- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دیدار پیریایی با آیت الله العظمی نوری همدانی

[1]


به گزارش میرملاس نیوز ؛ پیربایی استاندار قم در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: شرایط و فضای وفاق و همدلی خوبی برای توسعه قم مهیا است.

به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم رضا پیریایی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات اظهار کرد:  حضور در جوار حرم مطهر وعلما و مراجع عظام تقلید، توفیق بزرگی است که باید قدردان آن بود.

وی تعالی و پیشرفت قم را هدف بزرگ و مقدس دانست و تصریح کرد:  برای رسیدن به این هدف مهم، نیازمند کمک علما، مراجع عظیم الشان و تمامی مجموعه های اداری هستیم.

استاندار قم با اشاره به برنامه های توسعه استان، تقویت بعد جهانی قم و توجه به توسعه توریسم مذهبی را از اولویت های مهم استان برشمرد و گفت: در تدوین سند آمایش سرزمین استان، این اولویت ها لحاظ خواهد شد.

پیریایی وفاق و همدلی را رمز موفقیت و پیشبرد موثر برنامه های توسعه استان اعلام و خاطر نشان کرد: به فضل الهی در حال حاضر شرایط و فضای همدلی و وفاق خوبی در مجموعه استان حاکم است.

آیت الله العظمی نوری همدانی نیز در این دیدار، با اشاره به نقش ممتاز  و تاریخی قم،  از آن به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: گستره روزافزون پیام و آوازه انقلاب اسلامی در جهان، توجه به پایگاه اصلی و ام القرای انقلاب اسلامی یعنی استان مقدس قم را ضروری کرده است.

وی از انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی متفاوت از سایر انقلاب های جهان و با ماهیتی دینی و معنوی نام برد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی که چشم های جهانیان را خیره کرده در حقیقت دنباله کار انبیاء بوده و صاحب اصلی آن نیز مردم هستند.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم تسریع در روند اجرای طرح های کلیدی توسعه استان، به اهمیت سرعت دادن به ساخت پروژه فرودگاه بین المللی قم اشاره کرد و گفت: احداث این فرودگاه گام بلندی برای توسعه و پیشرفت قم محسوب شده و می تواند این شهر را به یکی از شهرهای دارای بیشترین زائر  و مسافر تبدیل نماید.

وی همچنین به ضرورت تلاش در جهت تکمیل و بهره برداری از پروژه محوری مونوریل قم اشاره و خاطر نشان کرد:  گسترش روزافزون ترافیک شهری و پاسخگو نبودن معابر فعلی،  لزوم اجرای چنین طرح هایی را ضروری ساخته و باید با جدیت پیگیر عملیاتی کردن آن بود.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به زائر پذیری قم، بر لزوم توسعه توریسم مذهبی و ساخت اماکن اقامتی و مهمانسرا ها در قم با هدف پذیرایی از مسافران به ویژه کاروان های علما و شخصیت های مختلف فرهنگی سایر مناطق کشور و جهان اسلام تاکید کرد.

این مرجع تقلید با آرزوی توفیق برای استاندار قم، گفت: بنا به روایتی، خدمت به مردم از با شرافت ترین عبادت بوده و شما مشمول این روایت هستید.