تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

نظرخواهی / شهردار جدید شهرمان باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

  • کد خبر : 8538
  • 10 شهریور 1391 - 17:20

  این روزها باز قرار است شورای شهر کوهدشت دوباره سرنوشت مدیریت شهر را به فردی بسپارند که مبری از آزمون و خطاهای قبلی باشد .قرار است این بار با انتخابی درست گره از مشکلات عدیده ی شهر گشوده شود. اما زمزمه هایی در آشکار و پنهان به گوش می رسد که شورای شهر می […]

 

این روزها باز قرار است شورای شهر کوهدشت دوباره سرنوشت مدیریت شهر را به فردی بسپارند که مبری از آزمون و خطاهای قبلی باشد .قرار است این بار با انتخابی درست گره از مشکلات عدیده ی شهر گشوده شود.
اما زمزمه هایی در آشکار و پنهان به گوش می رسد که شورای شهر می خواهد،در بر همان پاشنه بچرخد. شورای شهر نمی خواهد از انتخاب های گذشته اش درس عبرت بگیرد. این بار ما انتظار داریم کاری کارستان بکند و در انتخاب بهترین گزینه ی ممکن پای به فشارد. بدین وسیله به تقاضای تعدادی از شهروندان ، نخبگان فرهنگی و هنری شهر کوهدشت میر ملاس نیوز عنوان ”ویژگی های شهردار جدید شهرمان ” را  به نظر خواهی گذاشته است تا همشهریان عزیز ویژگی های شهردار جدیدی که شورای شهر باید انتخاب نماید را اینجا عنوان  نمایند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=8538

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 115در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۱۵
  1. شهرداری باید انتخاب وانتصاب شود که سابقه‌ی مدیریتی درخشان در بقچه‌ی آمدنش برق بزند و پس از استقرارش خواسته‌های شخصی وسلیقه‌های شخصی عده‌ای انگشت‌شمار بر روند کاری‌اش تحمیل نشود. انتصاب کسی که چیزی از حقوق شهرو شهروندی نمی‌‌داند وتنها به خاطر دوستی با فلان مسئول به مدال کاذب موقعیتی نایل آمده است و حالا بند کفش‌ها را سفت بسته است تا او نیز مدتی بر اسب کرسی شهرداری شلاق بزند و از جمع تاریخ شهرداران کوهدشت سری دربیاورد، سپردن شعله‌ی کبریتی ست به انگشتان کسی که می‌خواهد شهری را به آتش بکشد.

    • اول باید از استاد ازادبخت بابت تلاشها و دلسوزیهای بیشمار بابت مردمان شهرش سپاسگزاری کنم ………….
      یک سوال از شورای محترم شهر:چرا باید در اداره ی شهرداری شما تعداد کارمندهایش انچنان زیاد باشد که چند ماهیست نتوانسته ایدحقوق کارمندان شرکتی وقراردادی را پرداخت کنید؟
      به اعتقاد من انتخاب هر فرد نالایق توسط شورای شهر به عنوان شهردار یک ضربه ی مهلک بر پیکره ی نیمه جان این شهر است و از اقای ملکشاهی که با شعارهای زیبایی قدم در عرصه ی بالاترین مقام سیاسی این شهر نهاده است خواهش میکنم هیچ گونه دخالتی در این انتخاب نداشته باشد ….

      • زال پور جان نماینده بالاترین مقام سیاسی یک شهر نیست ….. نماینده کارش در حوزه قانون گزاریه و نماینده سیاسی دولت فرماندار یک شهره حالا نماینده ها قلدری میکنن بماند

  2. انسان باشه،همین
    انسان………………………

  3. شناخت ، تخصص، تعهد، انگیزه ، حمایت
    این پنج گزینه هرمدیری رو در کارش موفق میکنه

    • مختصر و مفید و واقع بینانه ….خصوصا گزینه ی حمایت اگر حمایت نشه چهارتا کار شل کن خرابش می کنن و نا کارمیشه …..ممنون بهمن معلومه تجارب مدیریتی خوبی کسب کردی

      • رضا جان اگه موافقی به جناب ابراهیمی پیشنهاد بدیم کاندید بشن

        • جناب کولیوند بعید می دونم آقای ابراهیمی جایگاه هنری خودش رو با جایگاه مدیریتی عوض کنه ضمن اینکه نسبت به گزینه های مطرح ایشان بسیار لایق تر هستند و سالها در رسانه مدیریت کرده …. شما بفرما شهرداری رو قبول کن

        • از تجارب و لیاقت جناب ابراهیمی اطلاع دارم جناب رشیدی این صرفاً یه شوخی بود. من ارادتمند شما و جناب ابراهیمی هستم

    • آقای بهمن ابراهیمی خدا وکیلی شما چنین کسی را میشناسید؟اگر میشناسید معرفی نمایید.

  4. شهردار شهرمان:
    ۱.باید دانش تخصصی کافی در امر شهرسازی داشه باشد.
    ۲.باید سابقه درخشان مدیریتی در امر شهر سازی و مسائل مربوط به آن داشته باشد.
    ۳.خوشنام و خوش فکر بوده و با مشکلات و مسائل مربوط به شهرمان آشنایی کافی داشته باشد.
    ۴.فارغ از دسته بندی های جناحی با برنامه ای مشخص و از پیش تدوین شده،در عمران و آبادانی شهر بکوشد.
    ۵.مبتلا به دوباره کاری های بیهوده و بی حاصل اسلافش نگردد.
    ۶.با حقوق شهروندان و مفاهیم شهروندی کاملا آشنا باشد و به مردم به سان رعیت ننگرد.

    با این مقدمات هر کسی که در خود این ویژگی های را می بیند قدم در این عرصه بگذارد چون دوره آزمون و خطای مدیران در کوهدشت بو پیوند های فامیلی و سیاسی که تا الان بر گرده این مردمان ستم خورده سنگینی کرده است تمام شده است.به کسانی که تاریخ مصرفشان تمام شده است توصیه می کنم که در این عرصه گام ننهند.

  5. ۱. دانش و تخصص (حداقل فوق لیسانس در امور عمرانی یا شهری و….)
    ۲. قدرت مقابله در برابر زیاده خواهی های اعضاء محترم !!!!!! شورای شهر
    ۳. قدرت چانه زنی برای جذب بودجه و امکانات از وزارت کشور و…..
    ۴. برنامه منسجم و هدفمند وجدیت کافی در ایجاد منابع مالی
    ۵. ساماندهی جدی به کارکنان و غربال بخش عمده آنها که بود و نبودشان فرقی ندارد

  6. ضمن احترام به نظرات دوستان و تآیید موارد یاد شده به نظر من مهم‌ترین نهاد فرهنگی یک شهر شهرداری آن است. لذا یک شهردار باید انسانی بسیار خوش ذوق و صاحب فکر در انجام امور فرهنگی باشد که صد البته نیاز به ذوق و فهم چه در ارائه برنامه‌های فرهنگی و چه در اجرای برنامه‌های فرهنگی پیشنهادی از سوی نخبگان دارد.
    در شهرهای مهم دنیا و حتی برخی شهرهای کشور عزیزمان ایران پرچم فرهنگ جامعه‌ی شهری در دست شهردار می‌باشد و در شهرداری به طور مرتب تولید فرهنگ شده و بین اجتماع تزریق می‌شود.
    از دست‌اندر کاران انتخاب شهرداری انتظار می‌رو‌د. دقت کنند که نهاد بزرگ و فخیم شهرداری یک پیمانکار یا سر کارگر ماهر نمی‌خواهد. بلکه یک شخصیت خوش فکر و متفکر به نام شهردار لازم دارد! سپاسگزارم

