تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3

شوراهای اسلامی نماد مشارکت جمعی جهت تصمیم‌گیری امور است

  • کد خبر : 85303
  • 12 اردیبهشت 1395 - 20:16

به گزارش میرملاس؛ظهر امروز هوشنگ بازوند در همایش شوراهای شهر و روستاهای استان که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد و اشتغال دو مشکل اصلی استان لرستان است، از این‌رو اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش این استان است. استاندار لرستان تشکیل ستاد احیای ظرفیت‌های راکد را به عنوان رویکرد اصلی درون‌زا بودن اقتصاد […]

استاندار لرستان

به گزارش میرملاس؛ظهر امروز هوشنگ بازوند در همایش شوراهای شهر و روستاهای استان که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد و اشتغال دو مشکل اصلی استان لرستان است، از این‌رو اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش این استان است.

استاندار لرستان تشکیل ستاد احیای ظرفیت‌های راکد را به عنوان رویکرد اصلی درون‌زا بودن اقتصاد دانست و بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند و از این فرصت به دست آمده برای پیشرفت و توسعه استان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: یکی از فاکتورهای مهم ارزیابی مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان اقدامات آن‌ها در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول از شوراهای اسلامی به عنوان نماد مشارکت جمعی جهت تصمیم‌گیری امور و تجلی‌گاه مردم سالاری دینی نام برد و افزود: نظام اسلامی یک نظام مردم‌سالاری دینی است، از این‌رو شوراها در امور کشور با توجه به جمعی بودن آنها مورد اهمیت بوده و در قانون اساسی کشور نیز به اختیارات و وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره شده است.

بازوند به برخی از نواقص شوراها اشاره کرد و گفت: بُعد نظارتی شورا با مشارکت و مطالبه‌گری مردم تجلی پیدا می‎کند.

استاندار لرستان در پایان تاکید کرد: با رشد جمعیت شهرنشینی، توسعه تکنولوژی و مسائل پیچیده نظام مدیریتی شوراها باید چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=85303

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱
  1. البته شورای منصوب هیأت اجرایی و نظارت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.