تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

اولین طلای کاروان ایران با رکوردشکنی رستمی/ لیفت زرین برای شکستن رکورد و طلسم

  • کد خبر : 87578
  • 23 مرداد 1395 - 17:10

کیانوش رستمی نشان طلای دسته ۸۵ کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو را به دست آورد.

 

RIOEC8C1UJETG_1536x864

به گزارش میرملاس؛در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و در روز هفتم این بازی‌ها کیانوش رستمی نخستین نماینده کاروان ۵ نفره وزنه‌برداری کشورمان از ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز (شنبه، ۲۳ مرداد) روی تخته المپیک رفت و با ۱۰ وزنه‌بردار از کشورهای چین، قزاقستان، فرانسه، قطر، بلاروس (۲ نفر)، کوبا، اوکراین، ارمنستان و رومانی به رقابت پرداخت که در پایان به عنوان قهرمانی و مدال طلای المپیک رسید.

* حرکت یک‌ضرب:

کیانوش رستمی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن شد. وی در حرکت دوم نیز موفق به مهار وزنه ۱۷۹ کیلوگرمی شد تا اولی‌اش در این حرکت مسجل شود. وی برای حرکت سوم وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را انتخاب کرد تا فاصله خود را با حریفان بیشتر کند که موفق به مهار این وزنه نشد تا با همان وزنه ۱۷۹ کیلوگرم به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.

* حرکت دوضرب:

رستمی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را درخواست کرد، اما در حالی‌که این وزنه را به راحتی لیفت کرده بود، اما موفق به مهار این وزنه نشد. وی در حرکت دوم همین وزنه را بالای سر برد تا مدالش قطعی شود.

رستمی برای حرکت سوم دوضرب وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را بالای سر برد تا رکورد المپیک در دسته ۸۵ کیلوگرم که از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی با ۲۱۵ کیلوگرم در اختیار پیروس دیماس یونانی قرار داشت را ۲ کیلوگرم ارتقا دهد که موفق به این کار هم شد و در نهایت با مجموع ۳۹۶ کیلوگرم به میزان یک کیلوگرم نیز رکورد مجموع جهان و المپیک را ارتقا داد و به نام خود ثبت کرد.

تائو تیان از چین با مهار وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی در سومین حرکت دوضرب خود در حالی‌که پیش از این ۲ بار وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را انداخته بود رکورد المپیک را به میزان ۲ کیلوگرم ارتقا داد و به نام خود ثبت کرد.

بدین ترتیب بعد از کیانوش رستمی، تائو تیان از چین با مجموع ۳۹۵ کیلوگرم نایب قهرمان شد. مدال برنز هم به گابریل سینک‌رایان از رومانی با ثبت مجموع ۳۹۰ کیلوگرم رسید.

حالا و پس از برگزاری رقابت های المپیک، رکورد جهانی حرکت دوضرب و مجموع جهان با ۲۲۰ و ۳۹۶ کیلوگرم در اختیار کیانوش رستمی است که رکورد دوضرب آن را در مسابقات جام فجر موفق به ثبت شده بود و رکورد مجموع را در المپیک ریو ثبت کرد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87578

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.