  7. شهردار همان طور که از عنوانش پیداست مقامی خطیر و سرنوشت ساز است. برای تصدی این مقام حس مسئولیت پذیری و انسان بودن از همه چیز مهم تر است. در کنار این ویژگی موارد زیر اهمیت فراوان دارند :
    ۱ – سطح مقبولی از تحصیلات آکادمیک که مرتبط با شغل مورد تصدی باشد.
    ۲ – وابسته نبودن به اهرم های قدرت
    ۳ – سابقه ی مدیریتی درخشان
    ۴ – توانایی چانه زنی و روابط عمومی بالا
    ۵ – پویایی اندیشه و حتی جسم
    ۶ – اهمیت دادن به زیردستان و افتادگی و متانت
    ۷ – استقلال رأی
    ۸ – شخصیت انعطاف پذیر
    ۹ – داشتن نگاه مدرن به حوزه شهر و شهرداری
    ۱۰ – گذشت از خواست های شخصی و خواسته های کسانی – شورای شهر – که منصوبش کرده اند.
    ۱۱ – شجاعت غربالگری نیروهای مازاد و بیکار شاغل! در شهرداری
    ۱۲ – با فرهنگ بودن که در نتیجه توجه جدی به حوزه ی فرهنگ و هنر داشته باشد و تک بعدی به قضایا نگاه نکند.
    و …
    به امید عمران و آبادانی کوهدشت سرافراز

  8. وجدان داشته باشه.

  9. قبل از این که به فکر خودش و اطرافیانش باشد به داد دل این مردم دردمند برسد

  10. به نظر من تاسایه شورایی شهر بر سر شهرداری کوهدشت هست هیچگونه شهرداری که شایسته و لیاقت این شهر داشته باشه و بتونه به مردم خدمت کنه تو شهر ما انتخاب نخواهد شد عزیزان کار از بنیان خراب است شما خودتون به سیمای این شهر فلک زده نگاهی کنید ببینید چه کارهای عمرانی شهری که مطابق با استاندارد شهری هست تو این شهر انجام گرفته تا سایه سیاست و باند بازی تو این شهر حکم فرماست ما باید جای خدمت صادقانه رو به انجام کارها شخصی و باندی عوض کنیم

  11. خدا به داد شهردار اینده این شهر برسد که همه منتقند واز دور فقط تماشاگر -ای کاش یکی از شما شهردار میشد تا ببینیم چکار میکردید مرد را باید در میدان عمل ازمود ……………………………

    • قطعا هیچ کدام از ما نمی خواهیم شهردار شویم زیرا معتقدیم هرکس در هر رشته ای که تجربه و تحصیل لازم را کسب کرده است باید متناسب با همان رشته کار خود را برگزیند.
      وهر کاری شایستگی خود را می خواهد. ما شهروندان این شهریم و انتقاد و اعتراض به بی شایستگی
      حقوق مسلم ماست.

      • شهروند عزیز اگر کسی شهروند خوبی نباشد و وظیفه و حقوق خود را نداند مسلماً نه شهردار خوبی خواهد شد و نه شهردار خوبی خواهد داشت.

  12. اگه بومی باشه که باید این ویژگیهاش باشه:
    ۱-خوب پولا رو…..!=فکر بد نکنید!
    ۲-از طرفدارای نماینده مجلسمون باشه!
    ۳-از اونایی باشه که فامیلای خودشو استخدام میکنه!
    ۴-دستورات نماینده محترممون رو مو به مو اجرا کنه!
    ۵-هیچ کوچه و یا خیابونی رو بدون مشورت با اقایان پشت پرده آسفالت نکنه! نکنه که شاید یکی از آدمای جناح مخالفشون جزو افراد اون محله باشه!
    ۶- و…دیگه خودتون بهتر میدونید.
    اگه غیر بومی باشه:
    خیالتون راحت قبل از اینکه بتونه کاری بکنه خونشو به گلوله میبندن و استعفا میده پس همون بهتر که یا کسی نباشه! یا بومی باشه!

  13. شهردار باید شهر” دار باشد نه بازاری یا فرهنگی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. مگه گفتن فایده ای داره ؟

  15. چی شد؟ حالا که نوبت ما شد نظرخواهی میکنید اون موقع که خودتون با پارتی بازی و باندبازی استخدام شدید و تسهیلات انچنانی میگرفتید ، حالا که نوبت ما شده !!!!!! نه آقا نظرخواهی نخواستیم خودش انتخابش میکنه.

  16. به عنوان کسی که بیش از ده سال است در یکی از شهرداری های کشور کار میکنم و اوضاع کوهدشت را به خوبی میدانم بایستی بگویم به هیچ عنوان شهردار بومی به درد کوهدشت نمی خورد. کوهدشت شهری است با ویژگی های خاص خودش. بنابراین شهرداری می خواهد که :
    ۱- از نیروهای استخدامی شهرداری باشد و سابقه شهرداری بیش از یک شهر هم رده یا بالاتر از کوهدشت را داشته باشد.
    ۲-با زبان و فرهنگ مردم کوهدشت آشنایی نسبی داشته باشد.
    ۳- با توجه به اینکه کمک های دولتی به شهرداری ها ناچیز می باشد، کسی باید شهردار شود که بتواند با استفاده از پتانسیل های موجود درآمد زایی کند.
    ۴- دارای روابط عمومی قوی و علاقمند به مسایل فرهنگی باشد.
    و….

  17. به نظر می رسد تا این شورا با خواسته های غیر معقول شورا هستند هیچ شهردار با سابقه ی درخشانی هم بر شهرداری کوهدشت نمیتواند خوش بدرخشد.پس ما اول نیازمند اصلاح خواسته شورا از شهرداریم سپس یک شهردار دارای درک کار شهرداری

  18. لطفا از نوابغ شورای شهر برای انتخاب شهر دار نظر سنجی نفرمایید ایشان دسته گلهای خودشون رو قبلا به آب دادن

  19. درصدقابل ملاحظه ای ازافکار عمومی شهرستان کوهدشت براین باورندکه مشکلات شهرداری این شهر حالت ریشه ای داردونقش شهرداردرکم رنگ نمودن آن بدون برطرف نمودن آن موانع میسر نخواهد بود ونهایتا هرکس شهردار کوهدشت شود مردم رادراتاقی ازانتظارات برآورده نشده شهری به حال خود رهامی کند ومی رود.بنابراین پیشنهاد میشودکه:۱-شهردار باشورا پیمان ببنددکه برکاراونظارت کنندنه دخالت۲-شورادر مواردی که قانون تعریف کرده وارد عمل شود واز اعمال سلیقه های شخصی پرهیز کنند۳-جذب نیرو درشهرداری ضابطه مند شود و از استخدام های غیر ضروری جلوگیری شود.۴-درشهرداری اتاق فکر تشکیل دهد واز توان و تخصص وتجربه مدیران باسابقه شهری وازکارشناسان عمران وشهرسازی بهره ببرد۵-درمحلات مختلف شهر حضور یابد و از نزدیک درجریان مشکلات ونارساییها قرار گیرد۶- شهردار وشورا در جلسات پرسش وپاسخ بامردم شرکت کنند۷-………

    • خدمت تمام دوستان عزیز سلام عرض میکنم
      بنده به چشم خودم دیدم که اتاق فکر در شهرداری شهرمان وجود دارد ولی اون اتاق فکر (اتاق … بود) حدود ۸ نفر در یک اتاق کوچک ۱۲ متری که همه هم سرگرم زندگی روزمره و صحبت های روزانه و غیبت و تهمت نسبت به دیگران بودند من یک نگاهی به این اتاق انداختم که از بس زیاد بودند خجالت کشیدم که دوباره به آن اتاق نگاه کنم فقط پرسیدم فلانی کجاست بنده خدا یکی ازشون که حس انسانیت در وجودش بود فکر خودش را پاره کرد تا فلانی بهم نشون نداد اصلا دست بردار نبود . و در آخر من هم ازش بابت این زحمت تشکر کردم .
      امیدوارم آقای آزادبخت این کامنت بنده را در این سایت قرار دهد نه حذف کند.

