تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان و قصه پر غصه فقر مدیریت در لرستان

  • کد خبر : 86455
  • 02 تیر 1395 - 7:52

عباس دارایی / میرملاس :

جایگاه و نقش یک روابط عمومی کارآمد در توسعه هر سازمان با اهداف و شرح وظایف خاص آن سازمان مقوله اساسی و مورد توجه اغلب علمای اجتماعی است .این موضوع از جنبه ها و نکات مختلف مورد ارزیابی و توجه قرار گرفته و روابط عمومی به عنوان ویترین هر مجموعه تلقی شده و باید در راس روابط عمومی ها افرادی شاخص و با سواد و همچنین آگاه به مقوله روان شناسی قرار گیرند…

photo_2016-06-22_07-49-56

 

 

*رشیدی نیا، مردی آرام از جنس تعامل

 

عباس دارایی / میرملاس :

جایگاه و نقش یک روابط عمومی کارآمد در توسعه هر سازمان با اهداف و شرح وظایف خاص آن سازمان مقوله اساسی و مورد توجه اغلب علمای اجتماعی است .این موضوع از جنبه ها و نکات مختلف مورد ارزیابی و توجه قرار گرفته و روابط عمومی به عنوان ویترین هر مجموعه تلقی شده و باید در راس روابط عمومی ها افرادی شاخص و با سواد و همچنین آگاه به مقوله روان شناسی قرار گیرند.
این در حالیست که در لرستان هنوز تعریف جامعی از نقش روابط عمومی ها ارائه نشده و همیشه اصحاب رسانه ها از خلا روابط عمومی هایی که بتواند به عنوان ویترین یک مجموعه نقشی موثر ایفاکند در استان لرستان رنج می برند.
با این حال معدود افرادی در بدنه اداری استان لرستان وجود دارند که علیرغم خلا در این حوزه، در زمره افراد آگاه و شاخص بشمار می روند و با رعایت شاخص های رفتاری و تعهد در حسن انجام کار توانسته اند ضمن تعامل موثر با ارباب رجوع و به ویژه قشر رسانه ایی استان از پیشتازان تکریم ارباب رجوع و رفتار اسلامی محسوب شوند.
بهرام رشید نیا مدیرکل جوان روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان یکی از این اشخاص است که همواره شخصیتی آرام و متین داشته و توانسته است در عرصه مدیریت از خود رفتاری منطقی و توام با تدبیر و باثبات بروز دهد.
وی که پیش از این در عرصه امور جوانان و همچنین مدیر کل حوزه استانداری لرستان نیز فعالیت کرده بود پس از بروز برخی حواشی در بدنه روابط عمومی استاندار و رفتن سپهروند گزینه اول استاندار لرستان در این سمت،به این سمت منصوب شده و در همان بدو شروع بکار با انبوهی از مشکلات مواجه بود که خیلی سریع توانست آنها را سامان دهد.
بهرام رشیدنیا با خوی نرم و رفتار با انعطاف خود توانست تحولی را در عرصه اطلاع رسانی استانداری لرستان به وجود بیاورد که برپایی نشست کاملا مدرن و نوپای خبری استاندار با رسانه های لرستان و همچنین طراحی پایگاه خبری استانداری و فعال کردن پورتال های خبری فرمانداریهای لرستان که نقشی موثر در روند اطلاع رسانی به شمار می رود،در زمره فعالیت های اساسی او در یکسال اخیر محسوب می گردد.
ارزیابی منظم عملکرد روابط عمومی‌های ادارات استان و برپایی اولین همایش تجلیل از روابط عمومی های برتر استان یکی دیگر از کارهای خوب رشیدنیا بود که او را از مدیران قبلی این حوزه کاملا متمایز ساخته است.
گردآوری همه اخبار استان لرستان و همه‌ی یادداشت‌ها و مقاله‌های مرتبط با حوزه‌ی استانداری و فرمانداریها از نشریات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و انتقال آنها به حوزه ذیربط در استانداری بخشی دیگر از برنامه هایی است که این جوان اصالتا لرستانی بزرگ شده اندیمشک عملیاتی کرده و توسط روابط عمومی های فرمانداری ها انجام می شود.
عضویت در هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان و تلاش در ساماندهی رسانه های استان هم از دیگر اقدامات رشید نیا ست که می تواند به رفع بسیاری از تنگناهای این حوزه کمک کند.
بهرام رشید نیا همیشه در مقابل انتقادات و نگاه انتقادی رسانه ها متواضع است و همین روحیه باعث شده که وی جایگاه ارزنده ایی در بین اهالی رسانه استان داشته باشد گرچه برخی فعالان به اصطلاح رسانه ایی او را به واسطه مقاومتش در مقابل سو استفاده از جایگاه رسانه و همچنین برخی حرکات اصلاحی مدیری ضعیف و ناتوان قلمداد می کنند اما نباید از یاد برد که او در زمره افراد تکنوکرات و نواندیشی است که در حوزه اطلاع رسانی استانداری منشا خدمات خوبی شده است.
این در حالی است که در روزگاری که لرستان با فقر مدیریت مواجه است و به مثابه محرومیت تاریخی اش در برخی حوزه ها ،در عرصه مدیریت نیز محروم است استفاده از ظرفیت جوانانی چون بهرام رشیدنیا در عرصه های مختلف می تواند مفید واقع شده و حلقه مدیران همیشه مدیر در دولتهای مختلف را در هم تنیده و تحولی را در مدیریت به ظاهر با ثبات و در واقع ضعیف برخی حوزه ها ی لرستان بوجود بیاورد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=86455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.