تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
6

برپایی نمایشگاه عکس معرفی لرستان در تهران

  • کد خبر : 85266
  • 09 اردیبهشت 1395 - 20:43

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برپایی نمایشگاه عکس معرفی لرستان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

IMG_4073

به گزارش میرملاس؛حجت الاسلام حمید رضا حنان اظهار داشت: در دومین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) «روز فرهنگ لرستان» در شهر آفتاب تهران، با حضور مسئولین استانی و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای این مراسم از بیست و سوم به شانزدهم اردیبهشت ماه تغییر کرده است، گفت: این مراسم ابتدا قرار بود در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب برگزار شود که پس از رایزنی های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرار شد یک هفته زودتر و همزمان با عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) به اجرا در آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: با همکاری دستگاه های فرهنگی و آموزشی استان، ۱۴ عنوان برنامه برای اجرا در روز فرهنگ لرستان پیش بینی شده که سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی خرم آباد، استاندار لرستان و دو تن از شخصیت های فرهنگی، هنری و علمی استان جز این برنامه هاست.

حجت الاسلام حنان اضافه کرد: در این روز قرار است ضمن تجلیل از ناشران و نویسندگان استان، از حداقل ١٠ عنوان کتاب جدید التالیف مولفین استانی نیز رونمایی شود.

وی اجرای موسیقی محلی و مراسم های آئینی و همچنین همنوازی سرنا و دهل را از دیگر برنامه های این روز عنوان و تصریح کرد: اجرای تئاتر خیابانی، شعر خوانی سه تن از شعرای مطرح استان و اجرای نقالی، از مهمترین برنامه های هنری این روز خواهند بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: اعزام دانشجویان، نویسندگان، کتابداران و فعالان فرهنگی و همچنین دعوت از مدیران استانی و روسای دستگاه های فرهنگی برای بازدید از نمایشگاه، یکی دیگر از برنامه های این روز است.

حجت الاسلام حنان ادامه داد: فضا سازی و اطلاع رسانی مناسب در فضای نمایشگاه کتاب و برپایی نمایشگاه عکس «معرفی لرستان» شامل اماکن تاریخی، جاذبه های طبیعی و گردشگری استان برنامه های دیگری است که در روز فرهنگ لرستان اجرا خواهند شد.

وی یادآور شد: از تمام توان و ظرفیتهای موجود در استان برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متنوع و معرفی لرستان به بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بهره گرفته ایم.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=85266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.