  20. شهر چه عرض کنم اسفالت خیابون که نداره .جدولهاش که پر از لجن وآشغالند -گداش که ماشاالله هر روز اضافه میشن- معابر که اکثرشون تاریکند -چاله چوله هاش که حرف ندارن -عابر بانکهاش اکثر اوقات معذرت خواهی میکنند -گفتنی ها زیاده شهرداری شهرما وظیفه اش شاید فقط عوارض ساختمانی وماده ۱۰۰ وماده ۱۱۰و……عاقبت به خیر بشه انشالله

  21. مسئولیت برای آدمهای کم ظرفیت گستاخی می آورد…

    به نظر من

    یک شهردار خوب/ یک شهردار مُرده است.

  22. چرا منو توی این موقعیت قرار میدید؟
    چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  23. فقط سیلهای خیابان سیدالشهدا رو درست کنه دستشم درد نکنه ..

  24. مطمئن باش تا ابد هیچ شهردارخوبی برای این شهر نمیاید شماهم خودتان راخسته میکنید فرداکسی که هیچ تخصصی ندارد میاید اگه بتونن یک گارگر باتخصص ازشهرهای بزرگ بیارن خیلی بهتراز این معلم هاوغیره شهر خودمان است شهر کوهدشت درخیابانهای اصلیش شخم میزنند شما دلتان خوش است شورای شهر فقط کارها رابدتر میکنن نه بهتر مطمئن باش

  25. تا شورا هست (البته در شهرهای کوچک و..) هیچ شهرداری به نظر من موفق نمیشه اگر بخواهد یک نفر را استخدام کند باید ۷نفر استخدام بشه پس بهتر است هیچی نگوییم یکی از اعضای شورا بیاید تا او هم یک سال باقیمانده اسمش بیفته تو لیست شهرداران

  26. شهردار باید متخصص باتجربه واجرایی باشد

  27. به نظر من فکر شهردار خوب باید مثل چاله چوله های شهرمان نباشد

    فکرش باید دست انداز نداشته باشد

    فکرش باید آسفالت باشد

    در اخر ،اگه می دونه دورو ورش زباله ای هست اونهارو جمع کنه

  28. ویژگی یک شهردار خوب دانایی، آگاهی، هوشمندی، توانایی، داشتن قابلیت، تخصص، تدین و نگاه درست به مشکلات است.

  29. چه میتوان گفت دراین دنیایی که ضدوبندهای سیاسی جای خودرا به لیاقت وشایستگی داده است! شهری که هرکس ساز خود را می نوازد ورقاصه هایش هم ما مردمانی که از قانع ترین هاهستیم واگر یک حرکت کوچک ببینیم چنان دلبسته میشویم که گویی کوه بر کوه نهاده اند!!!!!!!
    غلام همت آن نازنینم که کارخیر بی روی وریا کرد
    به امید آن روز که واقع گرا باشیم نه آرمان گرایی که دور ازین شهرودیارست.

  30. سلام به همه ی عزیزانی که مطلب گذاشتن .
    باور کنین که ماها هیچگونه نقشی در انتخاب شهردار نداریم که البته جای تاسف داره . مطمئن باشین هیچکدوم از اعضای محترم شورای شهر حتی این نظرات رو نمی خونن ، اگرم بخونن باور بفرمایین از سر … به ریش همه ی ما می خندن .
    به فرض محال حتی اگر بهترین فرد هم برای تصدی این پست انتخاب بشه که قطعاً نمیشه ، به دلیل انتخابات آینده ی شوراها که فکر کنم کمتر از یک سال دیگه است ، و از اونجایی که اعضایی که در آینده به شورای به اصطلاح شهر راه پیدا می کنن قطعاً اولین کاری که میکنن تغییر شهردار و آوردن کسی که با مقاصدشون همراه باشه ، بنابراین شهردار جدید اونقدر فرصت نخواهد داشت که اشتباهات گذشتگان رو جبران کنه ، چه رسد به اینکه به فکر آبادانی و عمران شهر باشه .
    پس به دوستان عزیزم در میرملاس نیوز پیشنهاد می کنم به جای نظر خواهی در خصوص ویژگی های یک شهردار خوب ، اذهان عمومی رو برای انتخاب افراد صالح و شایسته در انتخابات شورای شهر آینده آماده بکنن که قطعا این اولین گام و محکمترین گام در این خصوص خواهد بود
    به امید روزی کوهدشتی آباد ، آزاد داشته باشیم .

    • شفیعی جان فکر کنم هدف این کامنت گذاری و مطلب نویسی ها هم همین باشه که بستر رو برای فرهنگ سازی درآینده آماده کنه در ثانی قرار نیست چون یک سال مونده شورایی ها شهر رو یک سال به گند بکشند.یک شهر دار باید خوب باشه حتی برای یک روز.

    • ای زرنگ نکند میخای برای شورای شهر کاندیدبشی جناب شفیعی قبادی؟

  31. یک: معلم باشد و سابقه ی کارش معلمی باشد
    دو: در ضمن خدمت آموزش و پرورش در خرم اباد لیسانس یا بالاتر گرفته باشد
    سه: افق نگاهش بسته و قبیله ای باشد.
    چهار: از یک خانواده صد در صد مستضعف باشد
    پنج: اهل رایزنی با شورای شهر جهت راضی کردن آنها برای رسیدن به مقام شهرداری باشد
    شش: دارای استعداد زیر متوسط و معدل درسی پایین باشد
    هفت: بد لباس و بی سلیقه باشد تا سلیقه اش را به مورفولوژی شهری کوهدشت سرایت دهد
    هشت: از هرکدام از اعضای شورای شهر هیجده خویشاوند و یازده هوادار استخدام کند
    نه: اهل بده بستان و نان قرض دان و آرد قرض گرفتن و از این جور چیزها باشد
    ده: جزو تشنگانِ محترم قدرت تشریف داشته باشد
    یازده: موضوع مهم؛ رشته تحصیلی اش الهیات یا ادبیات یا ریاضیات یا آشپزی یا علوم دامی باشد.
    دوازده: منافع شخصی و باندی را ملاک عمل قرار دهد
    سیزده: فاقد خلاقیت و برنامه ریزی باشد.
    چهارده: اهل سه باره کاری باشد. اول آسفالت کند بعد اجازه ی حفر کانال بدهد.
    پانزده: بر کیفیت فنی سازه ها و پروژه ها و خصوصا استاندارد آسفالت نظارت کند. نگران نباشید. چون نظارت بلد نیست، نظارتی انجان نمیشود.
    شانزده: فاقد شخصیت مستقل و فاقدِ هویتِ قائم به خویش باشد. تا بتواند دنبال رو خوبی برای شورای شهر باشد
    هفده: از نظر شخصیتی، هنوز در مرحله اول سلسله مراتب نیازهای مازلو باشد.
    هیجده: اهل مطالعه و کتاب و قلم و از از این جور مزخرفات نباشد
    نوزده: از نظر فرهنگی – اجتماعی، لمپن باشد.
    بیست: اهل ریا و سجاده پهن کردن باشد؛ و در معبرِ عام وضو بسازد! رسیدیم به عدد بیست شد و چنین شهرداری بالاترین نمره را میگیرد و نمره ای بالاتر از بیست نیست، می دهیم ایست.

