودی است که در حوزه و دانشگاه فعالیتهای برجسته و مبرزی در تبلیغ و ترویج معارف دین مبین اسلام مبذول می دارند. بسیاری از بزرگان آیت الله مبلغی را در تبیین نظریه تقریب و اقدامات عملی در این زمینه ، تالی مرحوم آیت الله العظمی بروجردی اعلی الله مقامه می دانند.

علاوه بر سفر رسمی به دهها کشور اسلامی و عربی آیت الله مبلغی در زمینه گفتگوی بین ادیانی، به کشورهای مختلف از جمله؛ ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد، بلژیک، اسپانی نیزا سفر کرده است. و در نشست هایی در این کشورها مشارکت جسته است.
از جمله مهم ترین حضورهای بین المللی سفر به کشور مصر به دعوت احمد الطیب، شیخ الازهر بود.
IMG_20160220_171021

 

 

ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان تنها مرکز علمی و عملی تقریب مذاهب اسلامی و تأسیس و ریاست توام مرکز پژوهشهای اسلامی مجلس شورای اسلامی، از ایشان شخصیتی فعال و با برنامه و هدفمند به محافل علمی و دینی معرفی نموده است . آوازه فعالیتهای تقریبی آیت الله مبلغی در جهان اسلام در جهت تبیین دیدگاههای تقریبی مقام معظم رهبری باعث شده که بزرگان کشور اعم از مراجع عظام و شخصیت های کشوری در دیدارها و ملاقاتها به نیکی از ایشان یاد کنند و قدران تلاشهای وی باشند.
نمونه هایی از این گفتارها در ادامه می آید.
امام خامنه ای در جلسه ای در حضور مجموعه ای از فضلا و بزرگان، آیت الله مبلغی را مورد تفقد و لطف خود قرار دادند و فرمودند: من مقالات شما را خوانده ام و مقالات آقای مبلغی را با لحنی تشویق و تحسین برانگیز ستودند.این امر توجه حاضران جلسه را بر انگیخت.در این جلسه رهبر معظم انقلاب نسبت به فضلای جوانی همچون ایشان توجه و امیدواری خاص خودشان را به ایشان ابراز فرمودند.
حمایت جامعه روحانیت مبارز
آیت الله موحدی کرمانی در نامه ای به آیت الله مبلغی، حمایت جامعه روحانیت مبارز را از نامزدی ایشان اعلام کرد. متن نامه:
با عنایت به شایستگی های علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی جنابعالی، جامعه روحانیت مبارز حضرتعالی را به عنوان نامزد مورد تایید خود از حوزه انتخابیه استان لرستان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتخاب نمود. تاییدات بیشتر شما را از خداوند متعال خواستارم.
محمد على موحد کرمانی
دبیر کل جامعه روحانیت مبارز

*حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید خطاب به آیت الله احمد مبلغی: اشخاصی مثل شما در حوزه ها ی علمیه بسیار کم داریم. بنده از اینکه شما به عنوان نماینده مذهب شیعه و به جهت نزدیک تر شدن روابط دو ملت دوست ایران و مصر از طرف الازهر مصر انتخاب و دعوت شدید و مسافرت کردید، بسیار خوشحال شدم و ان شاءالله این رفت و آمدها ادامه داشته باشد و باعث تقویت روابط شود.

همچنین یکی از اعضای بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اظهار داشتند که: حضرت آیت الله العظمی صافی علاقه عمیق و بسیار زیادی به آیت الله مبلغی دارند.

*حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به آیت الله مبلغی: ما برای موفقیت شما دعانمی کنیم چون الحمدُللهِ موفق هستید،برای توفیق روزافزون وسلامتی شما دعا می کنیم. من از اینکه شنیدم شما برای سخنرانی در کنفرانس بین المللی مبارزه با تکفیر توسط شیخ الازهر مصر انتخاب شده اید، بسیار خوشحال شدم. چون الحمدالله شما مسلط و برای این کار بسیار مناسب بودید. باز هم برای شما آرزوی موفقیت می کنم.

*حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با تقدیر و ابراز خرسندی از حضور آیت الله مبلغی به عنوان نماینده شیعه و جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس قاهره: امیدوارم که با همت امثال حضرتعالی، جریان تقریب که توسط آیت الله العظمی بروجردی بنیاد نهاده شد دوباره جان بگیرد. من به شما بسیار علاقمند هستیم و مایلم به برخی کتاب های بنده نظر بیندازید و ویرایش کنید.

*حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با تقدیر از تاسیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس توسط آیت الله مبلغی خطاب به ایشان: بسیار تشکر می کنم و از ذات اقدس اله برای شما توفیقات روزافزون را خواستارم.

*آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور: بعد از تاسیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، منتظر بودم که ببینم روند کار چگونه پیش می رود و زمانی که جناب استاد مبلغی از فضلای قانونمند، خوشنام، خوشفکر، جوان، با انگیزه حوزه علمیه قم در راس کار قرار گرفت بر خوشحالی من افزوده شد، مطمئن شدم که کار خوب پیش خواهد رفت.

*دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی: من از دوست دانشمندم جناب آقای دکتر مبلغی به خاطر تاسیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی که پل واسط بین قوه مقننه و حوزه علمیه قم برای تطبیق قوانین با فقه وشریعت اسلام است، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

*آیت الله محمد علی تسخیری مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل و رییس سابق مجمع بین المللی تقریب مذاهب اسلامی: بنده معقتدم که آیت الله دکتر احمد مبلغی از علمای فعال، مخلص و مفید برای جهان اسلام، انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه و از شخصیت های بزرگ وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی هستند. ایشان یکی از افرادی هستند که برای نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری شایسته و لایق هستند و امید است مردم خوب استان لرستان، ایشان را با رای خوب و بالای خود، راهی مجلس مهم خبرگان رهبری کنند.

*حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی فرزند حضرت آیت الله جوادی آملی: جناب آیت الله دکتر احمد مبلغی از فضلای شناخته شده حوزه علمیه هستند که تاکنون الحمدالله منشاء خدمات فروانی بودند، ایشان یک روحانی فاضل و متخلق به اخلاق حسنه اسلامی هستند و روشنفکر بودن و داشتن یک بینش شایسته در فضای اسلام از ویژگی های بارز ایشان است.
آیت الله مبلغی علاوه بر اینکه یک مدیر موفق در عرصه های علمی و پژوهشی هستند و در شناخت جهان اسلام نیز صاحب اندیشه و فکر می باشند، در خصوص مسائل اسلامی نیز صاحب نظر می باشند، امید است که مردم منطقه لرستان قدر فضلا و عالمان بزرگی مانند ایشان را بیش از پیش بدانند و در انتخاب اصلح و فرد شایسته با معیاری های کنونی که باید جهاتی غیر از آنچه در گذاشته بوده را مورد توجه قرار دهند.

*حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران: از نظر اینجانب حضرت آیت الله مبلغی از برجسته ترین شخصیت های بین المللی حوزه علمیه قم و از درخشان ترین چهره های عالم، مهذب و آشنای به مسائل روز و خدوم در همه صحنه ها می باشند و امید است ایشان با رای بالایی به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا کند. همه خوبی ها در آیت الله مبلغی جمع شده و هر چه در مورد ایشان بگوییم باز هم کم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضوی رئیس دفتر آیت الله علوی گرگانی: حضرت آیت الله مبلغی برای مجلس خبرگان رهبری بسیار شایسته و لایق هستند وامید است در این مسیر موفق باشند.

 

کانال رسمی احمد مبلغی @moballeghi

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=83657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.