تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

دبیرستان های صدرا در شهرستان دلفان و کوهدشت افتتاح خواهند شد

  • کد خبر : 85686
  • 01 تیر 1395 - 13:21

    مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: طی سال جاری دبیرستان های صدرا شهرستان دلفان و کوهدشت افتتاح خواهند شد. به گزارش میرملاس ، حجت الاسلام سعید مهدوی امین ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان به تشکیل پایگاه های فرهنگی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی لرستان در حوزه اوقات فراغت اشاره کرد و اظهار داشت: در […]

IMG13530629

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: طی سال جاری دبیرستان های صدرا شهرستان دلفان و کوهدشت افتتاح خواهند شد.

به گزارش میرملاس ، حجت الاسلام سعید مهدوی امین ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان به تشکیل پایگاه های فرهنگی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی لرستان در حوزه اوقات فراغت اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام اوقات فراغت امسال پایگاه های فرهنگی با عنوان هسته های فرهنگی جوان که مخاطب آن جوانان بوده و همچنین بوستان های معرفت که مخاطب آن نوجوانان هستند تشکیل خواهد شد.

تشکیل ۷۳ پایگاه فرهنگی در ایام اوقات فراغت امسال

وی به تشکیل ۷۳ پایگاه فرهنگی در ایام اوقات فراغت امسال در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: اساتید این پایگاه های فرهنگی از استان قم خواهند آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به برگزاری بیش از ۵۵۰ گفتمان دینی در سطح استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز گفتمان های دینی در سطح مدارس، دانشگاه ها و مساجد با موضوعات خاص برگزار خواهد شد که ما نقش فرهنگ در اقتصاد مقاومتی را به گفتمان گذاشته ایم تا بتوانیم فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در بین عامه مردم جا بیندازیم بطوریکه از ابتدای امسال دو کارگاه در این زمینه در استان برگزار شده است.

حجت الاسلام مهدوی امین به وجود پنج دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در سطح استان اشاره کرد و افزود: مدارس صدرا در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، پلدختر و دلفان دایر بوده و بیش از ۲۸۰ دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: طی سال جاری دبیرستان های صدرا شهرستان دلفان و کوهدشت افتتاح خواهند شد که برای ساخت هر کدام از این دبیرستان ها حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است

برگزاری ۱۱ محفل نس با قرآن در نیمه اول رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۵۱ شاخص فعالیت در این سازمان تعریف شده است، عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۱۵ سخنران برجسته کشوری در ایام مختلف همچون ماه های رمضان، محرم و … به استان دعوت شدند.

حجت الاسلام مهدوی امین یادآور شد: در نیمه اول رمضان امسال ۱۱ محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی قاسم مقدمی در همه شهرستان های استان برگزار شد همچنین ۱۱ جلسه ترتیل خوانی و جزءخوانی قرآن در این ایام رمضان برگزار می شود.

وی مبنی بر اقدامات صورت گرفته در خصوص راه اندازی بانک داده های اجتماعی و فرهنگی در سطح استان، گفت: این بانک داده ها در مرکز شکل گرفته بطوریکه تمامی اطلاعات استان ها از جمله استان لرستان را در اختیار دارد در لرستان نیز موردی در حوزه دینی وجود نداشته که آماری از آن در دسترس نباشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر همه آمارهای مرتبط با حوزه دینی در سازمان ثبت شده است، افزود: هرچند یک بانک اطلاعاتی کامل در استان وجود داشته اما با این حال هنوز امکان وصل شدن استان به به بانک داده های مرکز فراهم نشده است.

موازی کاری دستگاه های فرهنگی

حجت الاسلام مهدوی امیندرخصوص اقدامات صورت گرفته در استان برای بومی سازی رشته های علوم انسانی، گفت: بحث بومی سازی رشته های علوم انسانی تصمیم کلانی بوده که به مرکز واگذار شده و استان ها خیلی در این زمینه ورود پیدا نکرده اند.

وی بیان داشت: هجمه و خیمه فرهنگی دشمن بسیار سنگین بوده بطوریکه آمریکا در بودجه رسمی خود علیه کشور ما سرمایه گذاری های کلانی کرده است همچنین اتحادیه عرب یکدست علیه ما اقدام نظامی و فرهنگی می کنند و جمهوری اسلامی در این زمینه یکه و تنهاست ولی هیچ جای تاریخ چنین حکومتی به نام دین و اسلام که رهبری انقلاب در راس آن قرار دارد وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ دستگاه فرهنگی وجود دارد، عنوان کرد: یکی از علت های ولنگاری فرهنگی که رهبری به آن اشاره می کند موازی کاری دستگاه های فرهنگی است و بحث ادغام دستگاه های فرهنگی چندین بار مطرح شده که بزرگان نظام نظرشان بر ادغام این دستگاه ها نیست و رهبری بر تقسیم وظایف تاکید دارد ولی تقسیم وظایف نیز انجام نشد.

حجت الاسلام مهدوی امین افزود: در زمینه تقسیم وظایف به دستگاه های فرهنگی شورای انقلاب فرهنگی باید ورود پیدا می کرد که این شورا در این زمینه به وظیفه خود خیلی خوب عمل نکرد و این موضوع را فرماندهی نکرد.

فعالیت ۱۷۴ کانون فرهنگی، تبلیغی و انجمن اسلامی

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گزارشی از فعالیت ۱۲ ساله مدیریت خود به دفتر مقام معظم رهبری ارائه داده است، افزود: پس از بررسی این موارد از سوی مقام معظم رهبری ایشان فرموده اند برای ۱۰ سال آینده سازمان علاوه بر گزارش ارائه شده مواردی اضافه یا کم شود که این گزارش در حال تدوین است و با ابلاغ آن سازمان در حال ورود به جریان جدیدی از کار خواهد شد.

وی اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در ورود به فضای مجازی را مثبت دانست و گفت: سازمان تبلیغات در فضای مجازی سرمایه گذاری خوبی کرده و موسسه تبیان ظرفیت خوبی در این بخش است همچنین یک موسسه وارد مباحث پیامکی و موسسه ای دیگر در بحث ماهواره ورود پیدا کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به وجود ۱۷۴ کانون فرهنگی، تبلیغی و انجمن اسلامی در سطح استان اشاره کرد و گفت: این کانون ها ثبت شده هستند و طرح اوقات فراغت به این کانون ها واگذار می شود.

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه طی سال جاری ۱۷ تفاهم نامه مختلف با دستگاه های مختلف منعقد کرده ایم، افزود: سال گذشته ۹۰ درصد برنامه های قرآنی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=85686

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.