    • نظر خوبی بود امیدوارم بر عکس بشن و کسی که این ۲۰ خصوصیت رو نداره انتخاب بشه البته به فرموده اکثر دوستان شورای شهر و افرادش نقش مهمی دارند

  32. شهردار باید :
    ۱. بومی باشد( یعنی محل زندگی اش کوهدشت بوده و باشد )
    چنانچه شهردار غیر بومی باشد آن طور که برای شهر خودش دل میسوزاند برای یک شهر دیگر آن هم کوهدشت که خودشان به فکر خودشان نیستند دل نمی سوزاند و در اخر هم باید تعنه شهر بد را ما بخوریم نه غیر کوهدشتی
    چنانچه شهردار غیر بومی باشد مثل …، همشهری ها و آشنایان خود را در شهرستان مستقر و کاردار میکنند و حتی با پر رویی کامل نیز کارمندانمان را هم از کار بیکار نموده تا شاید جوابگوی آشنایان و همشهری های خودشان شوند و حق ما می رود در جیب دیگران …
    ۲. شجاع باشد و با هر بادی نلرزد
    ۳. با وجدان باشد و رشوه گیر و جوی نباشد که سود خود را بر زیان شهر ترجیح دهد
    ۴. مسوول باشد و همان طور که مسولیت شهر را بر عهده گرفته و با رضایت خودش قبول کرده همان طور خود نیز پیگیر مشکلات باشد نه اینکه تا مشکلی پیش میاید بگوید من چیکاره ام و من ….
    ۵. متخصص باشد که راه های عمرانی شهر را بهتر بداند و با استفاده از تخصصش عمرانی شهر را تسریع دهد که البته شهردار منتخب می تواند از مشاوران متخصص نیز استفاده کند
    ۵. و در اخر دروغ گو نباشد چنانچه از پس مسوولیتش بر نیاید بدون هیچ طلبکاری ای که انگار صندلی ریاست ارث پدرش بوده کنار برود نه اینکه با دخالت وزارت کشور و …. بیرون انداخته شود که کاری برای شهر نکرده باشد هیچ و ابرویمان را در استان های دیگر هم برده باشد مثل فلان شهردار قبلی که اوازه اش را من در دانشگاه شهید چمران اهواز شنیدم
    در اخر اخر هم میدانم که این همه که گفتم و نوشتم بیخودی و غیرقابل تاثیر بود زیرا فکر نمیکنم که مسوولین ما اینقدر علم داشته باشند که بتوانند کامپیوتری را روشن نموده و به محیط کفرامیز اینترنت وارد شده تا شاید چشمشان به بعضی جملات بخورد ان هم بعید میدانم که اگر هم وارد اینترنت شوند به جای سایت های خبرگزاری به سایت های سرگرمی نروند
    خدا نگهدار هرچی مسوولِ مسوولِ

  33. با تشکر از جناب آقای آزادبخت بخاطر طرح این موضوع مهم .
    اما بعد: به عقیده من برای داشتن محل زندگی آرام و با نشاط بایستی به چند واژه اثر گذار آشنا بود : شهروند – شهر و شهردار ، البته این سه موضوع زنجیروار به هم وابسته و متصل اند و ناهماهنگی و یا ناموزونی هر کدام بر آن دوی دیگری تاثیر منفی گذاشته و آهنگ رسیدن به هدف را مختل می کند . پس اول باید شهروندان خوب باشند ، چون شهروند خوب ، شهر خوب را می طلبد و شهر خوب را شهردار خوب می سازد .

  34. دزدنباشد

  35. مدیر ،مدبر،فرهنگ دوست واشنا به مسائل شهرسازی باشد در ضمن چشم ودلش هم سیر باشد از دخالتهای شورای محترم شهر نترسد مشکلات را از طریق رسانه ها وهمین سایت با مردم در میان بگذارد تا بدینوسیله بتواند جلوی تمامیت خواهیهای شورا را بگیرد اگر مردم درجریان امور باشند اعضای شورا هم کمتر مشکل ایجاد میکنند زیرا آنان هستند که به رای مردم برای دوره بعدی نیاز دارند

  36. من خودم میدونم گالیور این شهر درست نمی شه چرا که لازمه ی داشتن یه شهر خوب , شهروندان خوبه که خواستار و پیگیر حقوق شهروندیشان باشند و در انتخاب اعضای شورا درست عمل نمایند که ایشان نیز شهرداری شایسته برگزینند. پس : از ماست که بر ماست.

  37. خلایق را هرچه لایق!!!!!! به نظر من ما مردم کوهدشت لیاقتمون بیش از این نیست!!! مگه شهرداری یه شب در میان ماشین حمل زباله نمی فرسته تومحله ما ( پشت مسجد امیر المومنین) ولی مردم اشغالهاشونو می ریزن توی سدی که کفش سیمانی ومرتبه!!!!!!!!این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی فرهنگ پر و ……

  38. حالا؛ من نظر دادم و همه ی شما هم نظر دادید. خوب!؟
    منتظر بمانیم تا معلوم شود که شورای شهر به پیشنهاد چه کسی عمل میکند، من یا شما!؟
    با اینکه که کاملا معلوم است به پیشنهادِ من عمل میشود، ولی من عجله ای ندارم منتظر می مانم تا شهردار انتخاب شود و خودتان اعتراف کنید که به پیشنهاد کی عمل شده! و شورای شهر، معیارهای مورد نظرِ چه کسی را در انتخاب شهر دار آینده مبنای عمل قرار داده است. همچنین لازم است از طرف شهروندان کوهدشت از دوستِ محترم گالیور و خود گالیور به خاطر واقع بینی شان سپاسگزاری شود.

  39. سجاد شفیعی عزیز:این شورا که بارای مردم انتخاب نشدند تااین یک سال باقیمانده صبر کنیم ودل به شورای منتخب آینده دل خوش کنیم تا کمیته امدادهست دونفر از کمیته است وچند نفر هم…….بهتر است آقایان شورا خودشان دیگر انصاف داشته وبه میدان نیایند چرا که درصورت وجود یک انتخابات سالم مردم به آنها نه خواهند گفت واگر اصرار ورزند تودهنی .ان شاالله.

    • شهروندمحترم وتمامی کسایی که دیدگاه گذاشتید!
      هممون ازهم بدتریم فقط شعار میدیم وبس.
      به جای اینکه ضدکمیته باشی بروخودتو جای شورابزار ببین مرد عمل میشی بعدباغرور وخودخواهی پارازیدبنداز!
      شهرداراصلن نبایدلرباشه یاحداقل غیربومی باشه چون ماها هممون فقط به فکرایل وطایفه ی خودمونیم
      مطمئن باشیدهرکدوم ازمااگه جای نماینده یاشهردار یاشورابودیم همین بودیم
      به جای اینکه الکی و بدون فکر حرف بزنیم واقع بین باشیم خیلی بهتره!
      هردارخوبم که انتخاب شه نمیزارن خوب کار کنه چون ففط واسه نمایش میشینه اون پشت!
      م

  40. ای مردم کوهدشت جک جدید را گوش بدید یکی از سایتها بنام تبیان لرستان نوشته میر ملاس جریان انحرافیه! ؟!؟!؟!؟! بعد چند تا دلیل هم آورده لطفا بخوانید و بخندید. ……پس در مورد شهردار خیلی بحث نکنید متهم به انحراف میشید. ….. واقعا شورش را درآورده همین یک سایت هست که بی توقع و بدون وابستگی و از روی دلسوزی کار میکنه حالا یه بتبایی با دلایلی خنده دار می خواد علیه ش جریان سازی کنه همه بنویسید درود بر میر ملاس تا بدونن ما دوسش داریم و حمایت میکنیم

    • میر ملاس میر ملاس حمایتت می کنیم

    • بباید خواند و خندید این سخن را …….. ممنون از اطلاع رسانی میرملاس که همیشه در همه مشکلات و مسائل در صحنه است

    • جریان انحرافی کسانی هستند که مردم را مایوس و دلزده می کنند نه آنهایی که با اعتقاد به نظام و آرمانهای آن در صدد اصلاح رویه برخی مدیران ضعیف هستند …..ما همه به این انقلاب و آرمانهایش ایمان داریم اما ضعف و کم کاری و سستی برخی مدیران را نمی پذیریم زنده باد جمهوری اسلامی درود بر خدمت گزاران صادق و سپاس از میرملاس

