تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

تجلیل از پژوهشگر پیشکسوت لرستانی در بوستان گفت‌وگو تهران/اجرای موسیقی آئینی لرستان با استقبال کم نظیر مردم تهران مواجه شد

  • کد خبر : 87667
  • 28 مرداد 1395 - 21:42

  به گزارش میرملاس؛اسحاق بهرامی، از نویسندگان و مولوی‌پژوهان لرستانی است که پیش از این آثار متعددی در حوزه ادب و فرهنگ پدید آورده است. بهرامی متولد ١٣٣٠ شهرستان خرم‌آباد است که دانش‌نامه کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را در سال ١٣۵٢ از دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با رتبه یک اخذ و سپس به‌عنوان نخستین معلم […]

th_poster

 

به گزارش میرملاس؛اسحاق بهرامی، از نویسندگان و مولوی‌پژوهان لرستانی است که پیش از این آثار متعددی در حوزه ادب و فرهنگ پدید آورده است.

بهرامی متولد ١٣٣٠ شهرستان خرم‌آباد است که دانش‌نامه کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را در سال ١٣۵٢ از دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با رتبه یک اخذ و سپس به‌عنوان نخستین معلم لیسانسه شهرستان کوهدشت به تدریس پرداخت.

وی پس از انقلاب اسلامی تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه گذراند و در مراکز آموزش عالی به تربیت شاگردان بسیاری همت گمارد.

کتاب «مشایخ مثنوی» از جمله آثار بهرامی است که پیش از این در حوزه مولوی پژوهی و عرفان اسلامی با تحسین مجامع فرهنگی و ادبی مواجه شده است. او همچنین در حوزه دستور زبان دارای تالیفاتی است.

اجرای موسیقی آئینی لرستان با استقبال کم نظیر مردم تهران مواجه شد

فرید رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هفته فرهنگی اقتصادی لرستان از ۲۵ تا ۲۹ مرداد ماه در پارک گفتگو تهران برگزار در حال برگزاری است، اظهار داشت: در قالب هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان چندین برنامه مهم فرهنگی مانند نمایشگاه آثار فاخر تجسمی هنرمندان لرستان که شامل رشته های مختلف گرافیک، خوش نویسی، نقاشی، طراحی، قتاشی، نگارگری و سایر رشته های تجسمی از جمله گرافیک بود را داشته ایم.

وی بیان داشت: برنامه دیگر هفته فیلم لرستان در فرهنگ سرای ارسباران است  که شش فیلم سینمایی کوتاه و بلند در هفته فرهنگی لرستان با حضور منتقدین و کارگردانان مطرح کشور در حوزه سینمایی نقد فیلم ها برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: برنامه دیگر هفته فرهنگی لرستان نشست های تخصصی و فرهنگی شامل نشست ادبی، مطبوعاتی، کتاب و هنری و اجراهای آیینی موسیقی است.

رحمتی با بیان اینکه اجراهای موسیقی آئینی لرستان با استقبال کم نظیر و بلکه بی نظیر مردم در تهران مواجهه شد به طوری که مردم تهران را واقعا تحت تاثیر قرار داد، افزود: نشست هنری استان یکی از بخش های مهم و پژوهشی هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان است.

وی بخش  شب های فرهنگی را در صدر سایر بخش ها دانست و گفت:  بخش شب های فرهنگی مجموعه ایی از فرهنگ و هنر لرستان است که از بهترین های فرهنگ و هنر لرستان مانند  موسیقی آیینی، شاهنامه، نقالی، برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان، سخنرانی ها و … به مردم در قالب این برنامه ارائه می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87667

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.