تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

آتشی که با سوختگی مهار شد/امدادگر جوان کوهدشتی،دچار سوختگی شدید می شود

  • کد خبر : 86543
  • 06 تیر 1395 - 15:58

  به گزارش میرملاس، آتش سوزی عرصه های جنگلی و مراتع شهرستان کوهدشت از جمله در کوهستان چنگری کوهدشت در سال گذشته، روایتی از بزرگترین آتش سوزی در استان لرستان بود تا بیشترین آتش سوزی در لرستان مربوط به شهرستان کوهدشت گزارش شود. در این آتش سوزی، جنگل های دست نخورده مناطق «درون سخته، پل […]

 

به گزارش میرملاس، آتش سوزی عرصه های جنگلی و مراتع شهرستان کوهدشت از جمله در کوهستان چنگری کوهدشت در سال گذشته، روایتی از بزرگترین آتش سوزی در استان لرستان بود تا بیشترین آتش سوزی در لرستان مربوط به شهرستان کوهدشت گزارش شود.

در این آتش سوزی، جنگل های دست نخورده مناطق «درون سخته، پل تاوی، چه جرمی، قلا چنگری، گردنه هرین، گردنه گاورسی، مه قاسمی، بازگیر، چه خیره، تنگ کمر، آسمان دول کنی هفی، تنگ سیاه، گردنه کل اسبی، دربند سخته، چنار، توره، تنگه شروه، تنگه ماه و دختر، برآفتاب تک تکه، دربند هوله شماش، برآفتاب درازماه و دختر و تنگ قلا چنگری» دچار حریق شد و حتا حیوانات منطقه از جمله کبک ها، سنجاب و لاک پشت ها هم از آتش در امان نبودند و زنده زنده در آتش سوختند.

آتش سوزی در جنگل های لرستان

جدال بی امکاناتی در وقوع بحران ها 

روند آتش سوزی ها در جنگلها و مراتع لرستان در حالی استمرار دارد که در ماه های اخیر، بخش وسیعی از مراتع و مزارع شهرستان کوهدشت دچار حریق شده و کمبود امکانات بر وسعت این آتش سوزی افزوده است تا هم چنان شهرستان کوهدشت با جدال بی امکاناتی در وقوع بحران ها مواجه باشد.

بنابراین گزارش، تعداد آتش سوزی های جنگلهای لرستان، طبق اظهارنظر مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، از سال ۸۶ تا ۹۴ بیش از ۹۳۶ مورد گزارش شده و در قالب این آتش سوزی ها ۱۷ هزار هکتار از جنگلها و مراتع استان از بین رفته و نیز سالانه در لرستان، ۱۸ میلیارد تومان خسارت به جنگلهای استان وارد شده است.

 آتش سوزی در مزارع کشاورزی شمال شرقی شهرستان کوهدشت در هفته های اخیر در حالی رخ داد که بار دیگر آتش سوزی وسیع در منطقه باغزال کوهدشت تا روستای تنگ قلعه در سوم تیرماه به روی پرده رفت تا جنگل های بلوط و مزارع شهرستان هم چنان در کابوس آتش سوزی داغ ببیند.

آتش سوزی در جنگل های لرستان

امدادگر جوان، دچار سوختگی می شود

در این آتش سوزی که با همت نیروهای خودجوش مردمی و امدادگر مهار می شود؛ جوانی ۲۳ ساله به نام سعید میرزایی در جدال با امکاناتی در حین مهار آتش از ناحیه ی سر و گردن، دست و پا و صورت دچار سوختگی شدید شده و با موتورسیکلت به بیمارستان امام خمینی(ره) اعزام می شود.

خبرنگار آسوبان برای پیگیری ماجرا به سراغ سعید میرزایی، می‌رود و از او درباره وضعیت آتش سوزی و سوختگی در حین مهار آتش سوزی می پرسد.

