تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

ملکشاهی راد : منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد ایجاد می شود/لزوم ساخت شهرهای جدید

  • کد خبر : 87337
  • 11 مرداد 1395 - 21:08

    نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: بزودی در مرکز لرستان منطقه ویژه اقتصادی ایجاد خواهد شد. به گزارش میرملاس ؛ محمدرضا ملکشاهی راد عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خرم آباد در آینده به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: در مجلس […]

IMG_5863

 

 

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: بزودی در مرکز لرستان منطقه ویژه اقتصادی ایجاد خواهد شد.

به گزارش میرملاس ؛ محمدرضا ملکشاهی راد عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خرم آباد در آینده به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: در مجلس باید به دنبال توسعه منطقه ویژه اقتصادی برویم که در این زمینه دولت لایحه ای هفته گذشته تقدیم مجلس کرده و می خواهد در استان ها هم منطقه آزاد تجاری و هم منطقه ویژه اقتصادی داشته باشد لذا این لایحه دولت یک ایراد اساسی داشته زیرا هم مراکز آزاد تجاری و هم مناطق ویژه اقتصادی با هم در یک لایحه آمده اند.

وی بیان داشت: از آنجا که در حوزه اقتصاد مقاومتی باید بر صادرات تکیه کنیم ولی مناطق آزاد بر واردات تکیه دارند که این واردات لطمات زیادی به تولیدات داخلی ما وارد کرده اند لذا من با ایجاد این مناطق آزاد مخالف هستم اما باید شرایط را برای صادرات کالاهای کشور فراهم کنیم و در مرکز لرستان در آینده منطقه ویژه اقتصادی ایجاد می شود.

ایجاد بندر خشک در لرستان در دستور کار نمایندگان و مسئولان 

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در رابطه با میزان رضایتمندی از مدیریت استاندار لرستان گفت: بازوند را یکی از قوی ترین معاون های عمرانی کشور می دانم و امروز هم به عنوان استاندار و در مقایسه با دیگر استانداران در حوزه زیرساخت کارنامه قابل قبولی دارد اما ممکن است انتظارات ما را برآورده نکرده باشد لذا باید به انجام کارها سرعت بخشیده و عقب ماندگی های لرستان را بیشتر پیگیری کند . هرچند که پیگیری های وی در حوزه راه آهن و آزادراه خرم آباد – اراک قابل تحسین است.

ملکشاهی راد ایجاد بندر خشک در لرستان را یکی از موضوعاتی که در دستور کار نمایندگان لرستان و مسئولین این استان قرار دارد، دانست و بیان داشت: ایجاد بندر خشک اقدام موثری در حوزه اشتغال، حمل و نقل و تولید ثروت است که نیاز به ایجاد زیرساخت هایی همچون آزادراه و راه آهن دارد که احساس می شود لرستان در شرایط فعلی مستعد ایجاد بندر خشک است.

وی افزود: نمایندگان لرستان در مجلس و استاندار مصمم هستند که طی این دوره چهار ساله موضوع ایجاد بندر خشک در لرستان را به سرانجام برسانند که برای تحقق این امر نیازمند یک سرمایه گذار قوی و تهیه زمین هستیم.

آتش سوزی در جنگل های لرستان حاکی از سوء مدیریت ها است

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید اقدامات لازم برای ایجاد شهرهای جدید در استان بویژه شهرستان خرم آباد انجام شود، بیان داشت: از آن جا که مهاجرت ها و حاشیه نشینی قواره شهرهای ما را به هم ریخته اند و زیرساخت های خدمات شهری در این مناطق بسیار ضعیف است لذا بدنبال پیگیری برای ایجاد شهرهای جدید هستیم.

ملکشاهی راد اضافه کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که جمعیت شهرستان چگنی افزایش یابد زیرا رونق اقتصادی در گرو افزایش جمعیت است لذا باید شهرهای جدیدی با اصول معماری فنی و مهندسی ایجاد کنیم تا از توسعه حاشیه نشینی جلوگیری شود.

وی درخصوص اقدامات مجلس برای مبارزه با فساد اقتصادی و حقوق های نجومی گفت: امروز جامعه دیگر تحمل این فسادهای اقتصادی، اختلاس ها و رانت خواری ها را ندارد و مردم از این مسائل به تنگ آمده و از این موضوعات نگران و عصبانی هستند لذا طرحی در مجلس دردستور کار قرار گرفته که در قالب آن چارچوبی برای حقوق افراد در شرکت های دولتی و … درنظر گرفته می شود و این طرح حتما در مجلس تصویب خواهد شد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آتش سوزی در جنگل های لرستان حاکی از سوء مدیریت ها است، تصریح کرد: مدیران ما در زمینه آتش سوزی جنگل ها تجارب زیادی دارند و سالهاست که جنگل های ما دچار حریق می شوند لذا باید امکانات پیشگیری و حفاظتی در این زمینه وجود داشته باشد و اینکه مدیران این موارد را در دستورکار قرار نمی دهند نشانه ضعف آن هاست.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87337

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دهه هفتاد بنا بود در منطقه بادیه خرم اباد شهر جدید احداث شود که در حد حرف باقی ماند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.