تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

جلسه با دادستان‌های لرستان برای برخورد با عوامل آتش‌سوزی جنگل‌ها

  • کد خبر : 87520
  • 19 مرداد 1395 - 13:26

    دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد از تشکیل جلسه با دادستان‌های استان برای برخورد با عوامل آتش‌سوزی جنگل‌ها خبر داد. سعید رازانی در گفتگو با خبرنگاران ، در رابطه با برخورد با افراد دخیل در آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان اظهار داشت: اخیرا جلسه ای با حضور دادستان های لرستان برای برخورد […]

IMG08395344

 

 

دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد از تشکیل جلسه با دادستان‌های استان برای برخورد با عوامل آتش‌سوزی جنگل‌ها خبر داد.

سعید رازانی در گفتگو با خبرنگاران ، در رابطه با برخورد با افراد دخیل در آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان اظهار داشت: اخیرا جلسه ای با حضور دادستان های لرستان برای برخورد قاطعانه با عواملی که موجب ایجاد حریق و آتش سوزی در جنگل های استان شده اند را تشکیل داده ایم.

وی گفت: عکس العمل مناسب با اینگونه افراد مجازات حبس بین سه تا ۱۰ سال به‌علاوه جبران خسارت وارده به دولت خواهد بود.

دادستان خرم آباد با تاکید بر اینکه با شدیدترین رای نسبت به افراد دخیل در آتش سوزی جنگل ها برخورد خواهد شد، بیان داشت: این افراد نسبت به میراث ملی استان بی توجه هستند لذا باید با آنها برخورد شدیدی صورت گیرد.

رازانی بیان کرد: لازم است ماموران منابع طبیعی و یا محیط زیست علاوه بر تلاش برای خاموش کردن آتش سوزی در جنگل ها با انجام تحقیقات محلی مجرمان آتش سوزی را شناسایی کرده و پرونده آنها را مستقیما نزد دادستان مربوطه ارجاع کنند.

دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد به آتش سوزی اخیر جنگلهای شهرستان دوره چگنی و کوهدشت اشاره کرد و گفت: ماموران منابع طبیعی و محیط زیست با شناسایی افراد خطاکار در زمینه آتش سوزی ها پرونده آنها را به دادستان شهرستان ارجاع داده و هماهنگی های لازم را باآنها داشته باشند.

بنابراین گزارش جنگل‌های لرستان با قرارگیری در قلب زاگرس اهمیت حیاتی برای این زیست بوم منحصر به فرد دارند چرا که از وسعت ۵.۸ میلیون هکتاری جنگل‌های ۱۱ استان زاگرسی ۱.۲ میلیون هکتار در لرستان قرار دارد تا این استان حائز رتبه دوم وسعت جنگل‌ها باشد، عنوانی که وقوع مخاطرات مختلف طبیعی و انسانی آن را تهدید می‌کند.

استان لرستان به رغم دارا بودن ظرفیت‌های منحصر به فرد در زمینه اراضی جنگلی و مرتعی با مخاطرات جدی مواجه است، مخاطراتی که می رود عرصه های طبیعی این دیار را به دشت‌های بدون آب و علف تبدیل کند.

وقوع آتش سوزی های گاه و بیگاه در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، چرای بی‌رویه دام، تعرض به عرصه های طبیعی و تغییر کاربری‌ها، خسارات خشکسالی و ریزگردها، اجرای پروژه های عمرانی غیرکارشناسی و… هر کدام زخمی را بر تن زاگرس زده‌اند تا سکته های مختلف، قلب این اکوسیستم را هر روز ضعیف‌تر کند.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87520

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۳
  1. به نظر می رسد یکی از دلایل آتش سوزیها استفاده سود جویانه افراد فرصت طلب از جنگل برای خرید و فروش زغال برای طبخ غذا مخصوصا کباب که این روزها غذای غالب اکثر خانوارها شده است می باشد دولت باید ترتیبی اتخاذ کند که نیاز مردم به زغال به حد اقل برسد یکی از راه های قابل اجرا برای دولت این است که با اهدا کباب پزهای مناسب گازی مردم را تشویق کند که از زغال برای طبغ کباب و یا نان و سایر خوراکیها استفاده نکنند صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی مخصوصا تشکلهای مردم نهاد میتوانند تاثیر بسزایی در این زمینه داشته باشند البته اگر گوش شنوایی باشد !!!!!!!!!!

  2. ما مردم لرستان خواهان برخورد قاطع و قانونی با عوامل آتش سوزی هستیم.

  3. باسلام درتایید نظر آقای ع – امرایی باید به مردم عزیز غرب کشور عرض کنم که یکی ازعوامل اصلی سرطان گوارش کباب زغالی می باشد که بدلیل جذب ترکیبات بنزن موجود درزغال توسط گوشت اتفاق می افتد .به نظر بنده مبادی ذی ربط باید دراین مورد فرهنگ سازی کنند.درضمن به نوع تغذیه افرادی که دراثر سرطان جان عزیزخود راازدست داده اند دقت نمایید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.