    • منم این نوشته ی تبیان لرستان رو خوندم ، حتی به مخاطبان میرملاس توهین کرده بود گفته که مخاطبان میرملاس خیلی بی ادب هستند و تو قسمت نظرات باهم بصورت بی ادبانه برخورد میکنن همچنین یکی از دلایلی که برای انحرافی بودن میرملاس مشخص کرده ” ایرانی گری میرملاس ” هست ، واقعا مسخره است کسانی هم مثل امین آزادبخت که میخواد تو این دیار دلسوزانه و بدون چشم داشت با تمام وجود برای همشریانش تلاش کنه اینجوری میخوان اونو تخریب کنن ، میرملاس یک اتفاق خیلی خوب در دنیای مجازی برای کوهدشت و لرستان بوده ما هم نباید اونو تنها بزاریم …

      • ما هم خسته نباشید میگیم به دوستان میرملاسی و ازشون به خاطر اطلاع رسانی شفاف و دلسوزانه تشکر میکنیم

    • میرملاس ماندگار است شاید تا ۱۲۰۰۰ هزار سال!

    • بسم الله
      این چیزه جدیدی نیست.
      هرکی کاره خوب انجام بده، انحرافی محسوب میشه.
      پس به انحرافب بودنتون ادامه بدهید و افتخار کنید.
      چون شهر مال (مردم) ماست.
      اگر ما (مردم) نباشیم،بودن اونها دلیلی نداره.
      پس اونها معلول هستند و ما علت.نبود و نخواستن ما،عدم آنهاست.
      والسلام

  41. دوستان عزیز وگرامیمان شرایط یک شهردار خوب وبعضی علل ناکامی شهردارهای قبلی کوهدشت را توضیح دادند اما به نظر بنده مهترین علت اینکه شهردار موفقی نداشته ایم وجود چند نفر کلیدی وهماهنگ در شهرداری شهرمان میباشد که عملا شهردار ها خواه ناخواه مجری منویات آنها می شدند و تا این وضعییت وجود دارد از هیچ کسی کاراصولی ساخته نیست .البته عملکرد بعضی اعضای شورای محترم شهر نیز مزید بر علت بوده است .

  42. باسلام بهترین گزینش برای انتخاب یک شهردار خوب داشتن شورای شهر فهیم باسواد بافرهنگ دلسوز پایبند به منافع جمع وتوسعه شهرکوهدشت میباشدکه متاسفانه بعضی ازاعضا فاقداین شرایط هستند.پس انتخاب شهرداری کارامدتوسط این شورای ناتوان بیهوده بازاری بیش نخواهد بود.موفق باشید

  43. به نظر من یک شهردار خوب باید اول دانش کافی(حداقل کارشناسی ارشد عمران و شهر سازی) در مورد شهر و شهرسازی را داشته باشد و بداند که چه معظلاتی در شهر وجود دارد و با توجه به اطلاعات علمی و کارشناسانه خود بتواند در رفع این معظلات برآید دوم اهل جناح و جناح بازی نباشد که ما هر چه ضربه می خوریم از همین جناح بازی مسئولین شهرمان است سوم دلسوز این مردم باشد و وجدان کاری داشته باشد .
    به امید کوهدشتی مترقی با تمام امکانات یک شهر خوب

  44. درود بر همه ی دوستان و همشهریان ارجمند!
    اینکه بسیاری آمده اند و در این بحث شرکت کرده اند خوشحال کننده است: زیرا در قبال اوضاع و احوال شهر شان احساس مسئولیت کرده اند.
    همه آمده اند خصوصیات یک شهر دار خوب را بیان کرده اند که با توجه به نظر خواهی مطرح شده طبیعی می باشد
    حال پس از اینهمه بحث و ارائه ی نظرات مفید و قابل احترام آمدیم و همین شد که شما آرزو کرده اید : یعنی شهر دار باب میل شما و طبق خصوصیاتی که فرمودید بر مسند شهرداری کوهدشت تکیه زد باید پرسید این شهر دار چه می تواند بکند آیا این شهردار حداقل زمینه ی مناسب جهت اعمال مدیریت خود را طلب نخواهد کرد؟ و آیابرای کسب این حداقل زمینه مدیریت روحیه ی مقابله با سیلی برجعلی ها و رگبار کلاش، کلاشعلی ها را خواهد داشت ؟ آیا مدیران لایق حاضر خواهند شد برای مدیریت شهرداری کوهدشت، خود و خانواده ی خود را در معرض جدالی تحقیر کننده و خفت بار با گروهی که بر فراز رای شکمهای گرسنه قد برافراشته اند به دشواری افکنند ؟مگر کسی چون فلان شخص که برای داشتن چند سال سابقه ی شهرداری در پرونده اش چشمش را بر این حقارت ببندد ورنه افراد قابل قیاس با خصوصیات ذکر شده با چنین شرایطی گام به میدان نخواهند نهاد و اگر همچون جناب نصیری نادانسته این پست را بپذیرد چندی نگذاشته به بهانه ای فرار را بر قرار ترجیح می دهد

    اما به دنبال این نظرسنجی های ارزشمند خوب است همین گروه در این مورد بیندیشند که آسیب وارده بر پیکره ی نحیف دیار ما از کجا سرچشمه می گیرد و پس از اینکه این آسیب شناخته شد در یک اجماع اینچنینی و بسی بالاتر راهکار ها ی مقابله با این ناهنجاری کمرشکن بیان شود و به عنوان یک خواسته دسته جمعی مطرح و مجدانه از طرف همین گروه و بسیاری افراد دیگر که خواهان رهایی شهرشان از جادوی عقب نگه داشتگی هستند به مراجع دارای صلاحیت ارائه شود و در اینچنین جاها و سایر تریبونها خواهان پاسخگویی شوند

    و اما باید بگویم تا بیکاری هست و تنبلی اکتسابی مردم امروز ما و کمیته ی امداد نباید منتظر بیرون آمدن نام مدیران لایق از صندوقهای آرایی چون شورای شهر بمانیم

  45. سلام،برای انتخاب کردن شهردارخیلی مواردهاهست که متاسفانه درشهرمااجرانشده ونخواهدشد.کلا درشهر
    ماخیلی کارها درگفتن انجام شده ولی درعمل و دیدن کاری انجام شده ندیدیم.. اگه به علمکرد های
    شهرداری های گذشته نگاه کنیم جزدوکاربه اتمام رسیدکه دیگرکار ها هنوز،هنوزه دردستورکار هستند،یکی کانالی
    که پرازلجنزاربودبعدازسالهااذیت شدن همشهریان بازسازی شدومتاسفانه بابی اهمیتی شهرداری تولدی دوباره
    درآینده برای کانال بوجود خواهد آمد،دومی نصب شدن چراغ های راهنمایی که شایدهم باکمک کردن راهنمایی رانندگی
    صورت گرفته باشد.یک نگاهی هم به شهرمان اگه بندازیم پیاده روهایی داریم باداشتن خاک سنگ وکلوخه های
    فراوان بهتره رفت وآمدهامون تو خیابان باشه وناگفته نماند سدمعبرهای مغازه هاکه باکفایت بودن شهرداری نشون میده
    .وجویبارهایی که در تمام خیابانها است که صبحها با بوی مطبوع لجن و اشغالهای چندین ماه که تعفن
    خوبی را ایجاد کرده شروع می کنیم . اگه بخوای فقط با دست هر خیابانی را تمیز کنیم یک کامیون زباله
    جمع آوری میشه؟(البته اگه شهری تمیزیی داشته باشیم گربه کوچولوها سرگردان میشن)

  46. میرملاس خوب کار می کند بگذارید ادامه دهد.

