تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

حدود ۲۰۰ هکتار از باغهای انار تنگ سیاب کوهدشت تخریب شد

  • کد خبر : 85120
  • 29 فروردین 1395 - 10:31

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ویرانی و تخریب حدود ۲۰۰ هکتار از باغهای انار تنگ سیاب کوهدشت در نتیجه بارش ها و سیلاب های اخیر استان خبر داد.

انار

 

به گزارش میرملاس؛ به نقل از ایرنا بهروز بهاورند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از صبح امروز کارشناسان با رفتن در شهرستان های مختلف استان در حال ارزیابی دقیق خسارات وارده به باغها هستند که میزان دقیق آن بزودی اعلام می شود.
وی گفت: بدنبال بارش های شدید و سیلاب های متعاقب آن با قطع راه های ارتباطی روستایی امکان ارتباط با این منطقه وجود نداشت و از امروز کارشناسان با حضور در منطقه در حال ارزیابی خسارات وارده هستند.
بهاروند یادآور شد: انارستان تنگ سیاب کوهدشت با وسعتی هزار و ۲۰۰ هکتاری از جمله یکی از وسیعترین انارستان های کشور به شمار می رود که سالانه از ظرفیت ۱۳ هزار تن صادرات برخوردار است.
وی گفت: علاوه بر این، در منطقه رودبار کوهدشت نیز حدود هزار هکتار از باغهای سیب این منطقه دچار آسیب و خسارت های جدی در نتیجه سیلاب های اخیر شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: همچنین حدود ۲۰۰ هکتار از باغهای انجیر شهرستان پلدختر نیز در نتیجه سیلاب های اخیر استان لرستان دچار خسارت و آسیب شده است.
بهاورند گفت: بنا بر گزارش های رسیده، در شهرستان بروجرد نیز باغها سیب در منطقه شیخ میری دچار رانش و خسارت شده اند که میزان دقیق آسیب های وارده به باغهای استان با جمعبندی گزارش های کارشناسان بزودی اعلام می شود.
در حال حاضر ۵۲هزار هکتار باغ مثمر و باور در لرستان وجود دارد که سالیانه حدود ۲۳۰هزار تن محصول باغی در این استان تولید می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=85120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۴
  1. لطفا عکسهای سیل اخیرروبذارید.باتشکر

  2. به به واقعا واسه آمار دادن همه دقیقا . اما متاسفانه دریغ از برداشتن گام بعد از آمارگیری …

  3. جالبه درسیل قبلی فرماندارفراخوان داده بودکه خسارات سیل برآوردبشه طی یکی دوساعت ازچهاریاپنج واحدازاداره آموزش وپرورش به من زنگ زدن که هیچ یک ازمدارس تحت پوشش مجتمع شمادراثرسیل خسارت ندیده؟ ولی بافرونشستن تب سیل همه چیزبه فراموشی سپرده شدنه دولت کمکی کرد نه شهرداری تهران ونه هیچ شخص یاارگان دیگه

  4. با سلام خدمت اقای بهاروند .امار زیر تنگ اشتباه است خسارت نداشتیم رودبار اره .که اونم متاسفانه باغاتی بودن که توسط وزارت نیرو جهت سد سیمره خریداری اما عده ای از کشاورزان عزیز هنوز به بهره بهرداری ادامه میدن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.