جوانی که در کوهدشت در حین مهار آتش دچار سوختگی شد، سعید میرزایی

این جوان که در حین مهار آتش سوزی در منطقه ی باغزال کوهدشت دچار سوختگی شده؛ می گوید: برای جلوگیری از شدت آتش سوزی در منطقه ی باغزال به منطقه اعزام شدم.

سعید میرزایی که درد سوختگی امانش را بریده؛ اظهار کرد: در حین مهار آتش سوزی، شعله های آتش هجوم آورد و شعله ور شد.

وی که با شاخه های خشک درخت به نبرد با آتش سوزی رفته؛ بیان داشت: هیچ امکاناتی برای مهار آتش نبود و نیروهای مردمی و امدادگر با شاخه های درخت، آتش را مهار کردند.

جوانی که در کوهدشت در حین مهار آتش دچار سوختگی شد، سعید میرزایی

خانواده، توان تأمین هزینه های درمان را ندارد 

برادر سعید میرزایی در این خصوص به خبرنگار ما می گوید: در آتش سوزی اخیر از منطقه باغزال شروع و به منطقه تنگ قلعه کشیده شده و در نهایت به مراتع و جنگل ها سرایت می کند.

میرزایی با بیان اینکه برادرم برای مهار آتش سوزی به منطقه اعزام می شود؛ اظهار کرد: در حین مهار آتش از ناحیه ی سر و گردن، دست و پا و صورت دچار سوختگی می شود.

وی با تأکید بر اینکه برادرش به مدت ۲ روز بر اثر شدت سوختگی در بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت بستری بوده؛ بیان داشت: هزینه های درمان و پانسمان اولیه به علت تنگنای مالی خانواده توسط اقوام پرداخت می شود.

جوانی که در کوهدشت در حین مهار آتش دچار سوختگی شد، سعید میرزایی

برادر این جوان که در حین مهار آتش در منطقه ی باغزال کوهدشت دچار سوختگی شده؛ تصریح کرد: خانواده، توان تأمین هزینه های درمان را ندارد و برادرم در حال حاضر و به دور از مراقبت های بهداشتی و پزشکی، در خانه بستری است.

میرزایی، پانسمان و درمان اولیه ی برادرش را رایگان ندانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر باز هم اقوام هزینه های درمان را تقبل می کنند.

بیماری تنفسی، سلامتی سعید را تهدید می کند

وی با بیان اینکه در حین سوختگی سعید میرزایی، موتوسواری او را به بیمارستان اعزام می کند؛ اظهار کرد: تشخیص پزشک بر اعزام برادرم به بیمارستان های سوختگی برای درمان است؛ اما به دلیل هزینه های بالای درمان و عدم تأمین مالی خانواده، این اعزام صورت نگرفته و بیماری تنفسی، سلامتی اش را تهدید می کند.

جوانی که در کوهدشت در حین مهار آتش دچار سوختگی شد، سعید میرزایی

بنابراین گزارش، شعله های آتش در منطقه ی باغزال به سمت کوه های اطراف در حال گسترش بوده و بخش وسیعی از این منطقه را طعمه ی حریق کرده است.

این وضعیت در حالی است که شهرستان های کوهدشت و رومشکان از لحاظ داشتن اراضی مرتعی رتبه اول و دوم لرستان را دارند و آتش سوزی های پی در پی، یکی از غنی ترین رویشگاه های اصلی گونه منحصر به فرد بلوط و مراتع استان را با تهدید جدی روبرو کرده است.

گزارش: فاطمه نیازی

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=86543

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. لطفا خبرگذاری‌ها پیگیر باشید
    اگر مسئولین کمکی نمی‌کنند
    مردم خودشان محبت این جوان عزیز را جبران کنند

  2. درود بر شرافتتان، مسیولین بخوابند، مردم بیدارند.

  3. باید از جوان تقدیر ویژه ای ب عمل بیاد.این جوونا نعمت هستن دست مریزاد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.