تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

۹۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای لرستان ذخیره شد/دبی مادیان رود ۷۰ مترمکعب بر ثانیه

  • کد خبر : 85111
  • 27 فروردین 1395 - 20:37

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان از ذخیره شدن ۹۰ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای این استان خبر داد.

IMG09340966

به گزارش میرملاس؛ علی امید سیفی عصر جمعه در جلسه ستاد حوادث لرستان اظهار داشت: متوسط بارندگی استان ۸۰۸ میلی متر بوده که نسبت سال گذشته ۷۶ درصد و نسبت به بلندمدت ۷۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طبق آمار ما بیشترین نقطه بارندگی سپیددشت با هزار و ۳۹۴ میلی متر بارندگی بوده است، عنوان کرد: بیشترین بارندگی مربوط به نورآباد با ۸۹۳ میلی متر و کمترین بارندگی مربوط به الیگودرز با ۳۹۴ میلی متر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه ۳۰ میلیون متر آب پشت سد ایوشان و ورودی به این سد ۱۴ مترمکعب در ثانیه است، ادامه داد: سد مروک ۳۶ میلیون مترمکعب آب و شش مترمکعب در ثانیه ورودی، سد خان آباد الیگودرز ۱۲ میلیون مترمکعب در حال حاضر آب پشت سد داشته و ورودی آن ۱.۵ مترمکعب در ثانیه، همچنین حوضیان هشت میلیون مترمکعب آب پشت سد بوده و ورودی آن ۱.۲ مترمکعب در ثانیه است.

سیفی با بیان اینکه پشت سد هاله کوهدشت سه میلیون مترمکعب آب جمع شده و ورودی آن یک متر مکعب در ثانیه است، تصریح کرد: در پشت سد کزنار الیگودرز یک میلیون مترمکعب آب جمع شده که از دیشب سرریز کرده است.

وی با بیان اینکه دبی رودخانه خرم آباد در خود شهر ۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه و در محل ویسیان ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه است، افزود: همچنین دبی رودخانه بادآور در نورآباد ۱۶۰ مترمکعب برثانیه، دبی مادیان رود ۷۰ مترمکعب بر ثانیه و کشکان در محل افرینه هزار و ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه است.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=85111

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۶
  1. با سلام و تشکر از مدیر عامل محترم شرکت آب منطقه ای استان لرستان از اشراف و اطلاعات کاملی که از وضعیت رودخانه مادیان رود ریکا ضرونی دارند امیداواریم مسولین امر اقدام لازم را در زمینه خواسته بحق مردم منطقه مبنی بر احداث سد بر روی رودخانه فوق را بعمل آورند که بارها ضرورت احداث سد در این منطقه به مسولین ارشد استان انعکاس شده است

  2. با عرض سلام خدمت جناب آقای سیفی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و نماینده شهرستان و استاندار محترم استان لرستان و مسئولین شهرستان کوهدشت می خوام به این عزیزنان یک نکته یاد اور شوم که همیشه به طور طبیعی ما این میزان بارش را در استان بخصوص شهرستان کوهدشت نداریم حال منطقه تنک داراب ریکا که از لحاظ جغرافیای ۸۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و پست ترین نقطه منطقه هست و تما م میزان آبهای جاری و سیل آب های اینچنینی را با ایجاد یک سد مهار کرد و تبدیل به اشتغال زای برای کل بخش جنوبی و مرکزی شهرستان کوهدشت نمود تا شعار مقام معظم رهبری نیز تحقق یابد مقاومت اقتصادی و افزایش تولید داخلی امید است با نگاه دلسوزانه و مدیریتی در مورد این گونه طرح های اشتغال زا جدید لازم را مبذول فرمایید

  3. جناب آقای سیفی
    مدیر عامل محترم
    با سلام
    احتراما همانطور که مستحضرید سد خاکی سراب تلخ چندین سال است که بلاتکلیف مانده است لذا با توجه به موقیعت جفرافیای سد که روستای سراب تلخ می باشد و با مرکز شهرستان خرم آباد ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و از طرفی آب کاکارضا را مهار می کند که مصارف شرب را برای مردم خرم آباد که سالیان زیادی است که از آب چاه استفاده می کنند فراهم می شود و از طرفی بیش از ۵۰۰هکتار از زمینهای دیم آن منطقه را آبی می نماید خواهش مندیم نسبت به شروع عملیاتی سد سراب تلخ اقدام انقلابی و جهادی می طلبد لذا امثال سال اقدام و عمل است و باید حضرتعالی با شروع کار اعلام نماید که چه ها کرده اید بعنوان مدیر عامل آب فا

  4. این همه اب ازلرستان خارج شدوبه خوزستان رسید.

  5. باسلام خسته نباشیدخدمت تمامی مدیران ارشد نظام جناب آقای ملکشاهی نماینده محبوب شهرستانهی کوهدشت ورومشگان وحومه همانطوریکه درشعارتبلیغاتی دربین اهالی روستاهای ضرونی وریکا قول مساعددرموردپیگیری مطالبات مردم این منطقه مبنی برایجادسدمادیانرودرادادی الان وقت عمل به گفته های خودمی باشد .( بقول قدیم مردوقولش)

  6. بارندگی های اخیر بر روی توجیهات وزیر محترم نیرو در خصوص عدم اجرای سد معشوره خط بطلان کشید. مسولین استان اکنون می توانند خروجی آب های لرستان به خوزستان و به خطر افتادن سدهای خوزستان را به وزیر نیرو و سایر مسولین کشوری گوشزد نموده و پرو‍ژه سد معشوره را فعال نمایند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.