تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
16

«سونامی اطلاعات در تلگرام»

  • کد خبر : 83954
  • 23 اسفند 1394 - 10:30

محوریت رسانه در ایرانِ امروز تلگرام است. گفته می شود که در حال حاضر ، ۲۲تا ۲۴ میلیون کاربر تلگرام در ایران وجود دارد. پر بازدید ترین کانال ایرانی هم که برخی شبکه های ماهواره ای آن را تبلیغ می کنند یک میلیون و سیصد هزار یوزر ایرانی دارد . کانالهایی اینگونه ، مرکزِ ملغمه،همهمه […]

IMG_20160313_102602
محوریت رسانه در ایرانِ امروز تلگرام است. گفته می شود که در حال حاضر ، ۲۲تا ۲۴ میلیون کاربر تلگرام در ایران وجود دارد. پر بازدید ترین کانال ایرانی هم که برخی شبکه های ماهواره ای آن را تبلیغ می کنند یک میلیون و سیصد هزار یوزر ایرانی دارد . کانالهایی اینگونه ، مرکزِ ملغمه،همهمه و شایعه هستند؛چرا که اصلاً نمی دانیم که این کانال و یا هر کانال دیگری از این دست برای چه کسی بوده و دسترسی به صاحب و یا ادمین آنها هم وجود ندارد.
هیچ اطلاعاتی جامعی نیز از این تعداد عضو وجود ندارد . گذشته از امکان رسانه ای و مغتنمی که شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام برای عموم مردم فراهم کرده و باعث شکستن انحصار ناعادلانه فضای خبری و رسانه ای شده اند، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که در تلگرام ، ما با شبکه ای مواجهیم که هیچ چیز از آن نمی دانیم.
در مقابل صاحبان کانالها و شبکه های مختلف به راحتی با بررسی تعداد بازدیدهاو باز نشر هر مطلب به ذائقه های خبری و رفتاری ما آگاه شده و می دانند که مردم ایران به چه چیز هایی اهمیت می دهند و از کنار چه چیزهایی به راحتی عبور می کنند.
گاهی شاهد هستیم که صد نفر در یک گروه، هم زمان با هم بحث می کنند ، در حالی که هیچ اتفاق مثبتی هم ، خروجی این بحث ها نیست و در نهایت ، افراد فکر می کنند که در مسائل پیرامون خود ، آگاهی های بسیار زیادی یافته و به روز شده اند؛ حال آنکه به روز بودن در همه موضوعات، همیشه هم خوب نیست و قرار گرفتن ما در جریان تمامی اخبار دنیا ، جای افتخار ندارد؛ زیرا ذهن انسان دارای ظرفیت محدودی است که با انبوه اطلاعات ، آن را پر کرده و مانع آن می شویم که اطلاعات لازم و واقعی را دریافت و ثبت کند.

گرفته شده از کانال رسمی دکتر محمد جعفر محمدزاده:
@mjmohammadzadeh

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=83954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 6انتشار یافته : ۷
  1. باسلام…واقعا کارشناسانه تحلیل نمودی ،امیدوارم نگاه ریزبینانه حضرتعالی را مدنظر قرار بدهیم

  2. با سلام و عرض ادب خدمت برادر ارزشی و مردم دوست ولایتی به حق ، جناب آقای دکتر محمد جعفر محمدزاده که به واقع دانشمند و عالمی بی ریا بوده و خوشحالیم که همیشه درد جامعه را بسیار دقیق و از نتفه می بینند و واکاوی می نمایند و در اختیار همگان نهاده، جهت اطلاع و آگاهی عموم . سربلندی ، سرافرازی و تندرستی شمارا از خداوند منان آرزومندم .

  3. “تلگرام و رسانه ای با مخاطبان میلیونی ”
    شبکه اجتماعی تلگرام با وجود این تعداد مخاطب و نقشی در انتخابات و تبلیغات آن داشت ، نشان داد یکی از ابزار تاثیر گذار در جامعه است.
    آمار ها نشان می دهد ،هم اکنون۵۰ میلیون کاربر اینترنت و بیش از ۲۲ میلیون یوزر تلگرام !که بیشتر این افراد واجد شرایط برای رای دادن هستند.
    فضای مجازی در مقایسه با رسانه های سنتی مثل روزنامه در اطلاع رسانی مطالب بسیار سریع است.و در چند ثانیه می تواند اطلاعات زیادی را منتشر کند و این یکی اط دلایل روی آوردن به تلگرام است
    هشدار :no_entry:
    رواج تلگرام و شبکه های اجتماعی بدون داشتن اطلاعات امنیتی و سواد رسانه ای منجر به مشکلاتی برای کاربران می
    شود .در این مورد پلیس فتا فعال است و تلاش می کند کاربران را نسبت به موضوعات فضای مجازی آگاه سازد.
    دشمنان انقلاب اسلامی با برنامه ریزی با ساخت گروه ها و کانال ها تلگرامی و جذب و شبکه سازی کاربران تلگرامی که اکثر بدون سواد رسانه ای و اگاهی از روش های خبری آنهاهستند.نهاد های انقلابی و ارزش ها اسلامی را تخریب می کنند.
    ملت شریف ایران اسلامی و مخصوصا کاربران فضای مجازی باید با افزایش بصیرت و هوشیاری با جنگ روانی،فتنه و فعالیت های دشمن در فضای مجازی که همواره رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای بر آن تاکید داشته اند، مقابله کنند.

  4. سلام جناب اقای محمد زاده حضرتعالی چرا موقع مسوولیتت از شکست انحصار ناعادلانه فضای خبری صحبت نکردید
    و هم چنین بجای پر کردن فضا مغز و زیبا تَر بود میگفتید تلف شدن زمان و إلا ظرفیت و گنجایش ذهن بالاتر از این بحث هاست که پر شود!؟!

  5. با سلام محضر استاد عزیز. به نظر می رسد ضرورت امروز ، ارائه راه حلهایی برای استفاده درست از این رسانه است. همانطوری که نان دنیا رو بخمی خوریم و کار آخرت می کنیم! در زمین آنها بازی کنیم و به آنها گل بزنیم. راهنمایی بفرمایید که این امکان هست یا نه؟

  6. سلام برادرمحمدراده
    عدالت که منتهای فلسفه ارسال رسل بوده است در خبررسانی به هیچ وجه وجود ندارد به همین دلیل که خودشماهم اشاره فرمودیدمردم رنجیده از این بی عدالتی در پی گرفتن حق خود مجبور به استفاده از این سوپرشبکه خصوصی شدند گرچه تلگرام مال روس باشد

  7. خسته نباشی برادر استاد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.