تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

لرستان دارای دو هزار هکتار اراضی قابل بهره‌وری است

  • کد خبر : 86413
  • 24 خرداد 1395 - 11:28

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد: ۶ ایستگاه پمپاژ جهت آبیاری ۳ هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی دیم راه‌اندازی می‌شود. به گزارش میرملاس ،عبدالرضا بازدار در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه عملکرد سازمان جهاد کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: استان لرستان دارای دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مساحت و ۷۸۰ […]

a1362

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد: ۶ ایستگاه پمپاژ جهت آبیاری ۳ هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی دیم راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش میرملاس ،عبدالرضا بازدار در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه عملکرد سازمان جهاد کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: استان لرستان دارای دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مساحت و ۷۸۰ هزار هکتار اراضی قابل بهره‌وری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تنها ۲۳ درصد از اراضی استان آبی هستند، گفت: این مقدار در کل کشور ۴۵ درصد است که اصلاح این امر یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی استفاده بهینه از آب را مهم دانست و افزود: استان دارای ۵۸۶ هزار هکتار سطح زیر کشت است که ۵۲ هزار هکتار آن باغ است.

این مسؤول اضافه کرد: میزان کل تولیدات کشاورزی استان در سال گذشته دو میلیون و ۷۱۰ هزار تن بوده است که سهم تولیدات دام، طیور و آبزیان ۳۰۳ هزار تن است.

بازدار میزان اراضی مجهز شده به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار را ۳۹ هزار هکتار اعلام کرد. و گفت: استان دارای ۱۱ درصد از آب کل کشور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان فعالیت‌های این سازمان را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان را مطرح کرد و شناسایی ظرفیت‌ها، امکانات و پروژه‌های قابل اجرا و همچنین طرح‌های راکد، غیرفعال و نیمه کاره را یکی از این اقدامات دانست.

وی ادامه داد: در هشت محصول گندم، حبوبات، کلزا، چغندرقند، تخم مرغ، شیرخام و گوشت قرمز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده است.

این مسؤول از تکمیل و راه‌اندازی ۶ ایستگاه پمپاژ خبر داد و عنوان کرد: آبیاری سه هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی دیم از برنامه‌ها در حوزه آب و خاک است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=86413

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.