تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
8

طنین نوای ‘بک یا الله’ / لرستان در سوگ مولای متقیان

  • کد خبر : 86546
  • 07 تیر 1395 - 11:00

شب قدر دیگری از راه رسید تا روزه داران و مومنان لرستان بر خوان بخشش الهی بنشینند و نوای ‘ بک یا الله ‘ را در میان اشک و اندوه خود سر دهند.

53493198219383171736

به گزارش میرملاس؛۲۱ رمضان شب شهادت مولای متقیان، امام علی (ع) مردم لرستان در فراق آن امام همام، به یاد بی کسی های حسن و حسین (ع) و دل رنج دیده زینب (س) اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.
این روزها و ساعات مردم روزه دار لرستان درس عشق علوی را از بر می کنند و مظلومین آل علی را مرور می کنند، مظلومیتی که در چشم جهانیان ابهت و بزرگی آورده است.
فرصت هایی که روزهای پایانی ماه رمضان با شب های قدر و شهادت مولا علی (ع) گره زده ، زمان های طلایی تکرار ناشدنی است که باید هر قطره اشک در این شبها را قدر دانست.
شامگاه گذشته عاشقان ولایت و عارفان به حق شب های قدر، مشق درس عشق کردند و در آستان جانان راز و نیازی مثال زدنی داشتند.
هنوز هم طنین ندای ‘ بک یا الله’ شب زده داران بر دیوار و مساجد و تکایا احساس می شود که با خلوص نیت و از اعماق دل برخاست و در پی ان دست هایی که برای اجابت دعا به سوی آسمان گشوده شد.
شب گذشته مردم لرستان رو به آسمان داشتند و پس از عزاداری بر همسر زهرا (ع) استجابت دعاهای کوچک و بزرگ خود را از خداوند طلب کردند.
دیشب تمامی مساجد، مصلی ها، تکایا و برخی مکان های مقدس از جمله پادگان امام جسین (ع) خرم آباد میزبان عاشقان امامت و ولایت بود.
عاشقانی که در مراسم قرآن بسر ندای بک یا الله سردادند و امروز نیز در سوگ مولای خود علی (ع) اشک ماتم می ریزند و محافل روضه و نوحه خوانی را از سر گرفته اند.
مردم روزه دار و ولایی لرستان شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را نیز سپری کردندو بدون شک نوای الهی العفو انان در بیست و سوم رمضان نیز به آسمان معنویت و عبودیت پرمی کشد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=86546

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.