- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خسارت ۳۵۰۰ میلیارد ریالی خشکسالی به بخش کشاورزی لرستان

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بروز پدیده خشکسالی در سال زراعی جاری بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی لرستان خسارت وارد کرده است.

 حمید خورشیدوند  در جلسه شورای بررسی خشکسالی شهرستان کوهدشت، با ابراز نگرانی از کاهش شدید سطح آب رودخانه‌ها و منابع زیر زمینی لرستان اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها و گزارشات دریافتی، سطح منابع آبی و رودخانه‌های استان در برخی مناطق تا ۱۰۰ درصد نیز کاهش داشته که این به منزله بروز یک بحران در لرستان تلقی می‌شود.

وی افزود: این میزان خسارت به دلیل کم آبی مستمر و شدید در سطح باغات، اراضی کشاورزی و فعالیت‌ها و صنایع مرتبط با بخش کشاورزی ایجاد شده است.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: رفع این مشکل و زمینه سازی برای کاهش ضرر و زیان کشاورزان نیازمند عزم و اراده‌ای جدی به خصوص همراهی و همکاری نمایندگان مجلس است.

خورشیدوند افزود: علاوه بر خشکسالی، مشکلات ناشی از پدیده گرد و غبار و ریزگردهای معلق در هوا نیز موجب تخریب بیشتر اراضی و افزایش میزان خسارت‌های وارده شده است.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: در این ارتباط بیمه کردن محصولات و دام‌ها می‌تواند مانع از ضرر و زیان گسترده به روستاییان با توجه به حمایت‌های بیمه در این زمینه ‌شود.

خورشیدوند یادآورشد: احداث سد در سطح استان لرستان با هدف مهار آب‌های سطحی و جلوگیری از خروج بی‌رویه آب‌ها نقش مهمی در مقابله با این پدیده و همچنین کاهش پیامدهای آن دارد.

در این جلسه وضعیت خشکسالی بخش کشاورزی شهرستان کوهدشت مورد بررسی قرار گرفت.