تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

نماینده پلدختر : ساخت سد معشوره باعث خشک شدن کشاورزی پلدختر می‌شود!

  • کد خبر : 87515
  • 19 مرداد 1395 - 12:04

    نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: با ساخت سد معشوره با مشخصات فنی مدنظر مخالف هستیم و مراتب اعتراض خود را به وزارت نیرو انتقال داده‌ایم. به گزارش میرملس به نقل خبرآنلاین ،سید حمیدرضا کاظمی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: به دلیل تغییر در مشخصات فنی سد معشوره این طرح […]

1

 

 

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: با ساخت سد معشوره با مشخصات فنی مدنظر مخالف هستیم و مراتب اعتراض خود را به وزارت نیرو انتقال داده‌ایم.

به گزارش میرملس به نقل خبرآنلاین ،سید حمیدرضا کاظمی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: به دلیل تغییر در مشخصات فنی سد معشوره این طرح هیچ منافع‌ای که برای جنوب لرستان ندارد هیچ، بلکه باعث صدمه زدن به قطب کشاورزی استان و در نتیجه بیکاری هزاران نفر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سد معشوره در ابتدا سد دو منظوره بوده است، بیان کرد: هدف از ساخت سد معشوره ذخیره یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب برای چرخاندن توربین و تولید برق بوده است اما بعد از مدتی با تغییر مشخصات فنی آب‌گیری این سد محدود‌تر شده و این مهم در آن به فراموشی سپرده شده است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تا زمانی‌که منافع این سد برای عموم مردم منطقه خصوصا مردم حوزه انتخابیه پلدختر تامین نشود با احداث این سد مخالف هستیم.

کاظمی تاکید کرد: اگر این سد به ضرر مردم پلدختر نیست مسؤولان استانی طی یک برنامه تلویزیونی مردم جنوب لرستان را از ساخت این سد توجیه کنند.

وی مطالعه دقیق و کار کارشناسی را لازمه به ثمر نشستن طرح‌ها و پروژه‌ها دانست و گفت: احداث سد معشوره بدون مطالعه و کار کارشناسی صورت گرفته و یکی از موارد آن فراموش کردن منافع جنوب لرستان و خشک شدن کشاورزی پلدختر است.

این نماینده مجلس ادامه داد: کشکان مایه حیات زندگی مردم پلدختر است و خشک شدن آن در سال گذشته باعث خسارت سنگینی به محیط زیست و کشاورزی این منطقه شد.

این مسؤول کاشت بی‌رویه برنج در بالادست دریاچه کشکان را یک تهدید جدی برای آن دانست و افزود: تغییر الگوی کشت و مدیریت در مصرف آب از جمله راهکارهای مقابله با کم‌آبی است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۱۴
  1. سلام ، از ایشان بپرسید چرا پارسال که سدی مقابل رودحانه کشکان نبود این رودخانه خشک شد؟؟؟به نظرتان اگر سد معشوره ساخنه میشد نمی توانست از جاری شدن این حجم وسیع سیلاب که خسارات فراوانی را به همراه داشت جلوگیری کند؟؟؟ کدام منطق و عقل سلیم می پذیرد که چون به دلیل و برهانی که خودمان هم چندان به قطعیت آنان ایمان نداریم نگذاریم که در سالهای خشکسالی و بحران کم آبی ، روان آبهای استان ذخیره شود تا در روزهای سخت کم آبی به دادمان برسد. بلا تشبیه ایشان که البته از دلسوزان نظام هستند ، میگویند که در قدیم الایام فردی بود که به همسایه اش حسادت میورزید از این رو دعا می کرد که خدایا : گوساله همسایه ام را بکش تا گاوم را قربانیت کنم… آری این است حکایت ما

  2. اقای کاظمی شما مطمئن باشید که اگر سدمعشوره ساخته شود واسه شهر پلدختر هم موثر خواهد بود.آقای کاظمی، هزاران نفر واسه این پروژه تا پای مرگ هم رفتن حالا که مراحل ساخت این پروژه داره عملی میشه شما شده اید قوز بالا قوز .خواهشا چوب لای چرخ این پروژه ملی نیاندازید.حالا که همه راضی شدند شما…………….

  3. به نظرم لازم نیست نماینده پلدختراینقدرجوش بیاوردچون اراده ای برای ساخت سدمعشوره وجودندارد وحتی اگرالان به جدکارساخت سددنبال شود تا۱۰ سال آینده به بهره برداری نمی رسددولت ونماینده گانی که چهارخطه کردن ۸۵ کیلومترجاده رادر۱۰ سال نتونستن کامل کنن چطوری میخوان سدمعشوره را بسازن؟؟؟؟

  4. اقای نماینده پلدختر زمین کشاورزی زیادی نداردتا با ساختن سد معشوره از بین بروداین شهرستان کوهدشت است که دارای .زمینهای وسیعوحاصلخیزاست که از بی ابی رنج می برد قبیله ای فکر نکنید بلکه ملی تصمیم بگیرید .

  5. میشود همه کشاورزی پلدختر را که شامل چند چم و روست با آب خیلی کم آبیاری نمود !! جناب نماینده تولید گندم یعنی تولید ثروت و رفع بیکاری و متعاقب آن نجات کوهدشت احتمالا خود هم نمیدانی با این سخنانت بجنگ قو میتها و تفرقه اندازی طایفه ای گام بر میدارید !! انتظار داشتیم بعنوان کسیکه مدتها نان کوهدشت خورده ای نمکدان نشکنی سرباز به اصطلاح امام زمان (عج) .

  6. با سلام
    نباید جنوب لرستان را فدای کسانی بکنیم که ادعای جدایی از لرستان را دارند استاندار محترم حتما به بخش های اصلی لرستان توجه کنند و بودجه استان رادر مناطقی که که ادعای اینکه لر نیستن و قصد دارند لکستان ایجاد کنند هزینه کند الویت بودجه به مناطق لر نشین است

  7. جناب آقای کاظمی ، سیل هم باعث ویرانی می شود.

  8. پس کوهدشت چی شما که این همه سال استفاده شو بردی پس العان هم نوبت کوهدشت است که استفاده را ببرد اگر مانع تراشی کنید خیانت است خیانت …

  9. حاج حمید زلزله محبوب هرچی دله

  10. بنظر شما عزیزان کوهدشتی ما کشاورزی نداریم ما گندم کاری نداریم ما هم بخدا همه بیکاریم و بیشتر پلدخترها با کشاورزی امرار معاش میکنن .تا قبل از بزرگراه خرم اباد پل زال باز بهتر بودیم ولی از وقتی بزرگراه درست شده خیلی ها بیکار شدن خیلی ها هم مهاجرت کردن ..اگر اب نباشه پلدختری هم نخواهد بود

  11. معشوره حق لکستانه

  12. عزیزان کوهدشتی قبل از احداث سد معشوره باغستانهای انجیر پلدختر را فراموش نکنیم

  13. هیچ جای دنیا یک رود را به طور کلی نمی بندند قصه فرات که نیست خشک شود از سرچشمه
    بهتر است قبل از اجرا جلوی عواقب احتمالی بعدی گرفته شود همه می دانیم مواضع کاظمی مواضع شخص نیست مواضع کل پلدختر و معمولان است

  14. چرانظرات مخالف را حذف می کنیداین چه جورسایتیه؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.