تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
1

کمپ‌های غیرمجاز جمع‌آوری می‌شوند

  • کد خبر : 87823
  • 02 شهریور 1395 - 1:28

  دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: مصرف تریاک‌های آلوده به سرب سلامت بدن را به خطر انداخته و موجب مرگ مصرف‌کنندگان می‌شود. به گزارش میرملاس ، غلامرضا میرزایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان به پیشینه ۲۷ ساله ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور اشاره نمود و […]

16-8-22-175613.20

 

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: مصرف تریاک‌های آلوده به سرب سلامت بدن را به خطر انداخته و موجب مرگ مصرف‌کنندگان می‌شود.

به گزارش میرملاس ، غلامرضا میرزایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان به پیشینه ۲۷ ساله ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور اشاره نمود و عنوان کرد: سال ۹۴ برنامه سنگینی در بخش آموزش و پیشگیری از اعتیاد در بین معلمان و دانش‌آموزان استان لرستان شروع کردیم و بر این اساس ۲۰ هزار معلم را تحت آموزش ضمن خدمت قرار دادیم.

وی افزود: استان لرستان در حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در سال ۹۴ در بین سه استان برتر کشور قرار گرفت.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۵۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در مقطع دوم متوسطه بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: والدین هم باید در کلاس‌های پیشگیری آموزش و پرورش شرکت کنند، چون برای اینکه آموزش‌های پیشگیری در دانش‌آموزان به سرانجام برسد، والدین هم باید آگاه باشند که بر این اساس آموزش والدین از ۱۵ تا ۳۰ شهریور انجام می‌شود و ما از والدین دعوت می‌کنیم در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: یک طرح جامع در راستای پاکسازی نقاط روستایی و شهری از خرده‌فروشان مواد مخدر برای نخستن‌بار در سطح استان انجام می‌شود که بر این اساس این طرح به صورت پایلوت در چهار نقطه استان اجرا می‌شود تا در صورت موفقیت در سایر نقاط هم به کار گرفته شود.

آقامیرزایی گفت: در سال ۹۴ در مجموع ۷۰۰ معتاد متجاهر بدون تکرار در مراکز ماده ۱۶ استان نگهداری کردیم که این میزان در سال ۹۳، هزار و ۷۰ نفر بود.

وی با بیان اینکه در سطح استان لرستان کمتر از ۱۰۰ معتاد متجاهر زن وجود دارد، ابراز داشت: از مهمترین اقدامات سال ۹۴ این بود که اعتبارات شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان را از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در سال ۹۳ به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رساندیم.

این مسؤول یادآور شد: به زودی یک سالن ۵۰۰ متری به مرکز ماده ۱۶ خرم‌آباد اضافه شود و بر این اساس مرکز ماده ۱۶ لرستان یکی از بهترین مراکز کشور است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر  لرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ معتاد عفونی در سطح استان لرستان وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی باید ابتدا آنها را درمان کرده تا بعد برای ترک اعتیاد در اختیار مراکز ترک اعتیاد ما قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری متکدیان از وظایف نیروی انتظامی و شهرداری است، اما با توجه به حساسیت موضوع ما هم در این زمینه به کمک کردیم.

این مسؤول عنوان کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد، بیش از ۸۰ درصد متکدیانی که در لرستان فعالیت می‌کنند، غیر بومی هستند، ضمت اینکه ۴۴ نفر از این متکدیان خارجی بودند که با همکاری پلیس امنیت جمع‌آوری شدند.

آقامیرزایی بیان کرد: از همه فرمانداران استان خواسته شده آمار متکدیان شهرهای خود را اعلام کنند، تا برای جمع‌آوری آنها برنامه‌ریزی شود که بر این اساس چهار شهرستان اعلام کردند متکدی ندارند.

وی از جمع‌آوری کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد ظرف یک ماه آینده خبر داد و افزود: در دنیا ۵۰۰ تن مواد مخدر وجود دارد که البته این مواد به ایران وارد نشده‌اند و این به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای قوی پلیس در مرزهای کشور است.

آقامیرزایی گفت: در حال حاضر شیشه خطرناک‌ترین مواد مخدر موجود در کشور محسوب می‌شود.

وی عنوان داشت: اینکه گفته می‌شود، مدیران برخی کمپ‌های ترک اعتیاد خودشان معتاد هستند به هیچ‌وجه صحت ندارد، چرا که تیم‌های پایش ما به صورت جدی و مداوم کار بررسی و رصد کمپ‌ها را انجام می‌دهند به گونه‌ای که تعداد پایش‌های انجام شده در استان در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ حدود ۳۰۰ درصد رشد یافت.

این مسؤول از توزیع سرنگ‌های بهداشتی در مراکز dic بین معتادین و در جهت جلوگیری از آسیب‌ها و بیماری‌هایی مانند ایدز خبر داد و افزود: متاسفانه برخی سودجویان و سوداگران مواد مخدر با بالا رفتن قیمت تریاک اقدام به اضافه کردن ماده شیمیایی و سنگین سرب در این مواد می‌کنند که مصرف این مواد و به ویژه خوردن تریاک‌های سرب‌دار آسیب جدی به سلامت مصرف‌کنندگان آن می‌رساند و موجب مرگ می‌شود، اما تاکنون هیچ‌گونه گزارشی در این زمینه در استان لرستان داده نشده است.

این مسؤول اظهار کرد: درمان غلط و خوددرمانی از مهمترین مشکلات در حوزه درمان اعتیاد به شمار می‌رود، لذا پیشنهاد می‌کنیم، کسانی که می‌خواهند اعتیاد خود را ترک کنند، حتما کلینیک‌های ترک اعتیاد و پزشکان متخصص مراجعه کنند.

آقامیرزایی ابراز داشت: دوره سم‌زدایی مواد مخدر شیشه سه ماه و سم‌زدایی تریاک ۴۵ روز است و پس از آن هم افرادی که این دوره را طی کرده‌اند، می‌توانند به مرکز ic بروجرد بروند تا دوره درمان خود را بهتر طی کنند، ضمن اینکه پس از این دوره هم نباید و درمان را کنار بگذارند و باید حتما در دوره‌های na شرکت کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.