تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

حنجره زخمی زاگرس: ۲ سال منتظر اجرا در تالار وحدت ماندم

  • کد خبر : 86531
  • 05 تیر 1395 - 15:22

ایرج رحمانپور مولف، شاعر، آهنگساز و موسیقیدان پیشکسوت موسیقی نواحی منطقه لرستان درباره جزییات تازه ترین کنسرت موسیقایی خود بیان کرد: بیستم مرداد ماه امسال در قالب یک اجرا کنسرتی را همراه با گروه «راهو» برگزار می کنیم که بنده در آن به عنوان خواننده و آهنگساز و احسان عبدی پور، امیرعبدی پور، همایون پشت دار، شهاب خاکساروند، ایلیار رحمانپور به عنوان نوازنده حضور دارند.

 

به گزارش مرملاس؛پیشکسوت صاحب نام و مولف موسیقی نواحی منطقه لرستان با اشاره به جزییات تازه ترین کنسرت خود در تهران از رویه انتخاب گروه ها برای اجرای در تالار وحدت انتقاد کرد.

 

ایرج رحمانپور مولف، شاعر، آهنگساز و موسیقیدان پیشکسوت موسیقی نواحی منطقه لرستان درباره جزییات تازه ترین کنسرت موسیقایی خود بیان کرد: بیستم مرداد ماه امسال در قالب یک اجرا کنسرتی را همراه با گروه «راهو» برگزار می کنیم که بنده در آن به عنوان خواننده و آهنگساز و احسان عبدی پور، امیرعبدی پور، همایون پشت دار، شهاب خاکساروند، ایلیار رحمانپور به عنوان نوازنده حضور دارند.

211

 

 

البته همچنان به فکر اضافه کردن چند ساز به گروه ارکستر هستیم که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم اما به طور حتم ترکیب ارکستر به گونه ای خواهد که بتواند صدادهی مورد نظر ما را داشته باشد.

 

وی درباره محتوای کنسرت پیش رو توضیح داد: آنچه در این کنسرت برای مخاطبان اجرا می شود منتخبی از قطعات بیست سال بنده در بیش از ۱۱ آلبومی است که منتشر شده البته با توجه به محدودیت زمانی بسیاری از قطعات ماندگاری که در این آلبوم‌ها منتشر شده اند امکان اجرا ندارند اما ما تمام تلاش خود را انجام داده ایم که هم در اجرا و هم در روایت با تنظیم های جدید فضای متفاوتی را برای مخاطبانمان رقم بزنیم تا علاقه مندان به موسیقی لری با آنها خاطرات شیرینی به دست آورند.
این هنرمند پیشگام موسیقی نواحی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا طی سال های اخیر فعالیت کمتری در اجرای برنامه های زنده داشته است، تصریح کرد: متاسفانه خیلی از همکاران شما درباره این موضوع با من صحبت می کنند که باید در جواب بگویم اینگونه نیست که من علاقه ای به اجرای برنامه زنده ندارم. مطمئن باشید ما دوست داریم در تالارهایی چون وحدت کنسرت برگزار کنیم اما من زمانی بالغ بر ۲ سال منتظر ماندم که نوبت اجرای من در تالار وحدت برسد و این برای من حیرت آور است که چرا ما نمی توانیم در این تالار برنامه های مستمری داشته باشیم و دائما هم با این سوال مواجه می شویم که چرا کم کاریم.
رحمانپور عنوان کرد: متاسفانه در گرفتن نوبت برنامه های کنسرت روابطی وجود دارد که طی آن فقط یکسری از افراد خاص می توانند از موانع عبور کنند و در تالار وحدت کنسرت برگزار کنند. از این جهت وقتی دیدم خودم به تنهایی قادر به پیگری اجرای برنامه در تالار نیستم با چند تهیه کننده خصوصی وارد مذاکره شدم و دیدم آنها راحت تر از من می توانند اقدام به برگزاری کنسرت کنند. البته من پیش از اینها نیز با معاون هنری وزیر ارشاد گفتگوهایی پیرامون این فضا داشته ام که امیدوارم نتیجه این گفتگوها اجرای راحت تر هنرمندان پیشکسوت موسیقی باشد.

 

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: همه بزرگان موسیقی نواحی ایران دوست دارند که در پایتخت کنسرت برگزار کنند اما متاسفانه برخی از روابط وجود دارد که مانند ماجرای «فست فود» که جای غذای روزانه و سنتی ایرانی ها را گرفته ، فضای «فست آرت» را به وجود آورده و این یکی از دردناک ترین اتفاقاتی است که ما طی سال های گذشته در همه عرصه های هنر شاهد بوده ایم.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=86531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۷
  1. خطاب جناب رحمانپور سلام
    ستاد رحمانپور نباید سلیقه ای زبان لک را زیر مجموعه لهجه لوری تفسیر نماید،چون از چشم لک ها حتی همشهری های کوهدشتی خواهد افتاد.
    خواهشا درج نمایید

  2. خیلی خوب معلومه که چطور با تهیه کننده خصوصی کار می کنند و با شما نه

  3. لکی زبان هست ،لوری لهجه ایست از فارس .لک ریشه زبان کوردیست

  4. هناسه سرد کم ایل هاده سینت اور …….
    استاد انشاله در همه کارها موفق و سربلند باشی

  5. خطاب به استاد رحمان پور:آیا شما که کوهدشتی هستی نوازنده کوهدشتی وجود نداشت که در کنار شما اجرا کنند.ما کوهدشتی ها همیشه متعصب بودیم و هستیم.با تشکر از مدیر محترم سایت میرملاس

  6. درود بر استاد رحمان پور افتخار شهرم.ای کاش گروه بنام شهر کوهدشت بود.استاد رحمان پور شما محبوبترین چهره گروه هستید ای کاش در تالار وحدت اسم گروههای شهرت میرملاس و سیمره به گوش میخورد تا مردم مظلومیت سنگ نگاره های شهرت را درک کنند.بجای اینکه شما گروهتو انتخاب کنید راهو واسه کنسرتتون تصمیم میگیره.زنده باد کوهدشت .با تشکر از سرور خودم جناب آزادبخت مدیر سایت

  7. سلام.دوست عزیز .زبان پارسی هم برگرفته از زبان لریست.ما سالهاست در کنار هم لرو لک بدون تعبیض زندگی میکنیم حالا شما چند آهنگ لک امیر گوش دادی داری تفرقه میان این دو قوم میندازی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.