- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فراخوان همایش ملی جنگ نرم و پدافند غیرعامل در حوزه سلامت

 

tabligh [1]

 

 

معرفی همایش

آدرس سایت همایش : www.pdnarm.ir [2]
پیشگفتار
برگزاری همایش، فرصت ویژهای است که میتوان با استفاده از آن امکان گردهم آمدن صاحبان یک اندیشه و یا معتقدان به یک هدف را فراهم آورد و بر بستر آن همافزایی اندیشههای همسو و یا همافزایی توانمندیهای همجهت را ممکن نمود؛ بر این مبنا همایش جنگ نرم و پدافند غیر عامل در حوزه سلامت تلاش خجستهای است برای بازخوانی مبانی تئوریک و نظری این مهم و بایستهها و ضروریات آن که میتواند گامی به جلو در راستای تحقق عملی و عینی پدافند در این جنگ پیچیده و ویرانگر باشد.
آنچه مسلم است بدون در نظر گرفتن دیدگاهها و افقهای فکری اندیشمندان و صاحب نظران این عرصه در کشور نمیتوان دفاع در مقابل این هجوم را چشم داشت و این مهم تنها در پرتو نگاه همهجانبه و فراگیر به این موضوع امکانپذیر است. از این رو تلاش در جهت بازخوانی؛ هم افزایی و نزدیک نمودن دیدگاه اندیشمندان این عرصه مهم و راهبردی، پویشی است که بهترین راه تحقق آن گرد هم آوردن صاحبان اندیشه در این عرصه است و بحق برگزاری همایش جنگ نرم و پدافند غیر عامل گامی در خور در راستای تحقق بخشیدن به این آرمان بزرگ است.
معرفی همایش
«امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است». مقام معظم رهبری
جنگ نرم (Soft Warfare) عرصه استیلا و سیطره بر جوامع، بدون بهرهگیری ظاهری از یک جنگ تمام عیار و رویارویی مستقیم است بلکه در این جنگ با تغییر باورها و ارزشهای موجود در یک جامعه، زمینه استحاله فکری و ارزشی آن فراهم شده و در یک بازه زمانی، تغییرات مورد نظر مهاجم بدون درگیری فیزیکی در جامعه مورد هجوم به وجود میآید.
جنگ نرم به صورت متعارف با تبلیغات و فعالیت رسانهای آغاز گردیده و بیشترین عرصههای نمود یافته آن، فرهنگ، سیاست و هنجارهای اجتماعی است اما با اثبات کارآمدی این شیوه، امروزه مرزهای بهرهگیری از آن گسترش یافته و میتوان گفت که توانسته است در تمامی عرصههای زندگی فردی و اجتماعی ورود بیابد. یکی از مهمترین این عرصهها که در نگاه صاحبنظران کمتر مورد توجه قرار گرفته، حوزه سلامت است؛ چرا که یک جامعه ناسالم هرگز توان مقابله با قدرتهای متخاصم را نخواهد داشت و از این رو تخریب سلامت فرد و اجتماع منجر به بروز جامعهای بیمار خواهد شد که استیلا و سیطره بر آن چندان دشوار نخواهد بود. بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با توجه به اهمیت سلامت فرد و اجتماع در جامعه اسلامی بر آن است تا همایش ملی جنگ نرم و پدافند غیر عامل در حوزه سلامت را برگزار نماید.
این همایش، جنگ نرم و پدافند غیر عامل در سه عرصه سلامت اجتماعی، سلامت روانی و سلامت جسمی را مورد بررسی و کاوش علمی صاحبنظران داده و انشاالله زمینه ارتقای سطح سلامت اجتماعی و فردی را فرهم خواهد نمود.
همایش ملی جنگ نرم و پدافند غیر عامل در حوزه سلامت، همایشی علمی ـ پژوهشی است که گروهی متشکل از تئوریپردازان، جامعه شناسان، پزشکان متخصص و روانشناسان و روانپزشکان در قالب کمیته علمی، نظارت علمی و محتوایی آن را بر عهده دارند.
راهبرد همایش
تبیین مفاهیم و گفتمان جنگ نرم و پدافند غیر عامل و دامنه اثر و مقابله با آن در حوزه سلامت
اهداف کاربردی
۱- تبیین اصول، مبانی و گفتمان جنگ نرم و پدافند غیر عامل
۲- تبیین چیستی جنگ نرم در سلامت اجتماعی، روانی و جسمی
۳- تبیین چگونگی پدافند جنگ نرم در حوزه سلامت اجتماعی، روانی و جسمی
سیاستها
۱- تحقق منویات مقام معظم رهبری در اولویت دهی به جنگ نرم
۲- ایجاد بستر هماندیشی و مشارکت تمامی صاحبنظران و صاحبان اندیشه در این عرصه راهبردی
۳- برگزاری همایش به صورت ملی
۴- ایجاد زمینه بهرهگیری از مقالات علمی و کاربردی سازی آنها
۵- رعایت اصل صرفه جویی به عنوان یکی از اصول اقتصاد مقاومتی
مشخصات عمومی همایش
سطح برگزاری : علمی ـ‌ پژوهشی
برگزار کننده: دانشگاه علوم پزشکی لرستان ـ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه
محل برگزاری : لرستان ـ خرم آباد
تاریخ برگزاری: پنجم و ششم اسفند ۱۳۹۵

مهلت ارسال مقالات: ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
سازمان اجرایی همایش
ریاست همایش دکتر کورش ساکی
مدیر کل همایش حجت الاسلام والمسلمین مهدی مرادیان
دبیر کمیته علمی دکتر محمد ادیب
دبیر کل اجرایی مهدی قاسمی

برگزاری همایش در قالب دو دبیرخانه علمی و اجرایی طراحی گردیده است که به ترتیب پشتیبانی علمی و اجرایی همایش را بر عهده دارند.
آدرس سایت همایش :  www.pdnarm.ir [2]