  47. با سلام و درود بر تمامی اهل نظر :
    به نظر می رسد برای انتخاب یک شهردار موفق ، فارغ از هر گونه تنگ نظری سیاسی و یا ….. این شهر نیازمند یا شهردار مدیر است . یعنی توانایی مدیریت داشته با شد و یا بهتر بگوییم جسارت پذیرش نظرات کارشناسی داشته باشد و بتواند یک تیم بسیار قوی از کارشناسان خبره شهرداری و یا خارج از شهرداری را جهت اجرای موفق پروژها تشکیل دهد.
    این شهر نیازمند مدیری قوی می باشد

  48. بارها شنیدیم که میگن : خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا رود دیوار کج
    ایتدا بیائیم با یک نظر به اعضای محترم شورای شهر آنها را برانداز کنیم!!!!
    حال که برانداز کردیم با خود بگوییم کدام یک تخصص این مسند را داشته اند!!!!! کدام یک با اصول شهرداری و شهر سازی اشنایی دارند!!!! چند نفرشان معنای فرهنگ سازی را می داند!!!!! چند نفرشان میداند زیبا سازی شهر یعنی چه!!!!!! و…
    آری خشت این شورای شهر را خودمان از همان ابتدا کج نهادیم از همان روزی که فلان فامیل من آمد و بی آنکه در این زمینه تخصصی داشته باشد به او رای دادم و برایش چه تبلیغ ها که نکردم. به گذشته خودت هم بنگر ببین با تعصب بازیهایمان چه اوضاع وحشتناکی برای شهرمان آفریدیم!!! اینک ماییم و این شهری که خودمان از همان ابتدا بی انکه متوجه باشیم نقشه زنده زنده دفن کردنش را برنامه ریزی کردیم!!!!
    همه نظراتی که توسط دوستان نوشته شده منطقی و زیبا می باشند. ولی مهمترین عامل خود ماییم که باید فرهنگ های غلطمان را اصلاح کنیم باید خواسته هایمان را اصلاح کنیم. باید بدانیم که چه میخواهیم و حقمان چیست. آری ما قبل از هر چیز به یک انقلاب فرهنگی که خودمان باید در خودمان ایجاد کنیم نیازمندیم و در آن صورت است که در همه امور بهترین انتخاب ها را خواهیم داشت و خشت اول را در همان ابتدا درست مینهیم.

  49. شهرداری یکی از ارگان های غیر دولتی است که کارهای عمرانی و خدماتی شهر رو بر عهده دارد طبق قوانین کشور شهرداری ها از بودجه دولتی استفاده نمی کند و ردیف بودجه در بودجه کشور ندارد و با استفاده از درامد های که در قوانین وجود دارد می تواند مخارج خود رو بدست بیارد. در چند سال اخیر با توجه به احیای قوانین شورای شهر و بر گزاری انتخابات شورای شهر و سیاست های عدم تمرکز دولت اختیارات این نهاد در حوزه شهری افزایش یافته است.یکی از درامد هایی که این نهاد می تواند داشته باشد عوارضی است که از افراد به نحوه مختلف و با توجه به رابطه و نفوذی که دارند از مردم می گیرند.ولی ان طرف قضیه این است که مردم به خاطر خدماتی که شهرداری باید به مردم برساند این مبلغ رو پرداخت می کنند. متاسفانه عملکرد ضعیف و بدون برنامه و مدیریت ناصحیح این ارگان در چند سال اخیر همه افکار رو به سیاسی شدن این نهاد می برد.سیاسی شدن بد نیست ولی هر کاری که افراطی باشه و از حد خارج بشه نه تنها مفید نیست بلکه باعث تخریب می شود.سوال این است که جواب این مردم رو که برای پیشرفت این شهر پای صندوق های رای رفته حمایت های مالی از این نهاد ها رو دارند کی میده؟ نمی دونم که این اقایانی که بر کرسی شورای شهر نشسته اند در این چند سال اخیر چگونه فکر می کنند؟به چه چیزی فکر می کنند؟ و چه کار می کنند؟ چه خدماتی رو به مردم کوهدشت ارائه دادند که قابل لمس باشه ؟!!…

    • بومی این شهر طاعون زده نباشد، مرد باشد؛ آدم هم اگر می خواهد باشد و مردانه هر آنچه که از بهشت
      می داند کمی، فقط کمی را برای چشم های خشک و بی تجربه ی ما بباراند.
      خسته شدیم از … زمین، جای قشنگی نیست.

  50. انتظار انتخاب یا انتصاب شهردار لایق را دارید!!!!!!!!!!! زهی خیال باطل. دلم میخواد وقتی یکی از شورای شهری ها رو که این مطالب رو میخونه و به ریش هممون میخنده را ببینید تا اصل ماجرا براتون روشن بشه. آخه اصلا حضرات اهل این حرفها نیستند که بخوان دل بسوزونند و دغدغه شهر و شهرداری شایسته را داشته باشن، میگید نه…… یه سر به شهرداری بزنید تا اتاقهای در حال انفجار از نیروهای تل انبار شده فک و فامیل اعضای شورای شهر را ببینید تا شک و شبهه تون برطرف بشه…….. حالا بی خیال کی به کیه از ماست که بر ماست…………..

  51. شهرار باید پیشینه ای درخشان داشته باشد و جدا از هر گونه قوم گرایی باشد

  52. وقتی میبینید اثری نداردوهیچ کاری دست مانیست نظر برای چیست

  53. شما را به خدا چرا مردم را سر کار می گذارید.بابا شهردار انتخاب شده وفقط می خواهند رفع تکلیف بکنند پس بیخیال می گذرد ولی تا بگذرد کمی نیست وبه جای این کارها بریم دست به دامن نماینده شجاع و محبوب شهرستان برای اشتغال باشیم چون با اشتغال همه کارها خود به خود حل میشوند

  54. ضمن تشکر از میرملاس
    ۱- بهترین سابقه اش بنگاه معاملات ماشین با مدرک دیپلم ناقص باشد
    ۲-داشتن چند سال سابقه خرید و فروش جو و گندم با مدرک دیپلم باشد
    ۳- همیشه( زمستون وتابستون)پیرهنش رو شلوار باشه
    ۴-…….
    ۵-………..
    ۶-……………
    ۷-………………
    خلاصه از شورای شهرمان انتظار زیادی نداشته باشید

  55. با تشکر از مدیر این سایت بخاطر طرح موضوع و ضمن احترام به نظرات دوستان،
    به نظر من وظایف شهرداری به خوبی در بالا توسط دوستان شمرده شده ، و بیشتر مردم امروزه با وظایف پرسنلی مملکت آگاهی لازم رو دارندو بالعکس امور پرسنلی هم همینطور.
    اما هر چه واقع بینانه تر به این موضوع سرنوشت ساز نگاه کنیم به بحث کشیدن این موضوع ریشه ای ، کاری عبث محسوب نمیشه. پس به نظرم کسی باید انتخاب شه که به دور از سیاست و اهرم های قدرت که در اجلاس آسیا هم به بحث کشیده شد واین نهاد را مبری از این قضایا دانستندبا تکیه بر تعهد وجدانی و انسانی خویش،و نگاهی مثبت به فرهنگ شهر عزیزمان ابداع ، خلاقیت و نوآوری داشته باشد.
    البته شهروندان عزیزمان هم لطف کنند به اندازه انتخابشان، انتظار داشته باشند.
    به امید داشتن شهری آباد با مدیرانی واقع بین.

  56. انصافأ یه ۴ سال شهردار نداشته باشیم ببینیم چی میشه!!!!؟
    این همه سال شهردار داشتیم شهرمون شده “روستای کوهدشت”!!!! حالا نداشته باشیم خدا رو چه دیدی شاید دوباره شهر شدیم!!! با کلی امکانات……..

