تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

مراسم بزرگداشت استاد رضا سقایی در خرم‌آباد برگزار می‌شود

  • کد خبر : 87210
  • 06 مرداد 1395 - 8:37

رئیس انجمن موسیقی لرستان گفت: مراسم بزرگداشت استاد رضا سقایی خواننده موسیقی لری به مناسبت ششمین سالگرد درگذشت وی چهارشنبه ششم مرداد با غباررویی و گلباران مزار این هنرمند در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

13950505000149_PhotoA

به گزارش میرملاس؛امین عباسیان در گفت‌وگو با  خبرنگاران از برگزاری مراسم بزرگداشت استاد رضا سقایی خبر داد و اظهار داشت: استاد رضا سقایی یکی از خوانندگان برجسته لرستانی بوده است، به همین دلیل هر ساله همزمان با روز درگذشت این استاد بزرگ مراسم بزرگداشتی نیز برای وی برگزار می‌شود.

رئیس انجمن موسیقی لرستان ادامه داد: هر سال مراسم گرامیداشت استاد رضا سقایی در دوم مرداد همزمان با روز خاکسپاری وی برگزار می‌شد که امسال به دلیل نبودن دوستان و خانواده وی در خرم‌آباد این مراسم به ششم مرداد ساعت هفت عصر موکول شد.

وی با بیان اینکه به دلیل گرامیداشت مقام شامخ هنرمند و نقش استاد رضا سقایی در صادر کردن موسیقی لرستان به نقاط مختلف ایران و حتی جهان این مراسم برگزار می‌شود، گفت: هر ساله مراسم غبارروبی و گلباران مزار رضا سقایی با حضور هنرمندان و مردم برگزار می‌شود.

استاد رضا سقایی خواننده موسیقی لری در سال ۱۳۱۸ در شهر خرم‌آباد به دنیا آمد و آثار معروفی را از خود به جای گذاشت.

آهنگ‌های قدم خیر، دایه دایه، موتوچی، تفنگ، او سیل خمار تو و عجب ماهی از آهنگ‌های معروف استاد رضا سقایی هستند.

سرانجام استاد رضا سقایی در تاریخ دوم مرداد ۱۳۸۹ دار فانی را وداع گفت و با حضور جمعی از مسوؤلان دولتی استان لرستان، مردم، اهالی موسیقی و دوستداران وی تشیع و در قطعه هنرمندان آرامستان خرم‌آباد به خاک سپرده شد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.