تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

اطلاعیه میراث فرهنگی لرستان درباره کشف اشیاء تاریخی در منطقه گلدشت خرم آباد

  • کد خبر : 87673
  • 28 مرداد 1395 - 21:51

عده‌ای با هدف تخریب میراث فرهنگی و تاریخی این مرز و بوم و تحریک و ترغیب سودجویان و قاچاقچیان اشیاء عتیقه اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می‌نمایند.

45d410d8d2b3660f4d601bf5eb7a91ff

 

به گزارش میرملاس؛اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در اطلاعیه نسبت به اخبار کذب پیرامون این اداره کل واکنش نشان داد.

همانگونه که همگان مستحضرید سرعت انتشار اخبار و اطلاعات صحیح و ناصحیح در فضای مجازی بر تمام رسانه های ارتباط جمعی پیشی گرفته و با توجه به استفاده گسترده از آن توسط آحاد جامعه اعم از باسواد و کم سواد، شهری و روستایی، معلم و دانش آموز، سیاسی و غیر سیاسی، فرهنگی و ضد فرهنگی و مهمتر از همه معاندان و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، واجب است در دریافت اخبار و اطلاعات اندکی تآمل کنیم تا در تشخیص سره از ناسره به خطا نرویم.
امروزه فضای مجازی به فضایی تبدیل شده که هر کس به راحتی و در کسری از ثانیه خود را مدیر یک گروه چند نفره قلمداد می کند و تآسف بارتر آنکه گاه بدون علم و آگاهی از چگونگی تولید خبر و نحوه انتشار آن خود را در جایگاه رفیع و مهم خبرنگاران جا زده و به آسانی اقدام به تولید و بازنشر اخبار کذب در سطح جامعه می کنند و نیک می دانیم که زدودن این اخبار چه دشوار بوده و چه آفتی در پی خواهد داشت.
قریب به ۲ ماه از انتشار خبر کذب “کشف اشیاء تاریخی در منطقه گلدشت خرم آباد” یا به اصطلاح محل احداث زیر گذر گلدشت می گذرد و علی رغم آنکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان طی مصاحبه های مکرر با خبرگزاریهای رسمی از جمله ایسنا و ایرنا، صدا و سیمای مرکز استان و جراید محلی ، اقدام به تکذیب این خبر نموده است اما متاسفانه عده ای با هدف تخریب میراث فرهنگی و تاریخی این مرز و بوم و تحریک و ترغیب سودجویان و قاچاقچیان اشیاء عتیقه اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می نمایند که به مصداق ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود و پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.
به اطلاع می رساند روابط عمومی این اداره کل در مورد این موضوع هیچگاه سکوت نکرده و در همان روزهای آغازین واکنش نشان داده و از طریق مصاحبه معاونت میراث فرهنگی برای مردم عزیز شفاف سازی نموده و اخبار صحیح را به اطلاع عموم رسانده است. همچنین اصحاب محترم رسانه و مطبوعات نیز از طریق خبرگزاری های معتبر و رسمی صحت و سقم این موضوع را بارها به صورت گفتگوهای حضوری و تلفنی پیگیر شده اند و نتایج آن را منعکس کرده اند.
اما خطاب به تشویش کنندگان اذهان عمومی باید گفت: این اقدام معنا دار شما چیزی جز ترغیب و تشویق سودجویان میراث فرهنگی در پی نخواهد داشت و بازار شایعه پراکنی منفی را با هدف ضربه زدن بر پیکره میراث گرانسنگ ایران هر روز داغتر خواهد کرد و به سان بی خبرانی که با عالم حرفه ای خبر غریب و بیگانه اند در عرصه ای که جولانگه تان نیست پرسه می زنید و زحمت پاسخ به سکوتی بی معنا را بر ما می دارید.
لذا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان برای چندمین و آخرین اعلام می دارد خبر کشف مومیایی و گنجینه در منطقه گلدشت به هیچ عنوان صحت ندارد و تعطیلی این پروژه از سوی این دستگاه نبوده است. بنابراین به آگاهی می رساند از زمان انتشار این تکذبیه بر روی پرتال این اداره کل با هر گونه اخبار و تصاویر منتشره در این خصوص از طریق مجاری قانونی و پلیس فتا برخورد خواهد شد.
امید است با فعالیت هرچه بیشتر خبرنگاران حقیقی و انتشار اخبار از طریق مجاری قانونی، به سوی اطلاع رسانی دقیق و منصفانه گام برداشته شود.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87673

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.