تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
10

دکتر ایرانی: انصراف بانک توسعه تعاون از مزایده صداوسیما یک امرحقوقی است نه سیاسی

  • کد خبر : 83906
  • 16 اسفند 1394 - 14:38

    دکتر محمد جعفر ایرانی ضمن اعلام خبر افتتاح و آغاز به کار شعب قرض الحسنه در استان البرز گفت: امیدواریم با انجام این مهم سنت مهم قرض الحسنه بیش از گذشته در سطح جامعه  و در نزد بانک ها رواج و توسعه پیدا کند. به گزارش میرملاس  ؛وی ادامه داد: بانک توسعه و […]

bayanlor-938

 

 

دکتر محمد جعفر ایرانی ضمن اعلام خبر افتتاح و آغاز به کار شعب قرض الحسنه در استان البرز گفت: امیدواریم با انجام این مهم سنت مهم قرض الحسنه بیش از گذشته در سطح جامعه  و در نزد بانک ها رواج و توسعه پیدا کند.

به گزارش میرملاس  ؛وی ادامه داد: بانک توسعه و تعاون با اعتقاد به بانک داری اسلامی در این مسیر قدم گذاشته است و در حوزه های مختلف خصوصا اقتصاد اسلامی فعالیت می کند.

این مسوول با بیان اینکه حرکت در چهارچوب های اسلامی و بانک داری بدون ربا تاکیداتی است که در اسلام بدان تاکید شده است اظهار کرد: دین اسلام برای تامین، ترمیم و تجهیز جامعه و اقتصاد توصیه به انجام چنین اموری کرده است که می تواند نقش مهمی در تحول جامعه، اقتصاد و مردم داشته باشد.

معاون حقوقی بانک توسعه و تعاون کشور پشتوانه ای ۱۴۰۰ ساله در خصوص این امر را تعالی بخش این مهم در راستای بانکداری اسلامی و بدون ربا برشمرده و اذعان کرد: امیدواریم این فعالیت و این نگاه نیز در بین دیگر بانک ها بیش از گذشته رشد و توسعه یابد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع اصحاب رسانه تصریح کرد: متاسفانه با شروع آغاز به کار فعالیت های این بانک اتحادیه اروپا بانک توسعه و تعاون را به جرم دولتی بودن و کمک به دولت تحریم کرد و هم اکنون در حال پیمودن مسیر اعتراف و شکایت هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم هر چه رودتر مراحل لازم طی شود و ما از این محاق ناعادلانه خارج شویم چرا که سوئیفت فعالیت های مان را تحت الشعاع قرار داده است.

ایرانی گفت: بخش تعاون در همه حوزه ها از جمله خدمات ، مسکن، اعتبار ، تولید و صنعت و… غیره فعالیت می کند و براین اساس باید مورد حمایت مالی قرار گیرد.

مدیرحقوقی بانک توسعه تعاون کشور اظهار داشت:برای کاهش دغدغه های مشتریان به خصوص در زمان پایانی سال ، طرح امید توسط این بانک از دهه مبارک فجر امسال تا ۲۵اسفند ماه جاری به اجرا درآمده که براساس آن وام گیرندگانی که بخشی از معوقه خود را تسویه حساب کنند، زمان بازپرداخت مابقی معوقه های آنها تمدید خواهد شد.

ایرانی درخصوص اصول اسنادی صداوسیماو عدم رعایت مفاد قرارداد مزایده تاکید کرد : انصراف از مزایده صداوسیما یک امر حقوقی است و یک مسیله سیاسی نیست.

وی در این خصوص تصریح کرد : بانک توسعه تعاون قبل از پایان زمان قانونی مزایده وبازگشایی پاکات پیشنهادی قیمت انصراف خود را از شرکت در مزایده اعلام نمود . ولی متاسفانه در زمان مزایده ، پاکت”ج”بانک توسعه تعاون را نیز بدون حضورنمایندگان بانک متبوع در مزایده شرکت دادند که باعث بروز مشکلات حقوقی شده است.

بانک توسعه تعاون البرز وام قرض الحسنه پرداخت می کند

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز نیز در این نشست اعلام کرد: این بانک وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد به متقاضیان پرداخت می کند.

یونس کلانتری افزود: مدیران ارشد بانک توسعه تعاون بر اساس نیازها که در سطح جامعه احساس شد تصمیم گرفتند که جهت دهی تسهیلات را به سمت قرض الحسنه سوق دهند.وی ادامه داد: تمام اقشار حقیقی و حقوقی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند و بازپرداخت آن ۳۶ماهه است.

کلانتری بیان کرد: هر میزان که سپرده گذاران دربانک داشته باشند ۸۰ درصد آن را می توانند وام قرض الحسنه باکارمزد چهار درصد دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون دولتی است اظهار کرد: این بانک به این موضوع ورود کرده و بانک های توسعه تعاون در استان ها مکلف شده اند تا صندوق قرض الحسنه راه اندازی کنند.

وی ادامه داد: نهاد ها، شرکت ها و موسسات می تواند سپرده گذاری بین یک تا سه ماهه در بانک های توسعه تعاون داشته باشند و مبلغ ۵۰ میلیون ریال وام را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=83906

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۱
  1. درود خدابرحقوقدان شهیر وکارکشته ی لرستانی جناب دکتر ایرانی توانمند وعزیزکه کلماتش برگرفته ازفهم و درایت وتیزبینی شان می باشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.