- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

جریان معروف اجازه نداد، محمدی بنای کشتی آزاد باشد/ تماشاگری که می‏توانست طلا بسازد


[1]

مهران مریدی/ میرملاس نیوز:

جریان معروف اجازه نداد، محمدی بنای کشتی آزاد باشد

تماشاگری که می‏توانست طلا بسازد!

 

پس از المپیک پکن غلام‏رضا محمدی تیمی را تحویل گرفت که همه معتقد بودند این تیم چند سال طول می‎کشد دوباره به سطح اول کشتی آزاد جهان برسد اما با تدابیر و برنامه‎ریزی مناسب دلاور لرستانی، کشتی ایران در همان سال به مقام قهرمانی جهان دست یافت و صلابت گذشته را باز هم تکرار کرد. محمدی خط بطلانی روی ناکامی‎های متعدد کشید و رفته رفته خودی در عرصه مربیگری نشان داد و به گفته خودش تمام فکر و ذکرش را معطوف به المپیک کرد، مسابقاتی که پس از ۱۲ سال خیلی امیدوار بود آزادکاران کشورمان طلا کسب کنند اما دچار سیاسی کاری و زیاده‏خواهی جریان معروف (انحرافی) شد و عطای مربیگری در تیم ملی را به لقایش بخشید. در صحبتی که چند ماه قبل از اینکه محمدی با تیم ملی وداع کند، با او داشتیم حرف‎هایی زد که به رسم امانت نزد ما ماند. او دل پُری داشت از کسانی که دوست نداشتند موفقیت‎اش را با تیم ملی ببینند و معتقد بود فدراسیون بین کشتی آزاد و فرنگی فرق می‎گذارد. سرانجام همان افراد شرایطی فراهم کردند که غلام خودش بگویید دیگر حاضر نیست در تیم ملی و زیر نظر رسول خادم کار کند.

هنگامی که به همراه تیم هنرمندان برای برگزاری دیدار دوستانه فوتسال به خرم‎آباد آمده بود، با هم حرف زدیم، آن موقع چند روزی می‎شد که اعلام کرده بود، دیگر با تیم ملی کار نمی‎کند و زمزمه‎هایی برای بازگشتش به تیم ملی کشتی آزاد ایران و حضورش در چند کشور مطرح و صاحب نام کشتی به گوش می‎‎رسید، از او پرسیدم در المپیک حضور دارد؟ که گفت اگر خدا بخواهد. تیتر آن مصاحبه را زدیم «محمدی: مطمئن باشید در المپیک هستم.» فردای آن روز، روزنامه ایران ورزشی با او مصاحبه کرده که گفته بود شاید برای تماشا مسابقات به المپیک بروم که همین‎طور هم شد و او در حالی در سالن مسابقات کشتی المپیک نظاره‎گر کار شاگردان سابقش شد که شاید اگر عوامل سیاسی می‎گذاشتند، او بنای کشتی آزاد می‎شد اما افسوس و افسوس!

جریان انحرافی که قصد داشت در تمام رشته‏ها ریاست فدراسیون‏ها را خودشان به عهده بگیرند در اقدامی جالب و چند ماه قبل از شروع المپیک یزدانی‏خرم را از ریاست فدراسیون کشتی برکنار کردند و خطیب را به جای او گماردند و یواش یواش سروکله سایر افراد این جریان از جمله خادم پیدا شد و با عملکرد ناموفق در المپیک پتانسیل ولقعی خودشان را نشان دادند.

حاصل دسترنج محمدی را برخی به هدر دادند که سابقه درخشانی در مربیگری نداشتند و با رابطه به تیم ملی رسیده بودند. آنها برای اینکه خودشان را ثابت کنند با تیم اصلی به مسابقات آسیایی و جهانی رفتند و با قهرمانی در این دو مسابقه بادی به غبغب انداخته و خودشان را سرآمد مربیان داخلی از جمله محمدی می‏دانستند.

نکته جالب‏تر مانور برخی رسانه‏ها و افراد وابسته به همان «جریان» در حمایت از رسول خادم و ناکارآمدی محمدی است. آنها می‏گویند در حدود ۶-۷ ماهی که خادم وقت داشته، عملکرد آزادکاران در المپیک خوب بوده اما این سوال پیش می‏آید چرا او با این زمان کم اعلام کرد مدیر تیم‏های ملی کشتی آزاد و فرنگی است و باید مربیان کشتی آزاد زیر نظر او کار کنند که محمدی زیر بار این کار نرفت و صد البته اقدام شایسته‏ای انجام داد. اگر دست این افراد باشد طلای المپیک لندن را به خادم می‏دهند تا از آدمِ خودشان دفاع کنند.

شاید با برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی و مشخص شدن رئیس جدید این فدراسیون بار دیگر محمدی به تیم ملی برسد اما امیدوارم آدم‏های سیاسی دست از سر ورزش بردارند و اجازه دهند ورزش نفس بکشد.