تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

فرماندار خرم آباد : کمک به اقشار آسیب پذیر در جامعه نهادینه شود

  • کد خبر : 85955
  • 13 خرداد 1395 - 10:09

    فرماندار خرم آباد بر لزوم نهادینه کردن کمک به اقشار آسیب پذیر در جامعه تاکید کرد. به گزارش میرملاس ؛  حبیب الله خجسته پور ظهر چهارشنبه درهمایش «نسیم مهر» با موضوع حمایت از خانواده زندانیان با اشاره به اینکه زندان با دو هدف تنبیه افراد مجرم واصلاح و تربیت آن ها تاسیس شده است، اظهار […]

81809328-70249983

 

 

فرماندار خرم آباد بر لزوم نهادینه کردن کمک به اقشار آسیب پذیر در جامعه تاکید کرد.

به گزارش میرملاس ؛  حبیب الله خجسته پور ظهر چهارشنبه درهمایش «نسیم مهر» با موضوع حمایت از خانواده زندانیان با اشاره به اینکه زندان با دو هدف تنبیه افراد مجرم واصلاح و تربیت آن ها تاسیس شده است، اظهار داشت: افرادی که وارد زندان می شوند یا عمدا و یا سهوا مرتکب جرم شده اند که برای تنبیه، اصلاح و تربیت، باید مدتی را در زندان سپری کنند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات برخی از زندانیان پس از آزاد در جامعه مثمرثمر واقع می شوند، بیان داشت: حضور مجدد مجرمین به زندان نشانه موفقیت ما نیست و این یعنی زندان در تربیت و اصلاح آنها بی تاثیر بوده است.

فرماندار خرم آباد به تغییر نام زندان به ندامتگاه اشاره کرد و گفت: ندامتگاه جایی است که در آن مجرم از کار خود پشیمان شود و اگر مجرم دوباره به زندان برود نشانه این است که از کار خود پشیمان نشده است و امروزه در جامعه ما شخص مجرم به خوبی تنبیه نمی شود و چه بسا در زندان ها زندگی خوبی را هم سپری می کنند.

خجسته پور بر لزوم تغییر نگاه جامعه به زندانیان و خانواده های آن ها تاکید کرد و گفت: فرد زندانی و خانواده اش مجرمانی دائمی نیستند ولی جامعه آن ها را نمی پذیرد و در صورت آزادی آن ها به دلیل سابقه دار بودنشان کار دولتی به آنها واگذار نمی شود.

وی با اشاره به بالا بودن تعداد اقشار آسیب پذیر جامعه و به بالابودن آسیب های وارده از سوی آن ها به جامعه اشاره کرد و بیان داشت: زیاد بودن اقشار آسیب پذیر باعث شده حکومت نتواند از همه اقشار آسیب پذیر حمایت کند بطوریکه چندین هزار نفر در نوبت هستند که تحت پوشش سازمان بهزیستی در آورده شوند.

فرماندار خرم آباد بر لزوم نهادینه کردن کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه تاکید کرد و گفت: کسانی که توانایی صدور مجوز سازمان های مردم نهاد را دارند سازمانی مختص به حمایت از خانواده زندانیان تشکیل دهند و باید این موضوع در جامعه نهادینه شود که خانواده مجرم، خود مجرم نیستند.

خجسته پور به کمک انجمن خیریه آبشار عاطفه ها اشاره کرد و گفت: سازمان آبشار عاطفه ها سازمانی مردم نهاد بوده که در زمینه حمایت از زندانیان و خانواده هایشان تلاش های بسیار زیادی انجام داده است.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=85955

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.