تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

استقرار یک فروند بالگرد برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان

  • کد خبر : 85677
  • 04 خرداد 1395 - 0:18

        مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از استقرار یک فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها در این استان خبر داد. به گزارش میرملاس؛شیرزاد نجفی شامگاه دوشنبه در جلسه پدافند غیر عامل با محوریت احداث آتش بر و برگزاری مانور اطفای حریق در شهرستان دوره چگنی اظهار داشت: با توجه […]

 

 

download

 

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از استقرار یک فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها در این استان خبر داد.

به گزارش میرملاس؛شیرزاد نجفی شامگاه دوشنبه در جلسه پدافند غیر عامل با محوریت احداث آتش بر و برگزاری مانور اطفای حریق در شهرستان دوره چگنی اظهار داشت: با توجه به قرارگیری در آستانه فصل آتش سوزی مراتع و جنگلها اقدامات و برنامه ریزی هایی برای پیشگیری، مقابله و مهار حریق صورت گرفته است.

وی با اشاره به رایزنی و تعامل با دستگاههای مرتبط در این زمینه به منظور کاهش حوادث و خسارات احتمالی بیان کرد: در این راستا نقش دهیاران، اعضای شوراهای روستا، نیروهای مقاومت بسیج و سپاه و همچنین جوامع محلی غیر قابل انکار است.

نجفی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی تلاش می کند که از توان این نهادها نهایت استفاده را ببرد یادآور شد: در این زمینه پایگاه اطفا حریق در اداره کل منابع طبیعی استان نیز راه اندازی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان همچنین به تجهیز یگان های حفاظت و اطفای حریق در شهرستانهای استان اشاره کرد و گفت: در این راستا اداره کل منابع طبیعی استان اقدام به توزیع ۱۱ دستگاه خودرو مجهز به تجهیزات اطفاء حریق در بین ادارات شهرستانهای استان کرده است.

نجفی همچنین با اشاره به توپوگرافی کوهستانی لرستان و قرارگیری عمده جنگلها و مراتع در ارتفاعات صعب العبور از استقرار یک فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی در جنگلها و مراتع این استان خبر داد.

وی بیان کرد: همچنین منابع طبیعی لرستان اقدام به توزیع لوازم و تجهیزات اطفاء حریق انفرادی، ۱۱ دستگاه رات فایر( خاموش کننده آتش با استفاده از مواد آتش زدا) و تعداد زیادی فلکسی بک بین ادارات منابع طبیعی شهرستانهای استان کرده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=85677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. به مبارکی و میمنت انشاالله

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.