  57. ۱- ابتدا باید شورای (شر) منحل شود
    ۲-شهردار غیربومی باشد .حتی لرستانی- ایلامی -کرمانشاهی نباشد.
    ۳- خداوکیلی شوخی نمیکنم.

  58. تا این شورا عوض نشه به خداقسم فایده نداره….

  59. شهردار خوب کیست؛ و داراى چه ویژگى هایى است؟ اینها نخستین پرسش هایى است که
    شوراهاى شهرى در آغاز با آن مواجه مى شوند. شوراهایی که پاسخ صحیح سؤالات مذکور را
    دریابند نیمى از راه را با موفقیت طى کردها ند. با توجه به وظایف پیچیده و متنوع شهردارى ها،
    شهردار باید چه تخصص یا تخصص هایى داشته باشد؟ آیا باید متخصص فضاى سبز باشد یا
    داراى تخصص مرتبط با محیط زیست؟ مهندس عمران باشد یا مهندس معمار، مهندس صنایع
    و یا مهندس بهداشت محیط، عالم اقتصاد و یا جامعه شناس، یا جز اینها؟ همه اینها در مدیریت
    شهردارى مورد نیاز هست ولى آیا کسى پیدا مى شود که تمامى این تخصص ها را داشته باشد؟
    بدیهى است که پاسخ منفى است. پس باید چه تخصصى داشته باشد؟ آیا تخصصى پیدا مى شود
    که همه آنهایى را که ذکر شد در خود داشته باشد؟ اگر نمىت وان چنین تخصصى را پیدا کرد،
    پس باید دنبال چه چیزى بود؟
    اگر شهرساز نمىت وان بود، لیکن مىت وان مدیریت شهرسازانه داشت؛ و اگر معمار نمىت وان بود،
    مىت وان مدیریت معمارانه داشت. پس باید دنبال کسى گشت که اگر این تخصص ها را ندارد،
    مدیریت استفاده از آنها را داشته باشد.
    دوم اینکه شهردار کسى نیست که صرفاً مدیریت یک سازمان را برعهده داشته باشد و اگر از
    یری ز ه ر ب
    عهده این امر برآید، فرد مناسبى براى تصدى سازمان شهردارى است. بلکه شهردار کسى است
    که خود منتخب افراد منتخب مردم یک شهر است و مشروعیت اداره امور شهر را به واسطه رأیى
    که مردم به اعضاى منتخب خود در شهر مى دهند، به دست مى آورد. بنابراین باید بتواند شهر
    را با مدیریت شورایى اداره کند. براى این امر، وى ب اید به این نوع مدیریت باور داشته باشد و نه
    تنها شهر را متناسب با دیدگاه و خواسته هاى نمایندگان مردم در شورا اداره کند، بلکه با همراهى
    و همفکرى شورا، امکان حضور مؤثر مردم را در اداره امور شهر فراهم سازد، به گونها ى که شهر
    در اختیار مردم قرار گیرد و پروژه هاى عمرانى و فعالیت هاى خدماتى در پاسخ به نیازهاى واقعى
    مردم شهر تعریف و اجرا شوند.
    شهردار باید کسى باشد که هدف مدیریت شهرى را توسعه بداند، نه عمران و نه ارائه خدمات
    بیشتر. توسعه با مشارکت مردم امکانپ ذیر خواهد بود و توسعه با آگاهى و دانایى مردم نسبت به
    حقوق شان و تکالیف شان در قبال اداره امور شهر محقق مى شود.
    شهردار منتخب شورا مىب ایست به مدیریت شهروندمحور باور داشته باشد و سازمان اداره
    شهردارى را با این باور ساماندهى کند. بنابراین باید بتواند به سهولت با مردم ارتباط برقرار کند و
    نه به گونها ى عوام فریبانه. مىب ایست با سازماندهى مناسب، امکان آگاهى از نظریات و دیدگاه هاى
    واقعى مردم فراهم گردد و شهر در چارچوب خواسته هاى مردم مدیریت شود.

  60. به نظر من شهردار باید باج به شورای شهر و نماینده ندهد وبه عمران شهر وتوسعه فرهنگی بپردازد و هرروز از عزل توسط شوراها نترسد وپرچم توسعه شهر راپایین بکشد

  61. انتخاب شهردار یک مقوله است که نظرمردم اصلا ملاک نیست وتنها فاکتور آن سجاد پهن کردن ولمپنیست است که حرف آخر رو میزند . دوستان عزیز مهارت وتخصص دراین دزدبازار محلی دراعراب ندارد و قبلا هم نداشته است . فلان شخص که سلام رو با ص صابونی مینویسد انتخاب شده و فردا من وشما باید پشت درب اتاقش درمقابل منشیش دولا شویم . پس هیچ راهی برای بهترشدن این اوضاع نداریم . مرگ برما که برای انتخاب شورای شهر کوچه پس کوچه ها رو گلواز میزاریم تا اینجوری حسرت بخوریم.

  62. درگذشت جانسوز همکار عزیزمان شادروان علی قبادی کارشناس سیاسی وامنیتی بخشداری طرهان که بر اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفتند به خانواده محترم و داغدارش تسلیت عرض می نماییم واز خداوند برای بازماندگان صبرجزیل خواستاریم .

    روابط عمومی بخشداری طرهان

  63. توجه توجه توجه
    جواب دهندهء سوالات زیرحتماشهردار خواهدشد!
    ۱.چرافقط پیاده روهای که مسئولین شهرمان رفت وآمد دارن سنگ فرش شده بهتره بگیم چندخیابان مشخص شده هرسال مدل سنگاش تغییر میکنه،چرابعد از۳۴سال ازانقلاب هنوزکوچه های قدیمی قدیمی باقی مانده است؟
    ۲.حدودا درشهرمان۱۵۰تاکسی بین شهری است چرا فقط تعدادی اندکی رادرخیابان های شهرمان می بینیم؟بقیه کجایند؟چه میکنندباآن بنزین…!؟
    ۳.چرابه بهانه ساخت مغازه بادرب های اتوماتیک افرادی که به شغلی مشغول بودن بیکارنمودید به چه قیمتی……چه جوابی میدهید؟

    • جناب م. م تاکسی بین شهری باید بین شهرها تردد کند فلذا آن تعدادی اندکی ! هم که درخیابان ها تردد میکنند خلاف وظیفه خود کارمیکنند. پیشنهاد میکنم از یک نفر بیکار فرق معنی تاکسی شهری وبین شهری را بپرس ممکن است روزگاری به دردت بخورد.

  64. میرملاس دوستت داریم

  65. شهردار باید مطیع شورا باشه که زود عوض نشه – اقوام و فرزندان شورا را استخدام کنه – اهل دزدی باشه – فقط بلوار های شهر رو رنگ کنه – به شورا پول بده که به جاهای دیدنی مانند کیش بروند تا خستگی بیکاری و از تن بیرون کنند- خلاصه باید هر روز به دست بوش شورا بره که حداقل ۶ ماه دوام داشته باشه

