تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

وجود ۲۰ ژئوسایت اولویت‌دار در لرستان/ شیرز کوهدشت در اولویت ثبت ژئوپارک ملی و بین‌المللی

  • کد خبر : 85330
  • 13 اردیبهشت 1395 - 12:23

  مدیرکل زمین‎شناسی و اکتشافات لرستان گفت: نتایج فاز اول مطالعات ژئوپارک در استان اعلام شد. به گزارش میرملاس؛احد فاضلی در گفت‎وگو ایسنا، بیان کرد: طرح مطالعاتی ژئوتوریسم لرستان با هدف ایجاد دست کم یک ژئوپارک در مقیاس جهانی و دو ژئوپارک در مقیاس ملی از سال‌گذشته شروع به فعالیت کرده که بر همین اساس، […]

IMG_7629

 

مدیرکل زمین‎شناسی و اکتشافات لرستان گفت: نتایج فاز اول مطالعات ژئوپارک در استان اعلام شد.

به گزارش میرملاس؛احد فاضلی در گفت‎وگو ایسنا، بیان کرد: طرح مطالعاتی ژئوتوریسم لرستان با هدف ایجاد دست کم یک ژئوپارک در مقیاس جهانی و دو ژئوپارک در مقیاس ملی از سال‌گذشته شروع به فعالیت کرده که بر همین اساس، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به عنوان نهادی حاکمیتی در زمینه مطالعه، ثبت و شناسایی مناطق پر پتانسیل زمین‌گردشگری(ژئوتوریسم) و ژئوپارک در کشور، طی این مدت اقدام به انجام مطالعات هدفمند خود در سطح استان کرد.

وی اضافه کرد: در گام نخست، حاصل فعالیت‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور دو عنوان گزارش طرح توسعه گردشگری استان لرستان(با تاکید بر زمین‌گردشگری و طبیعت‌گردی) و همچنین شناخت و ارزیابی پتانسیل‌های زمین‌گردشگری (ژئوتوریسم) استان لرستان ارائه شده است.

فاضلی با اشاره به فهرست ۲۰ ژئوسایت اولویت‌دار استان، اظهار کرد: این سایت‎ها شامل موج‌‏نشان(ریپل‏مارک)، چین‌‏خوردگی ایستگاه کشور، غارماهی کور، دریاچه گهر، زمین‌‏لغزش سیمره، تالاب‏‌های پلدختر، ساختمان‏‌های سه‏‌گوش، هسته تاقدیس سلطان، ناودیس معمولان، لایه‏ های رنگین، پلانچ خاوری تاقدیس امیران، آبشار افرینه، آبشار آب‏سفید، رادیولاریت، چشمه آب‏گرم، رادیولاریت، ناو معلق، دره شیرز، ساختمان فراجسته و آبشار بیشه هستند.

مدیرکل زمین‎شناسی و اکتشافات لرستان یادآور شد: این سایت‎ها دارای اهمیت محلی، ملی و بین‌المللی هستند و به‌منظور ثبت در آثار طبیعی و ملی توسط اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان برای استانداری استان ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این مطالعات، سه منطقه پلدختر و سیمره، شیرز و کوهدشت و اشترانکوه و گهر به ترتیب اهمیت و اولویت، جهت مطالعات جامع و ثبت ژئوپارک ملی و بین‌المللی به استان پیشنهاد شده‌ است که پس از انتخاب نهایی یکی از آنها توسط استان، برای مرحله مطالعات جامع ژئوپارک آماده خواهند شد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=85330

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. انشالله شیرزانتخاب خواهدشد

  2. حق قانونی پلدختره

  3. این صحبت ها چیزی جز شعار نیست
    سازمان زمین شناسی فقط شایعه سازه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.