تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
17

شبکه های اجتماعی یا آلبوم عکس خانوادگی

  • کد خبر : 87087
  • 02 مرداد 1395 - 22:15

با پیدایش گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی، سبک زندگی انسان ها دچار تغییر و تحول شده است و متاسفانه برخی از کاربران از این فضا به عنوان آلبوم عکس خانوادگی استفاده می کنند.

 

farhangnews_167323-486497-1451212234

به گزارش میرملاس؛اگر با قافله علم و فناوری که به سرعت نور در حال پیشرفت است، همراه نشویم از این دنیای عجیب بازخواهیم ماند البته همسو شدن نیازمند آگاهی، دانش و شناخت کافی است.
تلفن های همراه هوشمند به ویژه اندرویدی از تغییرات یا پیشرفت های علمی هستند که با ورود به بازار، تحولات مهمی را در شبکه های اجتماعی به ویژه دنیای مجازی ایجاد کردند تا جاییکه کاربران در هر نقطه ای به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند البته این ارتباط تهدیدها و خطرات بی شماری برای کاربران دارند.
وجود گوشی های هوشمند در دستان کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی پدران و مادران بدون شناخت از نحوه درست استفاده از آن موجب تهدید نظام خانواده می شود.
کارشناسان بارها نسبت به خطرات و تهدیدهای گوشی های هوشمند به اقشار مختلف جامعه هشدار داده اند زیرا بی توجهی به این خطرات خسارات فراوانی را به همراه خواهد داشت.
اگرچه شبکه های اجتماعی از جمله واتس اپ، وایبر، تلگرام و اینستاگرام موجب تسهیل در برقراری ارتباط شدند ولی نداشتن شناخت افراد از تهدیدهای این شبکه ها باعث از هم گسیختگی فکری و خانوادگی می شود.
ارتباط با کانال های مختلف تلگرامی اخلاقی و غیراخلاقی و از همه بدتر قرار دادن تصاویر مختلف در پروفایل، موجب شده آلبوم های خانوادگی را که همواره در گنجینه خانه ها و به دور از چشم نامحرمان نگهداری می شدند در معرض دید همگان قرار گیرند.
متاسفانه در پروفایل کاربران شبکه های اجتماعی ۱۰ ها عکس دیده می شود که از حریم خصوصی و آلبوم ها به شبکه های مجازی راه یافته و بازدیدکنندگان زیادی را به خود اختصاص داده اند.
صاحبان این عکس ها غافل از آن هستند که قراردادن این تصاویر در پروفایل ها چه پیامدهای منفی برای آنها دارند.
ای کاش باورهای دینی و اعتقادی ما به قدری تقویت شوند که از پروفایل خود نه برای گنجاندن تصاویر خصوصی و نه برای ضربه زدن یا طعنه زدن به مخاطبان خاص استفاه کنیم.
متاسفانه امروز بلافاصله بعد از دلخوری فردی از فرد دیگر حرف های خود را به صورت سخنان طعنه آمیز در پروفایل خود برای مشاهده مخاطب خاص قرار می دهند که این موضوع نشان از فقر در فهم دانش استفاده از شبکه های مجازی است.
با توجه به فراگیر بودن مخاطبان شبکه های اجتماعی به ویژه جوانان به نظر می رسد برای در امان ماندن از آسیب ها و ناهنجاری های شبکه های اجتماعی نباید آنها را حذف کرد چرا که حذف این فناوری همان پاک کردن صورت مساله است.
باید دانش و آگاهی کاربران شبکه های اجتماعی ارتقا یابد و راه درست استفاده از این ابزار جهانی را به مردم نشان داد.
آمنه صارمی/خبرنگار ایرنا در بروجرد

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.