  66. سلام
    شهردار شهر بودن ! اولاً باید حداقل سیکل داشته باشه که هیچ کدوم از شهردار های قبلی نداشتند
    دوماً انسان باشد برای خود نه برای دیگران
    سوماً شعور بالای از خوردن داشته باشد
    چهارماً هوشیار و زیرک باشد برای پیداکردن افراد چابلوس
    پنجماً به خود خیانت نکند
    و ششماً و هفتماً و غیره هم برای خوش
    حال وظایف شهردار:
    ۱-ایجاد خیابانها و کوچه ها و میدانها و باغهای عمومی و مجاری آب و توسعه معابر در حدود قوانین موضوعه.
    ۲- تنظیف و نگاهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی و مجاری آبها و فاضلاب و تنقیح قنوات مربوط به شهر و تأمین آب و روشنائی
    ۳-مراقبت در امور بهداشت ساکنین شهر و تشریک مساعی با مؤسسات وزارت بهداری در آبله کوبی و تلقیح واکسن و غیره برای جلوگیری از امراض ساریه.
    ۴-جلوگیری از گدایی واداشتن گدایان بکار و توسعه آموزش عمومی و غیره
    ۵-حفظ و اداره کردن دارائی منقول و غیر منقول شهرداری و اقامه دعوی بر اشخاص و دفاع از دعاوی اشخاص علیه شهرداری.
    ۶-براورد و تنظیم بودجه و متمم بودجه و اصلاح بودجه و تفریق بودجه شهرداری و تنظیم پیشنهاد برنامه ساختمانی و اجرای آن پس از تصویب انجمن شهر یک نسخه از بودجه مصوب و برنامه ساختمانی بوسیله فرماندار یا بخشدار به وزارت کشور ارسال می شود.
    ۷-انجام معاملات شهرداری اعم از خرید و فروش منقول و غیر منقول و مقاطعه و اجاره و استیجاره پس ار تصویب انجمن شهر با رعایت صلاح و صرفه و مقررات آیین نامه مالی شهرداری ها پیش بینی شده در این قانون.
    ۸- اهدا و قبول اعانات و هدایا به نام شهر با تصویب انجمن .اعانات پرداختی به شهرداری یا مؤسسات خیریه از طرف وزارت دارائی جزء هزینه قابل قبول اعانه دهندگان پذیرفته می شود و اعانه دهنده نسبت به مبلغ اعانه ای که داده است از مالیات بر درآمد معاف می باشد.
    ۹-تهیه آمار مربوط به امور شهر و موالید و متوفیات.
    ۱۰- ایجاد غسالخانه و گورستان و تهیه وسائل حمل اموات و مراقبت در انتظام امور آنها
    ۱۱- …………………………. و غیره
    اینها وظایف شهردار هستند که هیچ کدم از انیها رو شهردارهای کوهدشت نداشتند

  67. چون شورای شهریها فقط دنبال منافع خود می باشند شهردار اینده هم کسی نیست جز یک فرد بله قربان گو

  68. ۱_بومی باشد تا دلش برای شهر بسوزد۲_تن به خواسته های شورا شهر ندهد۳_از ظرفیتهای توانمند کارکنان شهرداری استفاده کند۴_چنانچه نمیتواند فضای سبز افزایش دهد وضعیت موجود حفظ کند۵_کسی انتخاب کند تا بوی فرسودگی شهر از بین ببرد۶_دانش تخصصی در خصوص شهرسازی و سابقه مدیریتی داشته باشد

  69. نظراتی که تمام همشهریان عزیز ارائه دادند همه خوب و راهگشا بودند
    اما به نظرم جامع ترین و کاملترین انها راهکاری بود که جناب سیروس علیپور ارائه دادند/ضمن احترام به نظرات تمام دوستان

  70. حالا که خیلی از عزیزان نظراتشون رو در این مورد دادن چه خوبه که مدیر سایت زحمت یه مصاحبه با شورای شهر رو بکشه تا ببینیم اونا برا انتخاب شهردار ملاکشون چیه

  71. ابتداء باید از نظرات و پیشنهادات عالمانه دوستان تشکر کنم اما حقیقت ان است که استان لرستان از یک محرومیت تاریخی رنج می برد و باید مسئولان کلان کشور یک نگاه ویژه به این استان داشته باشند چرا که فاصله این استان با استانهای دیگر کشور هر روز بیشتر می شور اتز سویی عدم اتحاد در میان نمایندگان،مدیران ،ومسایل قومی و قبیته گی از دیگر موانع محسوب می شوند از این رو با این مدیریت ضعیف که در کلیه سطوح مشهود است امید به اینده یک خیال پردازی است

  72. شهردار باید کوهدشتی نباشد .مهندس شهرسازی باشد.وابسته نباشد.

  73. سلام
    اول باید شورای شهر منحل بشه چون هرچی آتیشه زیر سر این شوراست .اقا ما باید به کی بگیم شورا نمی خواهیم؟مگه زوره شهر یا به عبارتی روستای بزرگ کوهدشت هیچ نیازی به این شورای شر ندارد .شهرداررا باید وزارت کشور منصوب کند تا نیاز به گرو کشی شورا نباشد.

  74. ما هرچی نظر بدیم فایده ای نداره اون شورای شهری که ما می شناسیم هر کی رو دوست داشته باشند مییارن اگه بهش گفتند این کاروبکن وانجام نداد یه جلسه بقیش رو که خودتون میدونید …..
    خودتونو الاف نکنید نظر بدید شهر ما چند ساله اینجوری وهمین جوریم می مونه….حالا هی بیا نظر بده…

  75. با نظر شما کاملا موافقم هیچ امیدی به اینده کوهدشت نیست باور کنید چند ماه بعد انتخابات شورا میشه اونوقت میبینیم کیا انتخاب (انتصاب )میشن ………………..

  76. فایده نیری هماری وژمون شکت کیم!!!!! ملاک چی تره!!!!!کلیژه مزونینن !!! گپ چی تر بن!!

  77. شوربختانه شهرداری جای چندفامیل شده وشورای شهرتماشگران تماشاچی راستی مغازهای سدساحلی چطوری واگذارشدنندووووووووووو

  78. من با نظر سیاوش

  79. بسم الله
    راستش من نظرات دوستان رو که خیلی حجیم بود نخوندم
    اما نظره خودمو خیلی کوتاه میگم.
    یه شهردار با ید در وهله ی اول کاردان باشه.نه مثلا یه دبیر تربیت بدنی رو شهردار کنن که از شهرسازی چیزی نمیدونه.چون شهر رو با توجه به داشته هاش می سازه(البته اگه بسازه).و شهر همینی میشه که هست.مثلا:وقتی یک شهردار از عناصر و مبلمان شهری چیزی ندونه،شهر رشد نمی کنه.نه زباله دان های عمومی و خصوصی،نه سرانه های فضاهای مختلف رعایت میشه(مثل فضای سبز)،و حتی جاگذاری یک سری عناصر؛مثل کیوسک ها باعث ترافیک هم میشن.
    یه خصلت مهم دیگه هم وجدان کاری هست،که معمولا جزء داشته های نادر هستش.که در بودجه ها و مصوبات تاثیرگذار هستن.
    من با بومی بودن موافق نیستم.چون یه چیزی که ما تو دفتر مهندسی بودیم و تجربه کردیم این بود که مثلا:عقب نشینی های موجود در طرح تفضیلی یا احداث نکردن پارکینگ(حتی بدون جریمه)،اضافه ساخت و از این قبیل مشکلات ، به واسطه ی خویشاوندی رعایت نمیشد.بعضی ها مالیات ها را پرداخت نمی کردند و عده ایی که عموم مردم بودند پرداخت می کردند.و این تبعیضی فاحش بود.
    و خیلی چیزهای دیگر. . .
    اما کلاً باید گفت شهردار باید شهردار باشد. . .
    والسلام

  80. سلام به هموطنان کوهدشتی
    بالاخره با همه تفاصیل بالا شهردارتون کی شد؟

  81. با سلام ، بعضی از دوستان اعلام کرده بودن شهردار بومی نباشد آیا امثال من که از استان دیگری گزارش های شما را می خوانم و مدت زمان کوتاهی می ایم و اگر دیدم کاری انجام نداده ام بدون اهمیت دادن به شهروندان سنگر را خال می کنم و می روم پی کارم خوب است پس سعی کنید یک شهردار با روحیات جهادی ونترس وبا سیاست مردمی حتی جوان انتخاب کنید به امید روزی که تمام شهرهای کشور شهردارهای با وجدان و زحمتکشی داشته باشند و با مردم وپرسنل اداری شهرداری وادارات دیگر دوست باشد ووقتش را برای خانواده های فقیر بگذارد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.