- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر کاییدی : قطار گرانی نهاده‌های کشاورزی به ایستگاه استان لرستان رسید

[1]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ علی کائیدی در گفت‌و گو با  خانه ملت با بیان اینکه به ‌رغم اینکه کشور در چند سال اخیر درگیر خشکسالی بوده باید تمهیدات لازم برای مقابله با آن اندیشیده شود افزود : صنعت کشاورزی، اساس توسعه اقتصادی است و از آنجا که مشکل اصلی مردم استان لرستان شغل است تا زمانی که معیشت مردم تأمین نباشد، امیدی به توسعه کارآمد اقتصادی در این منطقه نیست.

نماینده مردم پلدحتر و ملاوی در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد : ما می توانیم با توسعه علوم و تکنولوژی مدرن کشاورزی نه تنها محصولات کشاورزی را به سایر کشورها صادر کنیم بلکه شاخص اقتصادی کشور را نیز به نحو کارآمدی افزایش دهیم.

وی ادامه داد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که طوفان خشکسالی در اراضی کشاورزی به نحو کار آمدی کنترل شود تا از حداقل آب، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم این امر موجب می‌شود که کشاورزان با انگیزه‌‌ بالایی برای تولید محصولات کشاورزی تلاش کنند.

 کائیدی افزود: روش‌های نوین کشاورزی را باید جایگزین روش‌های سنتی قدیمی کرد، این امر موجب می‌شود که در مصرف آب به نحو چشمگیری در اراضی کشاورزی صرفه جویی شود.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس یادآور شد: ما می توانیم با توسعه علوم و تکنولوژی مدرن کشاورزی نه تنها محصولات کشاورزی را به سایر کشورها صادر کنیم بلکه شاخص اقتصادی کشور را نیز به نحو کارآمدی افزایش دهیم.