تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

افزایش اشتغال‌زایی با احیای مجتمع کشت و صنعت لرستان

  • کد خبر : 85760
  • 05 خرداد 1395 - 22:24

به گزارش میرملاس؛محمود حجتی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مجتمع کشت و صنعت لرستان افزود: در حال حاضرمجموعه کشت و صنعت لرستان بیش از ۵۰۰ نفر مشغول بکار دارد که با توجه به طرح‌های تعریف شده این میزان در کمتر از یک‌سال چند برابر می‌شود. وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار زمین کشت و […]

1818420

به گزارش میرملاس؛محمود حجتی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مجتمع کشت و صنعت لرستان افزود: در حال حاضرمجموعه کشت و صنعت لرستان بیش از ۵۰۰ نفر مشغول بکار دارد که با توجه به طرح‌های تعریف شده این میزان در کمتر از یک‌سال چند برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار زمین کشت و صنعت احیا شده، اظهار داشت: امیدواریم ۸۰۰ هکتار اراضی استان نیز مشمول این‌گونه اقدامات شود چراکه تاکید رهبری بر احیای ظرفیت‌ها با توجه به پتانسیل‌ها و نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اینکه  آخرین ابزار، امکانات، دانش و ظرفیتی عظیم در این مجتمع به کار برده شده و این ظرفیت عظیم، طرح موفقی در بخش کشاورزی خواهد بود، تصریح کرد: این طرح یک طرح موفق پایلوت به ویژه در بحث کشت بافت بوده که اقدامی سنگین و بزرگ است و در آینده نزدیک مشکلات بسیاری را در سطح کشور برطرف خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: کشت و صنعت لرستان  در گذشته به دلایل تنبلی‌ها، خشکسالی، کم‌آبی و کاهش بارندگی‌ها بهانه‌هایی مطرح می‌شد اما با بارش‌های مناسب امسال در کشور و به ویژه در لرستان در کنار خاک حاصل‌خیز و هوای مساعد، ظرفیت بی‌نظیری ایجاد کرده است.

حجتی با بیان اینکه کلنگ‌زنی ساخت مجموعه کشت بافت در این مجتمع نیز ظرفیت بسیار خوبی خواهد بود، یادآور شد: طرح گلخانه‌ای این مجموعه با توجه به ظرفیت‌های داخلی برون‌نگری، صادرات، ظرفیت‌های تعریف‌شده یک طرح نمونه اقتصاد مقاومتی بوده و تمامی ویژگی‌های این اقتصاد را دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تکیه به امکانات و پول فروش نفت دلیل بی‌توجهی به ظرفیت‌های خدادادی در کشور است.

سرمایه‌گذار خارجی کشت وصنعت لرستان نیز در این آیین گفت: ایجاد این طرح که با کمک و همت موثر مسئولان راه اندازی شده مربوط به مردم این استان و کشور است.

عبدالله الحی افزود: اگر به این طرح رسیدگی شود به عنوان یک طرح بین‌المللی تبدیل شده و سال به سال به میزان اشتغال آن افزوده خوهد شد.

وی اظهار کرد: با وجود آب با کیفیت و خاک حاصل‌خیز هیچ بیکاری نباید در استان لرستان وجود داشته باشد.

الحی بیان کرد: این طرح متعلق به مردم استان بوده و امیدواریم مردم و مسئولان در رشد آن تلاش کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=85760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.